Početak provedbe međunarodnog projekta „p. s. Pokreni solidarnost“
U petak je u našoj školi održana prva radionica s učenicima u sklopu dvogodišnjeg projekta „p.s. Pokreni solidarnost“. Osnovna škola jedina je iz Varaždinske županije koja zajedno s još 15 škola iz Hrvatske sudjeluje na velikom međunarodnom Erasmus + projektu koji u Hrvatskoj prevodi Centar za mirovne studije u Zagrebu. Centar za mirovne studije je nevladina, neprofitna organizacija koja promiče nenasilje, ljudska prava i društvenu promjenu povezujući obrazovanje, istraživanje i aktivizam. Uz Hrvatsku, u projektu sudjeluju učenici i učitelji iz drugih europskih zemalja, poput Francuske, Španjolske i Poljske.
Projekt „p.s. Pokreni solidarnost“ temelji se na vrlo jednostavnoj zamisli: poruka u boci. Naime, 21. ožujka svake godine, na Međunarodni dan borbe protiv rasne diskriminacije, djeca i tinejdžeri šalju razglednice nasumično odabranim osobama iz telefonskog imenika svoje lokalne zajednice. Na svakoj od tih razglednica stoji fotografija i poruka solidarnosti osmišljena na radionici pisanja s društvenom tematikom koju su učenici s mentorima detaljno obradili. To je njihova jednostavna poruka starijima o tome kako bismo se trebali jedni prema drugima odnositi kao bi svijet bio bolje mjesto življenja za sve nas bez obzira na nacionalnost, boju kože, spol i ostale nevažne društvene identifikacije.
Primatelji razglednice se pozivaju na odgovor putem odvojene kartice koja se šalje natrag u ured koordinacijske organizacije, Centra za mirovne studije. Organizacija odgovore prosljeđuje učeniku ili učenici koja je poslala razglednicu. Fotografije su odabrane s ciljem podizanja svijesti o različitostima u našem društvu između mladih i primatelja razglednica. Još jedan cilj je potaknuti mlade na raspravu o različitosti, diskriminaciji i percepciji te razmišljanje o vlastitim predrasudama i pogledima na izbjeglice, mlade, obitelj, siromaštvo, prava djece, društveni aktivizam i pluralizam, međugeneracijske odnose i još puno toga.
Doista, u društvu čije vrijednosti propadaju, koje je podijeljeno oko kulturoloških, vjerskih i socijalnih tema te koje pokazuje sve uočljive znake nemogućnosti iskaza gostoprimstva prema drugima, pristup obrazovanju, umjetnosti i mogućnosti izražavanja od životne je važnosti. Više no ikada ključno je raditi s djecom na percepciji te naglašavanju vrijednosti tolerancije i poštovanja koje osobu čine odgovornim građaninom.
Voditelj projekta u osnovnoj školi u Klenovniku je učitelj povijesti Željko Martan, dok je posebna suradnica projekta učiteljica engleskog jezika Anita Husnjak. U projektu za sada sudjeluje 22 učenika. Malen je to korak, ali opet od iznimne važnosti prema očekivanim pozitivnim društvenim promjenama.
Ž.M.
Početak provedbe međunarodnog projekta „p. s. Pokreni solidarnost“
U petak je u našoj školi održana prva radionica s učenicima u sklopu dvogodišnjeg projekta „p.s. Pokreni solidarnost“. Osnovna škola jedina je iz Varaždinske županije koja zajedno s još 15 škola iz Hrvatske sudjeluje na velikom međunarodnom Erasmus + projektu koji u Hrvatskoj prevodi Centar za mirovne studije u Zagrebu. Centar za mirovne studije je nevladina, neprofitna organizacija koja promiče nenasilje, ljudska prava i društvenu promjenu povezujući obrazovanje, istraživanje i aktivizam. Uz Hrvatsku, u projektu sudjeluju učenici i učitelji iz drugih europskih zemalja, poput Francuske, Španjolske i Poljske.
Projekt „p.s. Pokreni solidarnost“ temelji se na vrlo jednostavnoj zamisli: poruka u boci. Naime, 21. ožujka svake godine, na Međunarodni dan borbe protiv rasne diskriminacije, djeca i tinejdžeri šalju razglednice nasumično odabranim osobama iz telefonskog imenika svoje lokalne zajednice. Na svakoj od tih razglednica stoji fotografija i poruka solidarnosti osmišljena na radionici pisanja s društvenom tematikom koju su učenici s mentorima detaljno obradili. To je njihova jednostavna poruka starijima o tome kako bismo se trebali jedni prema drugima odnositi kao bi svijet bio bolje mjesto življenja za sve nas bez obzira na nacionalnost, boju kože, spol i ostale nevažne društvene identifikacije.
Primatelji razglednice se pozivaju na odgovor putem odvojene kartice koja se šalje natrag u ured koordinacijske organizacije, Centra za mirovne studije. Organizacija odgovore prosljeđuje učeniku ili učenici koja je poslala razglednicu. Fotografije su odabrane s ciljem podizanja svijesti o različitostima u našem društvu između mladih i primatelja razglednica. Još jedan cilj je potaknuti mlade na raspravu o različitosti, diskriminaciji i percepciji te razmišljanje o vlastitim predrasudama i pogledima na izbjeglice, mlade, obitelj, siromaštvo, prava djece, društveni aktivizam i pluralizam, međugeneracijske odnose i još puno toga.
Doista, u društvu čije vrijednosti propadaju, koje je podijeljeno oko kulturoloških, vjerskih i socijalnih tema te koje pokazuje sve uočljive znake nemogućnosti iskaza gostoprimstva prema drugima, pristup obrazovanju, umjetnosti i mogućnosti izražavanja od životne je važnosti. Više no ikada ključno je raditi s djecom na percepciji te naglašavanju vrijednosti tolerancije i poštovanja koje osobu čine odgovornim građaninom.
Voditelj projekta u osnovnoj školi u Klenovniku je učitelj povijesti Željko Martan, dok je posebna suradnica projekta učiteljica engleskog jezika Anita Husnjak. U projektu za sada sudjeluje 22 učenika. Malen je to korak, ali opet od iznimne važnosti prema očekivanim pozitivnim društvenim promjenama.
Ž.M.