« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Tko je teta Julia?
Riječ je o Juliji Donaldson, popularnoj britanskoj spisateljici koja je poznata po svojim duhovitim i zabavnim pričama i likovima poput Grubzona, Supergliste, Prutimira i ostalih. Kroz ovaj projekt želi se učenike inspirirati djelima Julije Donaldson i pobuditi ljubav za čitanjem znanjem i stvaranjem.
Današnje digitalne generacije učenike sve manje čitaju stoga se slikovnicama Julije Donaldson i raznim aktivnostima nakon čitanja žele stvoriti navike čitanja i ljubav prema pisanoj riječi.
Julijine slikovnice čitat će se uz čaj i kekse. Učenici će upoznati neka od najpoznatijih djela omiljene dječje spisateljice Julije Donaldson. Na taj će način steći interes za čitanje i razviti pozitivan odnos prema čitanju kao kvalitetnom načinu provođenja slobodnog vremena. Učenici će usvojiti nove riječi te tako bogatiti rječnik kako na materinjem tako i na stranom jeziku. Njene priče potiču učenike na odvažnost, hrabrost i razvoj pozitivne slike o sebi (samopoštovanje). Nakon čitanja učenici će se kreativno izraziti u likovnom i dramskom području na poticaj iz knjige.
U susret ljetnim praznicima za posljednju čajanku ove školske godine odabrali smo slikovnicu Raspjevana sirena.
Ova nam je slikovnica odmah kod naslova i naslovne ilustracije pobudila želju za morem i morskim avanturama.
Kao što ste iz naslova može iščitati, glavni je lik sirena koja ne prestaje pjevali. Vole je slušati sve životinje, ribice, školjke, puževi, priljepci pa tako i galebovi. Njen se glas daleko čuo.
Jednom je dana u gradić stigao cirkus vlasnika Lukavog Luke. Naravno, čim je stigao, čuo je sirenu i njen prekrasan glas. Odmah je znao da ju želi i treba u svom cirkusu te joj je ponudio bogatstvo, zlato i pjevanje brojnoj publici pa tako i kralju i kraljici. Sirena je odmah pristala bez razmišljanja. U početku je sireni bilo lijepo. Pronašla je nove prijatelje, cirkuske pse, mace, akrobate, žonglere, gutače vatre… Kako je vrijeme prolazilo, sirena je postajala sve bjesnija jer nije dobila sve što joj je Luka obećao. Mramorni bazen sa svilenim jastukom bio je akvarij za ribe s lokotom. Cirkus je cijele godine putovao, a sirena je sanjala o morskom žalu, dubokoj plavoj vodi, ali i slobodi. Luka ju, naravno, nije htio pustiti. No, srećom tu se našao njen prijatelj galeb koji ju je htio osloboditi. Jedini je problem bio što sirena nije mogla hodati. Njena prijateljica akrobatkinja Rina čula je njihov razgovor i odmah uskočila u pomoć. Naučila je sirenu hodati na rukama. „… uz malo truda, sve svlada se lako.“ Za tjedan je dana sirena uspjela pobjeći prateći „zlaćanom mjesečinom obasjanu stazu što vodi do morskog žala.“ Kada su životinje vidjele svoju omiljenu raspjevanu sirenu, počeli su skakati, prskati i plesati od sreće.
„Zaputiš li se katkad do morskog žala i zaplivaš u kristalno čistome moru, možda ugledaš raspjevanu sirenu i s njom zapjevaš u zboru.“
Ovaj kraj priče potaknuo je našu maštu i kako bi bilo da zaista sretnemo sirenu na moru.
No nismo samo maštali, kratko smo ponovili i ono što smo učili kroz ovu školsku godinu. Raznim pridjevima opisali smo našu sirenu, nabrojali neke od životinja koje se spominju u priči, prisjetili se izgleda i ribica poput srdela, skuša i orada.
Na samom kraju, prisjetili smo se i ostalih slikovnica koje smo čitali kroz ovu školsku godinu te su učenici pričali upravo o onima koje su im najviše ostale u sjećanju.
Ovime smo završili ovogodišnju čajanku, a učenike ostavili da maštaju o svojim ljetnim praznicima, odmoru, kupanju pa možda i susretu s raspjevanom sirenom!
Učiteljica produženog boravka Ines Jocić Baruškin