preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Grohote" Grohote

"Zainteresiraj me ili ću umrijeti od dosade"

Škole su zaglavile u 20. stoljeću, a učenici pohrlili u 21. stoljeće. ... Pragmatički, obrazovanje djece 21. stoljeća brzo se račva na dva dijela:

Službena polovica, “škola,” potpuno je iscrpljena i postaje zanemarivom institucijom. Za mnoge je učenike njezina jedina funkcija davanje potvrde koju trebaju njihovi roditelji. Neslužbena, uzbudljiva polovica obrazovanja djece odvija se “nakon škole.” To je mjesto gdje učenici 21. stoljeća uče o svojem svijetu te se pripremaju za život u 21. st.

  • "Naši će se učenici, kao digitalni urođenici, nastaviti razvijati i mijenjati tako brzo da nećemo moći ići ukorak s njima.
  • "Ako ne zastanemo i poslušamo djecu s kojom radimo, ako ne počnemo cijeniti njihovo mišljenje i napravimo velike promjene na temelju dobrih prijedloga koje nude, u 21. ćemo stoljeću upravljati školskim zgradama - ali s učenicima koji su fizički ili mentalno negdje drugdje.

                                         Prensky, M. (2006.)


Strategije, metode, tehnologija

ISHODI učenja

Autor: Dragana Đurić, 9. 9. 2010.

Kako bi učitelj bio siguran da je izabrao i operacionalizirao, a potom i „pokrio“ cjelovito područje u nekom nastavnom sadržaju, treba se poslužiti klasifikacijom ishoda učenja. Za klasificiranje ishoda sastavljene su različite taksonomije, a jednu od poznatijih i češće korištenih, Bloomova taksonomija.

Ono što danas poznajemo pod nazivom Bloomova taksonomija, rezultat je Bloomovog istraživačkog i teorijskog rada na području edukacijske psihologije tijekom 50-ih godina 20. stoljeća.

Ishodi učenja prema ovoj taksonomiji raspoređeni su u 3 područja (domene): kognitivno, psihomotoričko i afektivno.

U kognitivnu domenu spadaju ishodi koji se odnose na informacije ili znanje te intelektualne vidove učenja.

U psihomotoričku domenu spadaju ishodi povezani s motoričkim vještinama kao što je izvođenje neke radnje, rukovanje nečime ili izrada nečega.

U afektivnoj domeni su ishodi povezani sa stavovima, odnosno cilj nastave je promjena i/ili usvajanje stavova i pogleda učenika.

Za svaku domenu (kognitivnu, psihomotoričku i afektivnu) navode se razine postignuća (koje su najčešće i u hijerarhijskom odnosu) te glagoli kojima se opisuje očekivana izvedba. Primijetite da su redom navedeni aktivni i mjerljivi glagoli koji osiguravaju da u ishodima učenja budu jasno izražene aktivnosti koje učenici moraju moći realizirati.

 

BLOOMOVA TAKSONOMIJA

Bloom je utvrdio 6 razina unutar kognitivne domene, od običnog prisjećanja ili prepoznavanja činjenica, kao najniže razine, preko kompleksnijih i apstraktnijih razina uma, do najviše razine koja je klasificirana kao evaluacija. Primjeri glagola koji reprezentiraju intelektualnu aktivnost svake razine nabrojani su ovdje.

1. Znanje:  rasporedi, definiraj, dupliciraj, labeliziraj, nabroji, zapamti, imenuj, poredaj, prepoznaj, poistovjeti se, prisjeti se, reproduciraj stanje.

2Razumijevanje: klasificiraj, opiši, razgovaraj o, objasni, izrazi, prepoznaj, pokaži, lociraj, prepoznaj, izvijesti, ponovno izrazi, ponovno pregledaj, odaberi, prevedi

3. Aplikacija: primjeni, odaberi, demonstriraj, dramatiziraj, zaposli, ilustriraj, protumači, upravljaj, vježbaj, rasporedi, nacrtaj, riješi, koristi, piši.

4. Analiza:  analiziraj, pohvali, izračunaj, kategoriziraj, usporedi, kontrastiraj, kritiziraj, diferenciraj, diskriminiraj, razlikuj, pregledaj, eksperimentiraj, pitaj, testiraj.

5. Sinteza: aranžiraj, sastavi, sakupi, izradi, stvori, dizajniraj, razvij, formuliraj, upravljaj, organiziraj, planiraj, pripremi, predloži, postavi, piši.

6. Evaluacija: pohvali, raspravi, procijeni, dodaj, izaberi, obrani, procijeni, osudi, predvidi, ocijeni, srž, podrži, vrednuj.


Izvor: Carnet, ELA/CD: Ishodi učenja


Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
RASPORED SATI
ZBORNICA

Virtualna učionice

 

e-Dnevnik

 

Oglasna ploča
SIGURNOST U PROMETU
Prevencija
Safetynet

LINKOVI ZA IGRU I UČENJE
Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

ZANIMLJIVOSTI
DOKUMENTI
Korisni linkovi
Brojač posjeta
Ispis statistike od 6. 4. 2011.

Ukupno: 5391445
Ovaj mjesec: 387
Ovaj tjedan: 662
Danas: 65
CMS za škole logo
Osnovna škola "Grohote" Grohote / Podkuća 28, HR-21430 Grohote - Šolta / os-grohote-solta.skole.hr / ured@os-grohote-solta.skole.hr
preskoči na navigaciju