« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Međunarodni projekt
Čitanje ne poznaje granice / Branje ne pozna meja
Projekt smo započeli školske godine 2015./2016. u suradnji s partnerskom Osnovnom školom Olge Meglič iz Ptuja s kojom njegujemo prijateljstvo već 35 godina.
Ciljevi ovoga projekta su poticanje čitanja te razvoj različitih vrsta pismenosti. Čitaju se prevedena književna djela autora susjedne zemlje naglas, u skladu s Odlukom Europske organizacije za promicanje čitanja EU READ, čime se postiže razvoj čitalačkih navika i vještina. Učenici će u projektu upoznati djela slovenske dječje književnosti, jezik, povijest i kulturu te koristiti informacijsko-komunikacijsku tehnologiju u istraživačkom radu.
U okviru projekta "Čitanje ne poznaje granice/Branje ne pozna meja" hrvatski učenici čitaju odabrano djelo slovenskog autora, a slovenski učenici djelo hrvatskoga autora, proučavaju piščev život i rad, istražuju povijesne i kulturne znamenitosti mjesta partnerske škole u projektu, izrađuju plakate, prezentacije, video-uratke i druge radove kojima će prilikom zajedničkog susreta predstaviti svoj rad na projektu.
Školska godina 2015./2016.
Tijekom 2015./2016. godine u projektu su sudjelovali učenici 5.d razreda naše škole, zajedno s razrednicom Marijom Sinjeri i knjižničarkom na zamjeni Natašom Borščak, te učenici 4.a razreda OŠ Olge Meglič iz Ptuja.
Naši učenici čitali su roman Družina Sinjega galeba slovenskog pisca Tone Seliškara, a učenici z Ptuja čitali su Čudnovate zgode šegrta Hlapića Ivane Brlić-Mažuranić.
5. d razred izradio je dva plakata - plakat o kulturno-povijesnim spomenicima grada Ptuja te plakat o sličnostima i razlikama između naših škola. Učenici su izradili ppt prezentaciju o romanu Družina Sinjega galeba te životu i djelu slovenskog pisca Tone Seliškara. Prepričavali su i ilustrirali pojedina poglavlja romana te izradili on-line slikovnicu koja se može prolistati na web stranici naše škole. S nastavnikom likovne kulture Darkom Markićem izrađivali su likovne radove na temu romana. U programu Windows Movie Maker napravili su kratak filmić o radu na projektu.
Zajednički susret učenika iz OŠ „Đuro Ester“ Koprivnica i OŠ Olge Meglič Ptuj u projektu Čitanje ne poznaje granice/Branje ne pozna meja zbio se 27. svibnja 2016. povodom
Dana naše škole u našoj školskoj knjižnici. Učenici iz Slovenije stigli su u pratnji njihove ravnateljice Helene Ocvirk, knjižničarke Alenke Kandrič i učiteljice likovne umjetnosti Lee Kralj. Naši slovenski prijatelji iz 4. a razreda prezentirali su našem 5. d razredu svoj rad na projektu tijekom školske godine pod vodstvom knjižničarke Alenke Kandrič. Istraživali su naš grad Koprivnicu te izradili dva plakata. Putem ppt prezentacije prezentirali su sadržaj knjige Čudnovate zgode šegrta Hlapića te prikazali život i stvaralaštvo autorice Ivane Brlić-Mažuranić. Posebno nas se dojmio literarni rad učenice Vite Lazić koja je tijek događanja cijelog romana prepjevala u formu pjesme. Na poklon smo dobili straničnike ukrašene likovnim ilustracijama našeg junaka Hlapića. Nakon toga zajednički smo izrađivali prigodne straničnike koje smo ukrasili mudrim izrekama o knjigama i čitanju na hrvatskom i slovenskom jeziku, ukrasnim trakicama i sličicama. Straničnike smo poklonili učenicima iz prijateljske škole Olgice da ih ponesu u svoju školu kao uspomenu na današnji susret. Također smo im podijelili sitne poklončiće, proizvode naše učeničke zadruge Đurđica.
Nakon radionice u knjižnici Mali turistički vodiči naše škole poveli su ih u razgledavanje centra grada Koprivnice. Slovenski učenici nastupali su i našoj školskoj priredbi povodom proslave Dana škole.
Naši će učenici posjetiti Ptuj i školu Olge Meglič u ožujku 2017. godine i tada izložiti i predstaviti vlastiti rad na projektu.
Školska godina 2016./2017.
U projekt su se uključili učenici 2.a razreda zajedno s učiteljicom Majom Sinjeri i knjižničarkom Nikolinom Sabolić.
Učenici se upoznaju s Republikom Slovenijom, njezinim geografskim položajem, brojem stanovnika, nacionalnim simbolima, jezikom, reprezentativnim prirodnim i kulturnim znamenitostima, glavnim gradom države te najstarijim slovenskim gradom – Ptujem. Izrađuju plakat o važnosti čitanja. Čitaju djelo Dese Muck Anica i sportski dan, prepričavaju radnju knjige, izrađuju plakat o autorici, izrađuju strip, ilustriraju djelo, izrađuju likovne radove, pripremaju igrokaz na temelju knjige.
Učenici 3.a razreda OŠ Olge Meglič iz Ptuja ove školske godine čitaju djelo Ciconia Ciconia, bijela roda koju je napisala Andrea Peterlik Huseinović.
Zajednički susret održat će se u svibnju 2017. povodom obilježavanja Dana škole „Đuro Ester“ kada ćemo obilježiti 35. godišnjicu prijateljstva između škola „Đuro Ester“ i Olge Meglič.
Uzvratni posjet partnerskoj školi Olge Meglič iz Ptuja
U ožujku 2017. godine učenici 6. d razreda u pratnji ravnateljice Sanje Prelogović, razrednice Ane Mihac Kovačic i knjižničarke Nikoline Sabolić posjetili su prijateljsku Osnovnu školu Olge Meglič u Ptuju, partnersku školu u međunarodom projektu poticanja čitanja „Čitanje ne poznaje granice/Branje ne pozna meja“.
Uzvratnim posjetom partnerskoj školi ostvarili smo ciljeve i ishode ovoga projekta te slovenskim učenicima prikazali rezultate jednogodišnjeg rada na projektu. Susret hrvatskih i slovenskih učenika, predstavljanje projekta i kreativno-likovna radionica održani su u školskoj knjižnici škole Olge Meglič. Budući da su ciljevi ovoga projekta poticanje čitanja izvan školske lektire, upoznavanje književnosti i kulture drugog naroda, istraživanje i upoznavanje mjesta partnerske škole, primjena informacijsko-komunikacijske tehnologije u samostalnim radovima, naši učenici 6.d razreda predstavili su slovenskim vršnjacima, njihovoj ravnateljici, knjižničarki i učiteljicama rezultate svoga rada na projektu: plakat o kulturno-povijesnim znamenitostima grada Ptuja, plakat o sličnostima i razlikama između OŠ Olge Meglič i OŠ „Đuro Ester“, prikazali su ppt prezentaciju o pročitanom romanu Družina Sinjega galeba slovenskog pisca Tone Seliškara te online slikovnicu koju su izradili na temelju romana. Na kraju su prikazali video-uradak o radu na projektu. Nakon predstavljanja projekta, učenici su se rasporedili u mješovite skupine te u zajedničkoj kreativnoj radionici izrađivali straničnike.
Slijedio je zajednički obilazak gradske povijesne jezgre pod vodstvom knjižničarke i učiteljice iz škole Olge Meglič. Učenici su razgledali najznačajnije kulturno-povijesne spomenike grada Ptuja o kojima su istraživali na internetu – stari grad - dvorac i dvorski kompleks, Gradski toranj, Orfejev spomenik, Crkvu sv. Juraja, Minoritski samostan, kazalište, gradsku vijećnicu, najstariju kuću u Ptuju i fotografirali se na jednom od mnogih mostova preko rijeke Drave na kojoj leži grad Ptuj.
Po povratku u školu slijedio je ručak i obilazak škole Olge Meglič. Učenici su razgledali učionice, sportsku dvoranu, dvoranu za penjanje, igralište.
Na povratku u Hrvatsku kratko smo posjetili i grad Varaždin.
Zadovoljstvo učenika provedenim aktivnostima i ostvarenim ciljevima, stečena znanja, pozitivni dojmovi i iskustva zajedničkog druženja s učenicima prijateljske škole poticaj su da nastavimo provoditi ovaj projekt koji doprinosi učvršćivanju suradnje između naših škola koje svoje prijateljstvo njeguju već 35 godina.
Knjižničarka Nikolina Sabolić
Druženje slovenskih i hrvatskih učenika u školi „Đuro Ester“
Tijekom 2016./2017. godine nastavili smo s provedbom projekta „Čitanje ne poznaje granice/Branje ne pozna meja“ u partnerstvu s Osnovnom školom Olge Meglič iz Ptuja s kojom smo povezani već 35 godina. U projektu su sudjelovali učenici 2. a razreda OŠ „Đuro Ester“, zajedno s učiteljicom Majom Sinjeri i knjižničarkom Nikolinom Sabolić te učenici 3. a razreda OŠ Olge Meglič, zajedno s učiteljicom Simonom Truntič i knjižničarkom Alenkom Kandrič.
Naši su učenici čitali knjigu „Anica i sportski dan“ slovenske autorice Dese Muck, a učenici iz Ptuja čitali su slikovnicu „Cicionia Ciconia, bijela roda“ hrvatske autorice Andreje Peterlik Huseinović.
Susret hrvatskih i slovenskih vršnjaka upriličen je u školskoj knjižnici OŠ „Đuro Ester“ prilikom proslave Dana škole „Đuro Ester“. Tom prilikom učenici su jedni drugima predstavili rezultate svoga rada na projektu.
Učenici iz Slovenije izradili su vlastite ilustracije za priču „Ciconia Ciconia“ te prikazali tijek radnje po uzoru na Kamišibaj kazalište. Kamišibaj kazalište je ulično kazalište na maloj drvenoj pozornici koje potječe iz Japana. Kamišibajkar je dolazio na ulicu te drvenim palicama dozvao publiku. Kad se publika okupila, počeo je pričati priču, a stao bi u trenutku kada je bilo najnapetije kako bi si osigurao publiku za idući dolazak. Naši slovenski prijatelji posebno su nas oduševili velikim rekvizitima koje su sami izradili na likovnoj radionici – izradili su veliki dimnjak te pticu rodu od kaširanog papira, gline i drva. Tako je roda na dimnjaku u našoj knjižnici svila gnijezdo. Također su istraživali pticu rodu u literaturi, njezino stanište, prehranu, razmnožavanje, kao i selo Čigoč, poznato kao jedino europsko selo roda. Rezultate istraživanja prikazali su na plakatu koji su nam predstavili. Na poklon smo dobili lijepe straničnike – rode.
Tijekom projekta naši učenici su se najprije upoznali s geografskim položajem Republike Slovenije, najznačajnijim znamenitostima i državnim simbolima te usporedili grad Ptuj i Koprivnicu. Prije početka čitanja razmišljali su o tome zašto je važno čitati i izradili plakat s vlastitim mislima o važnosti, potrebi i užitku čitanja. Tijekom projekta čitali su „Anicu i sportski dan“ naglas u knjižnici i učionici, a potom je svatko još jednom pročitao cijelu priču kod kuće. Tražili su pouke u tekstu te pronašli mnoge važne poruke iz kojih su naučili korisne i vrijedne stvari o životu. Ilustrirali su priču te izradili plakat s poukama i ilustracijama. Crtali su strip na temu priče i pisali sastavke. Najzabavnije je bilo igranje online kviza na temu priče koji smo odigrali u informatičkoj učionici, i to čak dva puta.
Prilikom zajedničkog druženja u našoj školskoj knjižnici ispričali smo našim gostima što smo naučili, predstavili dva plakata koja smo izradili te za kraj prikazali igrokaz „Anica i Jakov“ o važnosti i ljepoti iskrenog prijateljstva. Našim smo prijateljima za poklon podijelili straničnike kao uspomenu na zajednički susret.
Nakon predstavljanja projekta slovenski učenici su nam se pridružili na svečanoj priredbi u dvorani Domoljub povodom Dana naše škole na kojoj je nastupila Naja Fridl, učenica iz Ptuja i otpjevala pjesmu „Na vrh sveta“. Kulturno-umjetnički program u Domoljubu bio je posvećen obilježavanju 35. godišnjice prijateljstva OŠ „Đuro Ester“ i OŠ Olge Meglič, stoga je s nama bila i ravnateljica slovenske škole, gđa Helena Ocvirk te bivši ravnatelj njihove škole gosp. Ervin Hojker koji nas je podsjetio na početke druženja i suradnje naših dviju škola, a koje je započelo svečanom sjednicom bratimljenja 1982. godine.
Zajednički susret učenika u ovogodišnjem projektu završio je zakuskom u školskoj blagovaonici.
Nikolina Sabolić, prof., dipl. knjižničarka
Uzvratni posjet učenika iz Ptuja našoj školi
Utorak, 5. lipnja 2018. bio je poseban dan za naše učenike 4.a razreda. U posjet su im stigli učenici 5.a razreda iz prijateljske škole Olge Meglič iz Ptuja s kojom sudjelujemo kao partneri u projektu „Čitanje ne poznaje granice / Branje ne pozna meja“. Učenike su dopratile njihova učiteljica Simona Jakomini i knjižničarka Alenka Kandrič.
Učenici su se susreli u učionici 4.a razreda gdje su nam gosti iz Ptuja prikazali rezultate svog ovogodišnjeg rada na projektu: video-uradak nastao na temu knjige Sretni dani Mire Gavrana, koju su čitali, ppt prezentaciju o knjizi, pjesme i glazbene izvedbe. Učenici su recitirali stihove pjesama na temu obitelji autora Tone Pavčeka te svoj doživljaj stihova prikazali u obliku komišibaj kazališta. Imali smo prilike poslušati vokalnu izvedbu slovenske pjesme koju nam je otpjevala jedna učenica te instrumentalnu izvedbu jedne učenice na saksofonu. Prijatelji iz Ptuja podijelili su nam i sitne poklone koje su izradili kao uspomenu na ovaj projekt.
Nakon prezentacije projekta druženje se nastavilo sportskim igrama na obližnjem dječjem igralištu Zelenjak gdje su dečki odigrali nogometnu utakmicu, a djevojčice se poigrale na novim spravama za igru. Potom smo svi zajedno posjetili Podravku, našu najznačajniju tvornicu hrane. Učenici su se upoznali sa začecima rada najvažnije koprivničke i hrvatske tvornice, najpopularnijim i najprodavanijim proizvodima, pogonima u dalekim zemljama… Također su saznali da je vegeta najizvoženiji hrvatski proizvod, a svoj posjet zasladili slatkim poklonima Podravkinih proizvoda. Zahvaljujemo gđi Ani Lukčin na srdačnoj dobrodošlici i zanimljivom izlaganju za učenike.
Nakon ručka u našoj školi oprostili smo se s prijateljima iz Slovenije sa željom da nas čitanje u okviru ovog zanimljivog projekta poveže i iduće školske godine.
Zahvaljujemo mamama učenika 4.a razreda koje su nam za ovaj susret pripremile fine slastice.
Nikolina Sabolić, prof. dipl. knjižničarka
Susret učenika OŠ „Đuro Ester“ Koprivnica i OŠ Olge Meglič Ptuj
Ovogodišnji susret učenika OŠ „Đuro Ester“ Koprivnica i OŠ Olge Meglič Ptuj u zajedničkom projektu „Čitanje ne poznaje granice / Branje ne pozna meja“ održan je 16. travnja 2019. u školi Olge Meglič u Ptuju. Učenici 4.-ih razreda OŠ „Đuro Ester“, pod vodstvom učiteljica Biserke Knez, Maje Sinjeri i knjižničarke Nikoline Sabolić, predstavili su slovenskim vršnjacima iz 5. a razreda, njihovoj ravnateljici Heleni Ocvirk, knjižničarki Alenki Kandrič i učiteljici Simoni Jakomini svoje radove nastale u okviru projekta tijekom školske godine 2018./2019.
U sklopu projekta učenici OŠ „Đuro Ester“ čitali su knjigu Čudežna bolha Megi in bernardinec Karli slovenske autorice Dese Muck. Uz pomoć tiskanih i online rječnika prevodili su priču sa slovenskog na hrvatski jezik, izrađivali svoj mali slovensko-hrvatski rječnik i križaljke sa slovenskim riječima. Interpretirali su djelo te izrađivali prezentacije o knjizi i autorici te prezentacije i filmove o svojim kućnim ljubimcima. U projektu su im se pridružili i učenici scensko-literarne grupe koji su osmislili igrokaz na temu ove maštovine priče, a Matko je napisao i ilustrirao vlastitu slikovnicu. Također su im se pridružili učenici iz grupe darovitih koji su istraživali kulturno-povijesne znamenitosti i zanimljivosti grada Ptuja te izradili prezentaciju i letke. Ptuj i Koprivnica susreli su se i u matematičkim zadacima koje su osmislili učenici na dodatnoj nastavi. Organizirane su i dvije radionice izrade straničnika za knjige te bedževa s likovima psića i mačkica od filca, koje su učenici nosili prilikom zajedničkog susreta s vršnjacima u školi Olge Meglič u Ptuju.
Rezultate svoga rada učenici su prezentirali 5.a razredu škole Olge Meglič putem ppt prezentacija, filmova, slikovnice, letaka te igrokaza koji su nastali na temelju čitanja knjige „Čudesna buha Megi i bernardinac Karli“ slovenske autorice Dese Muck.
Nakon prezentacije, obilaska škole i školske knjižnice slijedio je posjet gradskoj Knjižnici Ivana Potrča Ptuj. U posebno uređenom prostoru za pričanje priča naši učenici su, zajedno sa slovenskim vršnjacima, slušali legendu o kurentu i bajkovitu autorsku priču o dječaku Kurentu koju je ispričala sama autorica slikovnice, knjižničarka Liljana Klemenčić. Također su vidjeli pretisak najstarije slovenske knjige Katekizem iz 1550. godine. Knjižničarka im je pokazala i 200 godina staru knjigu s drvenim koricama i pozlaćenim rubovima koja se čuva u gradskoj knjižnici.
Prošetali su Prešernovom ulicom do ptujskog dvorca odakle su učenici mogli vidjeti najstariji dio grada i njegove spomenike, rijeku Dravu i najveće slovensko umjetno jezero.
Zadovoljstvo učenika svim provedenim aktivnostima i ostvarenim ciljevima, nova stečena znanja, pozitivni dojmovi i iskustva zajedničkog druženja s učenicima iz druge zemlje poticaj su da nastavimo provoditi ovaj projekt koji doprinosi učvršćivanju suradnje između naših dviju škola, koje svoje prijateljstvo njeguju već 37 godina.
Nikolina Sabolić, prof., dipl. bibliotekar
Ostvaren projekt sa školom Olge Meglič iz Ptuja u školskoj godini 2020./2021.
Učenici 4.b razreda s učiteljicom Dijanom Veh i knjižničarkom Nikolinom Sabolić surađivali su s učenicima 5.a razreda iz prijateljske škole Olge Meglič, njihovom učiteljicom Simonom Truntič i knjižničarkom Alenkom Kandrič u projektu Čitanje ne poznaje granice / Branje ne pozna meja.
Učenici naše škole čitali su knjigu Kako je Oskar postao detektiv slovenskog autora Andreja Rozmana Roze, dok su učenici iz Slovenije čitali priču Ogledalce hrvatskog pisca Grigora Viteza. Nakon čitanja izrađivali su stvaralačke radove na temelju priča iz knjige, istražili povijesne, prirodne i kulturne znamenitosti Slovenije i Ptuja, poznate likove detektiva u knjigama i filmovima, vrste dragog kamenja i druge teme vezane uz sadržaj priča. Istražili su biografiju poznatog i nagrađivanog slovenskog književnog i kazališnog umjetnika Andreja Rozmana Roze. Također su predstavili hrvatskog izumitelja Ivana Vučetića, kriminalistu koji je poznat kao utemeljitelj daktiloskopije – sustava identifikacije osobe na temelju otiska prstiju te utemeljio modernu forenziku.
Rezultate svojeg istraživanja učenici su prikazali u obliku plakata, prezentacija i stripa te ih predstavili pred razredom. Pripremili su i kratak scenski program s recitacijama pjesama slovenskog pjesnika Otona Župančića te naučili pjevati tradicionalnu slovensku pjesmu Na planincah.
Budući da se ove godine nisu mogli susresti uživo, snimili su video sa svojim radovima i ostvarenim aktivnostima u projektu koji su poslali slovenskim vršnjacima iz partnerske škole Olge Meglič. Video se može pogledati putem poveznice https://drive.google.com/file/d/1IvjfhjWh1zjdvgVmmf7X9ojO-HI52cpJ/view?usp=sharing
Zadnjeg dana nastave pogledali su video koji su učenici iz Slovenije pripremili za njih u sklopu svojeg rada na projektu, a koji se može pogledati putem poveznice https://drive.google.com/file/d/1Ik2ZCyoxP7xE3v6IJcsguPDl_TzFy705/view?usp=sharing
Učenici iz Olge Meglič preveli su priču Ogledalce na slovenski jezik i scenski je uprizorili u obliku igrokaza. Našim su učenicima predstavili ljepote svojega grada Ptuja i poslali im sitne poklone iznenađenja.
Ovim međunarodnim projektom poticanja čitanja koji se provodi između hrvatskih i slovenskih osnovnih škola nastavili smo suradnju sa školom Olge Meglič s kojom već 39. godinu njegujemo povezanost i prijateljstvo.
Knjižničarka Nikolina Sabolić
OŠ „Đuro Ester“ - Kako smo postali detektivi u školskoj godini 2021./2022.
U ovogodišnjem projektu Čitanje ne poznaje granice / Branje ne pozna meja sudjelovali su učenici 3.a razreda OŠ „Đuro Ester“ s učiteljicom Majom Sinjeri i knjižničarkom Nikolinom Sabolić te učenici 4.b razreda OŠ Olge Meglič iz Ptuja s učiteljicom Simonom Jakomini i knjižničarkom Alenkom Kandrič.
Trećaši iz škole „Đuro Ester“ čitali su knjigu „Kako je Oskar postao detektiv“ slovenskog autora Andreja Rozmana Roze, a njihovi vršnjaci iz Ptuja čitali su knjigu „Dva igrokaza s glavom i repom“ hrvatskog autora Mire Gavrana.
Na temelju pročitane knjige o dječaku Oskaru koji se suočava s teškoćama u čitanju i silno želi postati detektiv, učenici 3.a izrađivali su stripove, kvizove, zagonetke, rebuse, križaljke, zabavne mozgalice i tražilice. Knjižničarka je za njih organizirala igru – potragu za skrivenim blagom u kojoj su se učenici igrali detektiva rješavajući zagonetke, slijedeći tragove i tragajući za skrivenim ključićima koji otključavaju zaključane ruksake „s blagom“.
Također, naučili su pjevati tradicijsku slovensku pjesmu Moj očka ima konjička dva kojom su nastupili na svečanosti Dana škole. Toga dana stigli su im u posjet učitelji i ravnateljica prijateljske škole iz Ptuja povodom obilježavanja 40. godišnjice povezanosti i suradnje ovih dviju škola.
U okviru projekta organizirane su dvije likovne radionice na kojima su učenici izrađivali privjeske za ogrlice od glinamola s glagoljičnim slovima te straničnike u obliku povećala, glavnog motiva iz knjige, koje su ukrasili hrvatskim pleterom. Svoje radove učenici su poslali za poklon vršnjacima iz Slovenije, i to u zaključanim kutijama s lokotom, a za njihovo otvaranje slovenski su prijatelji trebali riješiti zagonetne zadatke i odgonetnuti šifre.
Učenici su razmijenili svoje rezultate rada na projektu online u obliku videomaterijala. Video učenika OŠ „Đuro Ester“, koji su poslali vršnjacima u Ptuj, možete pogledati putem poveznice:
https://drive.google.com/file/d/1BmEY4CWBRfWvSx7v15V2BAr4Z6-2JjFJ/view?usp=sharing
Nikolina Sabolić, prof., dipl. bibl.