preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Grohote" Grohote

"Zainteresiraj me ili ću umrijeti od dosade"

Škole su zaglavile u 20. stoljeću, a učenici pohrlili u 21. stoljeće. ... Pragmatički, obrazovanje djece 21. stoljeća brzo se račva na dva dijela:

Službena polovica, “škola,” potpuno je iscrpljena i postaje zanemarivom institucijom. Za mnoge je učenike njezina jedina funkcija davanje potvrde koju trebaju njihovi roditelji. Neslužbena, uzbudljiva polovica obrazovanja djece odvija se “nakon škole.” To je mjesto gdje učenici 21. stoljeća uče o svojem svijetu te se pripremaju za život u 21. st.

  • "Naši će se učenici, kao digitalni urođenici, nastaviti razvijati i mijenjati tako brzo da nećemo moći ići ukorak s njima.
  • "Ako ne zastanemo i poslušamo djecu s kojom radimo, ako ne počnemo cijeniti njihovo mišljenje i napravimo velike promjene na temelju dobrih prijedloga koje nude, u 21. ćemo stoljeću upravljati školskim zgradama - ali s učenicima koji su fizički ili mentalno negdje drugdje.

                                         Prensky, M. (2006.)


Strategije, metode, tehnologija

Debata kao strategija poučavanja

Autor: Dragana Đurić, 9. 9. 2010.

Rasprava/debata  je oblik verbalne komunikacije u kojem sugovornici imaju suprotna ili drugačija mišljenja o istom pitanju.

Rasprava razvija kritičko, logičko i kreativno razmišljanje koje se temelji na argumentima potkrjepljenima odgovarajućim dokazima.

Debata podrazumijeva proučavanje i istraživanje određenih tema, uvjerljivo prezentiranje i zastupanje stavova, otvorenost za različitosti i upitnost stavova, slušanje s razumijevanjem drugih ljudi te uljudno "napadanje" suprotstavljenih stavova.

 

CILJEVI DEBATE KAO STRATEGIJE POUČAVANJA

1. Razvoj kognitivnih strategija utemeljenih na kritičkom mišljenju (sposobnost sagledavanja, analize i rješavanje problema; sposobnost argumentacije).  

2. Razvoj socijalnih vještina (timski rad, komunikacijske vještine);

3. Upoznavanje s različitim aspektima, problemima i kontroverzama socijalne zbilje (ekološki problemi, ljudska prava, dječja prava, osnove demokracije);

4. Senzibilizacija za aktivno sudjelovanje u životu škole i zajednice;

5. Razvoj tolerancije i sposobnosti mirnog rješavanja sukoba (aktivno slušanje, uvažavanje tuđeg mišljenja, argumentirano raspravljanje);

6. Razvoj samopouzdanja i samopoštovanja

Prikaz navedene metoda puočavanja i učenja možete pogledati u prezentaciji autorice Dinke Juričić (Školske knjiga)


Izvor: Školska knjiga
Priloženi dokumenti:
O DEBATI - ŠK.PPT (436.00 KB)


Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
RASPORED SATI
ZBORNICA

Virtualna učionice

 

e-Dnevnik

 

Oglasna ploča
SIGURNOST U PROMETU
Prevencija
Safetynet

LINKOVI ZA IGRU I UČENJE
Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

ZANIMLJIVOSTI
DOKUMENTI
Korisni linkovi
Brojač posjeta
Ispis statistike od 6. 4. 2011.

Ukupno: 5391445
Ovaj mjesec: 387
Ovaj tjedan: 662
Danas: 65
CMS za škole logo
Osnovna škola "Grohote" Grohote / Podkuća 28, HR-21430 Grohote - Šolta / os-grohote-solta.skole.hr / ured@os-grohote-solta.skole.hr
preskoči na navigaciju