« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Tko je teta Julia?
Riječ je o Juliji Donaldson, popularnoj britanskoj spisateljici koja je poznata po svojim duhovitim i zabavnim pričama i likovima poput Grubzona, Supergliste, Prutimira i ostalih. Kroz ovaj projekt želi se učenike inspirirati djelima Julije Donaldson i pobuditi ljubav za čitanjem znanjem i stvaranjem.
Današnje digitalne generacije učenike sve manje čitaju stoga se slikovnicama Julije Donaldson i raznim aktivnostima nakon čitanja žele stvoriti navike čitanja i ljubav prema pisanoj riječi.
Julijine slikovnice čitat će se uz čaj i kekse. Učenici će upoznati neka od najpoznatijih djela omiljene dječje spisateljice Julije Donaldson. Na taj će način steći interes za čitanje i razviti pozitivan odnos prema čitanju kao kvalitetnom načinu provođenja slobodnog vremena. Učenici će usvojiti nove riječi te tako bogatiti rječnik kako na materinjem tako i na stranom jeziku. Njene priče potiču učenike na odvažnost, hrabrost i razvoj pozitivne slike o sebi (samopoštovanje). Nakon čitanja učenici će se kreativno izraziti u likovnom i dramskom području na poticaj iz knjige.
Za posljednju čajanku ove školske godine odabrali smo priču ljetne tematike. Kućicu treba dijeliti topla je i poučna priča o moru, kućicama, međusobnom pomaganju, dijeljenju i prijateljstvu.
Kada rak bez oklopa u napuštenoj školjčici pronađe sigurno utočište, svoj novi i udoban samački dom, u njega ne želi primiti ni ružičastu moruzgvu ni mnogočekinjaša. Ubrzo shvaća da dijeliti kućicu s drugima donosi mnoge radosti. Moruzgva mu je obećala pomoć u traženju hrane, a mnogočekinjaš u održavanju kućice čistom i urednom.
Budući da je sve troje iz dana u dan raslo, kućica im je postajala premalena. Nikako se nisu mogli dogovoriti tko će napustiti njihov dom pa je na kraju svatko od njih otišao svojim putem. Moruzgva je sjedila na čašici sladoleda, rak se uselio u papirnatu čašu, a mnogočekinjkaš im je i dalje svaki dan čistio nove domove. Bili su izrazito tužni, ali ponos i stid im nisu dozvoljavali da se pomire i potraže novi zajednički dom. Kada je stigla strašna oluja, more je izbacilo praznu kućicu. Mnogočekinjaš ih je okupio i pozvao da se vrate u zajedništvo. Sretni i zadovoljni uživali su u svom novom domu.
Nakon pročitane priče uz opuštajuću glazbu zvukova mora rješavali smo radni listić. Bojili smo, izrezivali pa lijepili životinje koje se spominju u priči prisjećajući se njihovih naziva. Aplikacije likova iz priče iskoristili smo za zanimljive igre domina i križić-kružić. Također, zamijenili smo ih brojevima pa izračunali jednakosti te su nam tako poslužile i za ponavljanje usvojenog nastavnog sadržaja zbrajanja i oduzimanja do 20.
Ovi nesvakidašnji i simpatični junaci potakli su nas na razmišljanje o dijeljenju kuće s našom obitelji, kao i učionice s učenicima iz redovne nastave. Kao članovi obiteljske i školske zajednice svatko od nas treba održavati „dom“ čistim i urednim, brinuti o ravnopravnosti svih njenih članova, poticati zajedništvo i suradnju.
Budući da se opasno približavamo ljetnim praznicima, ova se morska priča savršeno uklopila u naš popis pročitanih priča nastalih iz mašte spisateljice Julie Donaldson. Prisjećajući se svih do sad upoznatih zanimljivih likova, veselimo se sljedećoj školskoj godini, poučnim i duhovitim pričama te neobičnim likovima na čajanci s tetom Juliom.
učiteljica u produženom boravku Petra Huđ