„Zemlja ne pripada čovjeku, čovjek pripada Zemlji“, 4. razred i učiteljica Josipa Marić 12.-19.5.2017.
Autor: Daniela Jasprica, 29. 6. 2017.
Budući da djeca upijaju živu osobu, njeno vladanje i etičnost, jasno je da su tada prosvjetni djelatnici ponajprije odgojitelji, odnosno uzor. Stoga, o njemu ovisi razvijanje svijesti o potrebi čuvanja prirode i svih njezinih vrijednosti. Najbolji primjer djelovanja na ekološku svijest učenika je konkretnom akcijom u svakodnevnom životu. Tako su učenici 4. razreda naše škole skupili odbačene metalne proizvode iz školskog dvorišta i pretvorili ih u lončanice.
Temom recikliranja se bave tijekom cijele nastavne godine i njom povezuju sadržaje iz Prirode i društva (životni uvjeti, život biljke), Hrvatskog jezika, Likovne kulture, sata razrednika, Matematike (volumen, površina), Vjeronauka (Zemlja je svjedok).
Integriranim načinom rada učenik otkriva povezanost pojava u životu, uči misliti i otkrivati gledanjem, slušanjem i istraživanjem.
Povrh svega kod učenika treba redovito poticati ljubav prema prirodi jer uništavanjem prirode uništavamo vlastito utočište i život u njoj.