« Srpanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Nacionalni projekt poticanja čitanja
Čitamo mi, u obitelji svi
Školska godina 2013./2014.
I ove školske godine među učenicima 3.-ih i 4.-ih razreda naše škole putuje ruksak sa zanimljivim knjigama iz različitih područja.
Učenici pet dana zajedno sa svojom obitelji čitaju knjige iz knjižnične naprtnjače i druže se u zajedničkom obiteljskom čitanju.
U projektu sudjeluju učenici svih 3.-ih razreda naše škole te 4. b razred matične škole i 4. razred Područne škole Vinica.
3. a razred u rpojektu Čitamo mi, u obitelji svi
3.b razred u projektu Čitamo mi, u obitelji svi
3.c razred u projektu Čitamo mi, u obitelji svi
3. razred PŠ Vinica u projektu Čitamo mi, u obitelji svi
4.b razred u projektu Čitamo mi, u obitelji svi
4. razred PŠ Vinica u projektu Čitamo mi, u obitelji svi
U knjižničnoj naprtnjači nalaze se zanimljive knjige iz 8 različitih područja:
1. CARSTVO DJEČJIH PRIČA (roman ili zbirka priča hrvatskog književnika za djecu)
2. DRUŽENJE UZ STIHOVE I ŠALE (zbirka pjesama ili strip)
3. ISKLJUČIVO ZA RODITELJE (roman, zbirka priča ili stihova)
4. SLIKOVNICA za djecu s poteškoćama u čitanju
5. MALI ISTRAŽIVAČI (popularno-znanstvena knjiga za obitelj)
6. ODGOJ DJECE I MLADIH (priručnik o odgoju za roditelje, učitelje, odgajatelje)
7. IGROM DO BOLJEG ČITANJA (knjiga za kreativno provođenje slobodnog vremena)
8. KNJIGOM UPOZNAJEMO KULTURU (knjiga o hrvatskoj povijesti, kulturi, tradiciji)
+ KNJIGA DOJMOVA
Među učenicima 3.-ih i 4.-ih razreda putuju ruksaci s knjigama
Knjige u ruksaku 3.a razreda
Knjige u ruksaku 3.b razreda
Knjige u ruksaku 3.c razreda
Knjige u ruksaku 3. r. PŠ Vinica
Projektom se nastoji:
- ukazati na važnost čitanja kao temelja daljnjeg obrazovanja,
- naglasiti važnost roditelja kao uzora u procesu učenja čitanja,
- razvijati čitalačke sposobnosti učenika,
- razviti čitateljske navike učenika,
- potaknuti pozitivan odnos prema čitanju kao kvalitetnom načinu provođenja slobodnog vremena
Najvažniji cilj: ZAJEDNIČKO DRUŽENJE KROZ ČITANJE U KRUGU OBITELJI.
Tijek projekta
Projekt je osmišljen prema načelu „putovanja“ knjižnične naprtnjače s knjigama od jednog do drugog učenika 3. razreda.
Svakog petka odabire se jedan učenik koji nosi knjižničnu naprtnjaču doma. Naprtnjača gostuje u obitelji učenika pet dana (do srijede). U tih pet dana obitelj barem pola sata dnevno zajednički čita, pregledava i lista knjige, druži se u intimnoj atmosferi zajedničkog čitanja. Čitati se može na više načina; pola priče čita dijete, pola roditelj, dijete glasno čita ulomke članovima obitelji, roditelji čitaju djeci, svi istodobno čitaju u tišini. Knjige se ne trebaju pročitati u cijelosti, već jedan ulomak iz svake knjige.
Nakon čitanja važno je razgovarati o pročitanom i skrenuti pozornost na značajne i vrijedne dijelove.
Dojmove, zanimljivosti, lijepe doživljaje zajedničkog čitanja obitelj upisuje u priloženu Knjigu dojmova. Po osobnoj želji svoju stranicu možete ukrasiti crtežima o pročitanom, fotografijama zajedničkog čitanja, pjesmom, sastavkom i sl.
Peti dan (u srijedu) dijete donosi naprtnjaču s knjigama u školu i nekoliko minuta prezentira razredu, učiteljici, knjižničarki kako se čitalo u njegovoj obitelji uz iznošenje dojmova i doživljaja. Na taj način učenik vježba usmeno izražavanje, javni nastup, potiče druge učenike na čitanje i izaziva njihovu radoznalost, ostvarujući pritom unutarnje zadovoljstvo kao vlastitu nagradu za čitanje.
Putovanje knjižnične naprtnjače u našoj školi započelo je u listopadu 2013. g. u 4. razredima, a u siječnju 2014. g. u 3. razredima.
Učenici se upoznali s projektom ČMUOS
Knjižnična naprtnjača započinje putovanje s obitelji Ivana Gajskog, 3.a
Knjižnična naprtnjača započinje putovanje s obitelji Bartola Begića, 3.b
Knjižnična naprtnjača započinje putovanje s obitelji Ree Coban, 3.c
Knjižnična naprtnjača započinje putovanje s obitelji Lucije Benotić, 3.r. PŠ Vinica
Knjižnična naprtnjača započinje putovanje s obitelji Maksa Jerčinovića, 4.b
Projekt Čitamo mi, u obitelji svi je:
- nacionalni projekt – provodi se na razini države,
- školski projekt – obuhvaća zajednički rad učitelja škole i školskog knjižničara s učenicima,
- razredni projekt – uključuje sudjelovanje učenika pojedinog trećeg razreda u zajedničkoj aktivnosti – ČITANJU.
Pokrenut je 2011. godine u organizaciji Hrvatske mreže školskih knjižničara sa svrhom poticanja i ukazivanja na važnost čitanja kao bitne sastavnice cjeloživotnog učenja.
Projekt podupiru:
- Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta
- Agencija za odgoj i obrazovanje
- Ministarstvo kulture Republike Hrvatske
- Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
- Društvo hrvatskih književnika
- Hrvatsko književno društvo
- Hrvatsko čitateljsko društvo
U našoj školi projekt vodi knjižničarka Nikolina Sabolić, učiteljice 3.-ih razreda Maja Sinjeri (3.a), Jasna Tkalčec (3.b), Biserka Knez (3.c), Marija Šimunić (3.r. PŠ Vinica) i učiteljice 4.-ih razreda Nina Ninković (4.b) i Željka Đurkan (4.r. PŠ Vinica).
Svakako posjetite službenu web stranicu na kojoj možete saznati puno više o ovom projektu: www.knjiznicari.hr/ruksak
Možete nas kontaktirati na br. telefona: 048/222-734 (školska knjižnica)
Fotografije zajedničkog čitanja vaše obitelji šaljite nam na e-mail adresu: knjiznica.gjuro.ester@gmail.com
Prilikom čitanja u obiteljskom krugu želimo vam mnogo smijeha, topline, igre i blizine!
Čitanje u obitelji Nike Šoštarić, 4. r. PŠ Vinica
Čitanje u obitelji Mije Zagrajski, 4. r. PŠ Vinica
Čitanje u obitelji Angele Brgles, 3.b
Čitanje u obitelji Nike Matovina, 3.b
Čitanje u obitelji Marka Gecija, 3. r. PŠ Vinica
Čitanje u obitelji Lorene Ivaković, 3.b