T42022 - Projekt identifikacija darovitih učenika u matematici
Dragi roditelji četvrtaša u generaciji 2021./2022. Pozivam vas da pogledate videoprezentaciju u kojoj ćete saznati nešto više o ovom projektu te da nakon toga potpišete suglasnosti koje će vaša djeca donijeti kući. Svi učenici su pozvani da sudjeluju stoga se nadam da ćete dati svoje suglasnosti.
TESTIRANJE ĆE SE OBAVITI 5.4.2022. U NAŠOJ ŠKOLI.
Otkrijmo zajedno darovitost vaše djece.
https://www.youtube.com/watch?v=YtIVR7FUCZQ&ab_channel=CISD%C5%BD
21.3.2022. učenici 8.r. s učiteljicom matematike su primjenjujući Eratostenov eksperiment izmjerili opseg Zemlje. Uz pomoć štapa dugog jedan metar, točno u vrijeme kad je za našu školu bilo solarno podne (11:59:14) izmjerili smo duljinu sjene štapa koja je iznosila 0.96 m. Tako smo dobili da je kut upada sunčevih zraka bio 43.83°. Zatim smo opseg Zemlje dobili tako da odredimo udaljenost naše škole do ekvatora (5048.52 km), razliku kuteva upada sunčevih zraka na ekvatoru i kod nas (90°-43.83°). Ta dva broja smo podijelili pa pomnožili sa 360° te dobili da je opseg Zemalje 39364.68 km što i nije velika razlika od stvarnog opsega Zemlje (40008 km).
Također se isti postupak može odraditi koristeći podatke neke škole koja se nalazi na istom meridijau kao i mi. Bili smo u kontaktu sa OŠ Banija iz Karlovca i njihovom mentoricom Anom Graša. Nakon izmjenjenih podataka i odrađenih izračuna opseg Zemlje nam je ispao dosta veći od stvarnog (54181.1465 km).
Veselimo se ponovnom računanju na jesen.
U prilogu se nalaze PDF dokumenti sa bitnim pojmovima iz videa koje možete pogledati na stranici:
https://gospodinfin.vecernji.hr/
Ukupno imamo 4 videa koji izlaze od 4.10.2021. do 15.11.2021. sa razmakom od 2 tjedna.
Nakon odslušanih modula, dobili smo i zadatak koji je trebalo predati do 13.1.2022. u obliku videoprezentacije. Pogledajte naš rad u FlexiClipu na sljedećoj poveznici:
Projekt "9 dana bez ekrana"
Autor: Marina Crvelin, 28. 2. 2018.
Na početku školske godine 2017./2018. na sastanku aktiva gdje smo planirali aktivnosti za nadolazeću školsku godinu odlučili smo se da od subote 17.2.2018. do nedjelje 25.2.2018. u našoj školi provedemo aktivnost 9 dana bez ekrana. Dan prije planiranog početka aktivnosti učiteljica matematike Marina Crvelin i učiteljica razredne nastave Petra Mustapić okupile su svu djecu i nastavnike u jednoj prostoriji. Pročitale su im zanimljiv tekst koji ih je trebao potaknuti da i oni pokušaju „izdržati“ 9 nadolazećih dana bez ikakvih ekrana (TV, mobitel, kompjuter) te da nađu neku zanimaciju koja će im pomoći u tome. Razgovarali su s učenicima kako provode slobodno vrijeme te što bi sve mogli raditi „bez ekrana“. Bilo je tu raznih ideja, od nogometa do čitanja knjiga, no bilo je i onih koji su odmah rekli da neće i ne žele pokušati provesti niti jedan dan bez ekrana.
Nakon razgovora s učenicima podijelili smo im početnu anketu iz koje smo željeli saznati neke njihove navike.
POČETNA ANKETA:
- 1. U mojoj se obitelji dio popodneva i večeri provodi :
a) u razgovoru s članovima obitelji
b) u razonodi s obitelji ( šetnja, igra,…)
c) u društvu TV-a, računala i mobitela
- 2. Dnevno u razgovoru s ukućanima provedem
a) manje od deset minuta
b) od deset minuta do pola sata
c) više od pola sata
- 3. Trenutke opuštanja najradije provodim:
a) u razgovoru i zabavi sa vršnjacima - uživo
b) u razgovoru i zabavi sa vršnjacima - na društvenim mrežama ili preko poruka
- 4. Pred ekranom TV-a, računala i mobitela DNEVNO provedem :
a) manje od pola sata
b) od pola sata do 1 sata
c) od 1 sata do 3 sata
d) više od 3 sata
- 5. Smatram da prekomjerno gledanje TV-a, igranje računalnih igrica te korištenje mobilnih uređaja
a) ne „krade“ vrijeme za druženje s vršnjacima
b) „krade“ vrijeme za druženje s vršnjacima
- 6. Za druženje s vršnjacima najviše volim
a) razgovor uživo
b) dopisivanje
- 7. Dok se dopisujem s vršnjacima osjećam se:
a) ugodno i sigurno
b) pomalo usamljeno
Nakon 9 dana učenici su popunili sljedeću anketu:
ZAVRŠNA ANKETA
- U mojoj se obitelji dio popodneva i večeri provodi :
a) u razgovoru s članovima obitelji
b) u razonodi s obitelji ( šetnja, igra,…)
c) u društvu TV-a, računala i mobitela
- 2. Trenutke opuštanja najradije provodim:
a) u razgovoru i zabavi sa vršnjacima uživo
b) u razgovoru i zabavi sa vršnjacima na društvenim mrežama ili preko poruka
- 3. Pred ekranom TV-a, računala i mobitela DNEVNO provedem :
a) manje od pola sata
b) od pola sata do 1 sata
c) od 1 sata do 3 sata
d) više od 3 sata
- 4. Smatram da prekomjerno gledanje TV-a, igranje računalnih igrica te korištenje mobilnih uređaja
a) ne „krade“ vrijeme za druženje s vršnjacima
b) „krade“ vrijeme za druženje s vršnjacima
- 5. Za druženje s vršnjacima najviše volim
a) razgovor uživo
b) dopisivanje
- 6. Smatram da prekomjerno gledanje TV-a, igranje računalnih igrica te korištenje mobilnih uređaja
a) „krade“ vrijeme predviđeno za izvršavanje školskih obveza i ometa učenje
b) „ ne krade“ vrijeme predviđeno za izvršavanje školskih obveza i ometa učenje
- 7. Smatram da prekomjerno gledanje TV-a, igranje računalnih igrica te korištenje mobilnih uređaja
a) ne „krade“ vrijeme nužno za san i odmor
b) „krade“ vrijeme nužno za san i odmor
- 8. Smatram da prekomjerno gledanje TV-a, igranje računalnih igrica te korištenje mobilnih uređaja
a) smanjuje aktivnost na nastavi i uspjeh u učenju
b) ne smanjuje aktivnost na nastavi i uspjeh u učenju
- 9. Smatram :
a) potrebno je smanjiti vrijeme provedeno pred ekranima televizora ,računala i mobilnih uređaja
b) nije potrebno smanjiti vrijeme provedeno pred ekranima televizora ,računala i mobilnih uređaja
- 10. Zaokruži slovo ispred 1 aktivnosti kojom si zamijenio /la vrijeme provedeno pred ekranom
a) šetnja s prijateljima
b) sport i boravak u prirodi
c) odlazak u kino
d) društvene igre
e) čitanje lektire, romana ili učenje
- 11. Bez ekrana uspio / uspjela sam izdržati :
a) 1 dan
b) od 1 do 3 dana
c) od 3 do 5 dana
d) od 5 do 7 dana
e) od 7 do 9 dana
f) svih 9 dana
Rezultate anketa su učenici 7.r s učiteljicom matematike Marinom Crvelin prikazali stupčastim dijagramima te su rezultate stavili na plakat i u predvorju škole. Pogledajte neke od uradaka:
Voditeljice projekta : učiteljica matematike Marina Crvelin, učiteljica radzredne nastave Petra Mustapić.