preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Grohote" Grohote

"Zainteresiraj me ili ću umrijeti od dosade"

Škole su zaglavile u 20. stoljeću, a učenici pohrlili u 21. stoljeće. ... Pragmatički, obrazovanje djece 21. stoljeća brzo se račva na dva dijela:

Službena polovica, “škola,” potpuno je iscrpljena i postaje zanemarivom institucijom. Za mnoge je učenike njezina jedina funkcija davanje potvrde koju trebaju njihovi roditelji. Neslužbena, uzbudljiva polovica obrazovanja djece odvija se “nakon škole.” To je mjesto gdje učenici 21. stoljeća uče o svojem svijetu te se pripremaju za život u 21. st.

  • "Naši će se učenici, kao digitalni urođenici, nastaviti razvijati i mijenjati tako brzo da nećemo moći ići ukorak s njima.
  • "Ako ne zastanemo i poslušamo djecu s kojom radimo, ako ne počnemo cijeniti njihovo mišljenje i napravimo velike promjene na temelju dobrih prijedloga koje nude, u 21. ćemo stoljeću upravljati školskim zgradama - ali s učenicima koji su fizički ili mentalno negdje drugdje.

                                         Prensky, M. (2006.)


Strategije, metode, tehnologija

Nacionalni okvirni kurikulum

Autor: Dragana Đurić, 9. 8. 2010.

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa predstavilo je svoj prvi Nacionalni okvirni kurikulum - dokument na kojemu se temelji odgoj i obrazovanje na predškolskojg, osnovnoškolskoj i srednjoškolskoj razini.

….NOK donosi okvir za stjecanje temeljnih i stručnih kompetencija. On je osnova za restrukturiranje prvenstveno nastavnih planova, a potom i predmetnih kurikuluma na razini osnovnoškolskog i srednjoškolskog odgoja i obrazovanja, vodeći računa o optimalnome opterećenju učenika u školi i kod kuće. NOK je osnova za definiranje očekivanih postignuća učenika kroz nastavne predmete, te polazište za uređivanje predmetne strukture - odgojno-obrazovne jezgre, izbornih i fakultativnih nastavnih predmeta. NOK je osnova za sustavnu primjenu međupredmetnih tema koje obvezuju sve nositelje odgojno-obrazovnoga i nastavnoga rada.

Nacionalni okvirni kurikulum promiče odgoj i obrazovanje usmjeren na dijete/učenika… odnosno -  prilagođivanje odgojno-obrazovnih i nastavnih oblika, metoda i sredstava rada pojedinačnim potrebama i sposobnostima učenika, kako bi se osigurao odgojno-obrazovni uspjeh svakoga pojedinca.

Kurikulumski pristup usmjeren na razvoj kompetencija traži promjene metoda i oblika rada.Predlažu se otvoreni didaktičko-metodički sustavi koji učenicima, ali i učiteljima i nastavnicima, pružaju mogućnosti izbora sadržaja, metoda, oblika i uvjeta za ostvarivanje programskih ciljeva. Radi se o interaktivnim sustavima, odnosno sustavima koji su otvoreni dijalogu, izboru i odlučivanju te omogućuju samostalno učenje i učenje na temelju suodlučivanja. svoju punu potvrdu nalaze ove metode, oblici i načini rada:

  • istraživačka nastava,
  • nastava temeljena na učenikovom iskustvu,
  • projektna nastava,
  • multimedijska nastava,
  • individualizirani pristup učeniku,
  • interdisciplinarni pristup, tj. povezivanje programskih sadržaja prema načelima međupredmetne povezanosti,
  • problemsko učenje,
  • učenje u parovima, učenje u skupinama i slično.


Izvor: MZOŠ
Priloženi dokumenti:
Nacionalni.pdf (3.92 MB)


Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
RASPORED SATI
ZBORNICA

Virtualna učionice

 

e-Dnevnik

 

Oglasna ploča
SIGURNOST U PROMETU
Prevencija
Safetynet

LINKOVI ZA IGRU I UČENJE
Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

ZANIMLJIVOSTI
DOKUMENTI
Korisni linkovi
Brojač posjeta
Ispis statistike od 6. 4. 2011.

Ukupno: 5391445
Ovaj mjesec: 387
Ovaj tjedan: 662
Danas: 65
CMS za škole logo
Osnovna škola "Grohote" Grohote / Podkuća 28, HR-21430 Grohote - Šolta / os-grohote-solta.skole.hr / ured@os-grohote-solta.skole.hr
preskoči na navigaciju