Projekt "Energetska obnova zgrade Osnovne škole Goričan na adresi Školska 16, Goričan (KK.04.2.1.4.0052)" sufinancirala je Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj Operativni program „Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020.“
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Učenici koji imaju većih poteškoća u učenju polaze za njih prilagođene škole. U Čakovcu postoji takva škola, a zove se Centar za odgoj i obrazovanje Čakovec. U tu školu idu sva djeca s većim poteškoćama iz Međimurske županije. Htjeli smo nešto više saznati o njima, pa smo odlučili posjetiti ih. U četvrtak, 13. 12. 2012. posjetili smo Centar za odgoj i obrazovanje Čakovec. Bili smo gosti njihovog 2. razreda.
Sastavila učiteljica Sanja Rašan
U našem istraživanju osobito su nas zainteresirale razlike među mogućnostima. Netko je dobar u sportu, netko u glazbi, netko u izradi raznih stvari, zato i postoje razna zanimanja ljudi. Neki su učenici odlični u školi jer brzo i lako uče, drugi teže uče i treba im više vremena. Postoje i djeca koja imaju poteškoće kod učenja, čitanja, pisanja, računanja, pamćenja. Djeca koja imaju manjih poteškoća idu u obične škole, ali učitelji za njih rade njima prilagođene programe. Učiteljica njihovog 2. r. je Rahela Tkalec (profesor rehabilitator).
Upoznali smo se i sprijateljili s njima. Pokazali su nam što i kako oni uče. Shvatili smo da oni uče ono što smo mi naučili u prvom razredu, jer njima treba više vremena da nauče. Njihova učiteljica mora na satu puno raditi sa svakim posebno zato ih ima samo 5 u razredu. Zajedno s njima vježbali smo čitati i računati u grupnom radu, ali gradivo prilagođeno njima. Nama su postavljeni zadaci bili lagani, ali mi nismo rješavali zadatke nego smo pomagali njima da ih riješe. Učiteljica nas je poslije pohvalila da smo bili jako dobri i pravi njihovi pomagači. Bili smo ponosni na sebe!
Nakon toga psihologinja Tatjana Žižek pokazala nam je njihovu školu. Najviše nas je iznenadio i rastužio razred u kojem su djeca u kolicima. Njihova razrednica je profesorica defektologije Andreja Hercigonja. U taj razred ide također 5 učenika, ali je dvoje učenika bilo bolesno. Njihovoj učiteljici pomaže medicinska sestra Danijela Šafranić. Ona brine o svim učenicima škole koji imaju nekih zdravstvenih problema. Učionica nije kao naša nego je prilagođena njima. Razveselio nas je ograđeni kutak s lopticama u koji sjednu i igraju se. Nažalost, oni se niti igrati ne mogu kao mi, a imaju pravo na igru.
Veći učenici izrađuju razne prekrasne figurice od gline, čestitke i slike u svojoj radionici. Takvu radionicu nemano mi u našoj školi, ali nam je drago da ju imaju oni, jer izradom tih ukrasa mogu pokazati svoje sposobnosti. Mi u školi imamo ravnatelja, tajnicu, pedagoginju, knjižničarku, kuharicu, domara i čistačicu, a oni imaju još psihologe, logopede i medicinsku sestru.
Pokazali su nam logopedski kabinet. Naučili smo da je logoped osoba koja pomaže djeci svladati poteškoće kod govora. U svom radu koristi slušalice, mikrofon i razne igračke pomoću kojih djeca kroz igru uče govoriti.
Na hodniku sreli smo ravnateljicu Dragicu Benčik, koja nas je lijepo pozdravila i počastila nas bombonima. Poslije obilaska škole učenici njihovog 2. i 3. razreda otpjevali su nam nekoliko pjesmica, a učiteljica 3. razreda profesorica defektologije Maja Markuš – Velicki svirala je na sintisajzer. Mi smo također otpjevali njima nekoliko pjesmica. Poslije smo svi zajedno plesali i pjevali.
Izmijenili smo poklone za Božić. Poklone su djelile psihologinja Tatjana i naša učiteljica da izbjegnemo zbrku tko će kome dijeliti.
Na kraju su nas počastili sokovima i sendvičima.