preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Grohote" Grohote

Vijesti

Umijeće uvjeravanja

Autor: Damira Piplica, 7. 2. 2023.

U okviru Školskog preventivnog programa te projekta Budi internet genijalac (BIG) učenici 8. razreda sudjelovali su u radionici Umijeće uvjeravanja. Na satovima Hrvatskoga jezika učenici su raspravljali o propagandnim tehnikama te iste pokušali prepoznati u raznim reklamnim i oglasnim primjerima. 

U svrhu razvoja i postizanja kompetencije odgovornog i primjerenog korištenja interneta učenici su, rješavajući razne zadatke, preuzeli menadžersku ulogu i sami se okušali u izradi primamljivog oglasa. Drugi su pak poput detektiva samostalno pronalazili vijesti dezinformativnog
karaktera na internetu, bilo da se radi o primamljivim clickbaitovima (klikolovkama) ili lažnim vijestima. Razlikovanje istine od laži u medijskom prostoru današnjice nije lagan zadatak.

Podrobnom analizom medijskih sadržaja te poticanjem kritičkog vrednovanja medija učenici postaju odgovorne jedinke u društvu. Ističem da u procesu medijskog opismenjavanja veliku ulogu imaju i roditelji te je i njihova (čitaj: Vaša) odgovornost da djeca na tom putu sazru i postanu medijski mudre osobe koje poruke neće recipirati pasivno, već će biti u stanju razmisliti o njihovom sadržaju i namjerama koje potencijalno skrivaju.

 

1. zadatak (Manuela Begović i Paula Stojanov)

Svakodnevno se susrećemo s reklamama koje u nama bude želju i potrebu za novim proizvodom. Da bi tako djelovala, svaka dobra reklama mora biti zanimljiva, privlačna, uočljiva, lako pamtljiva. Oblikuj oglas koji će privući promatrača. Istakni što je pozitivno i privlačno u samom proizvodu. Osmisli slogan po kojem će proizvod postati upečatljiv.

 

2. zadatak (Dominik Bezić, Petar Firizin i Martin Vrca)

  1. Pronađite na internetu lažne vijesti, dezinformacije o različitim temama.

https://www.telegram.hr/zivot/ovo-je-stvarno-sramotno-splitski-portal-objavio-je-neprovjerenu-i-prema-svemu-sudeci-laznu-vijest-da-je-umro-oliver

https://www.zagreb.info/ritam-grad/magazin/vijest-o-smrti-ipak-je-lazna-mustafa-nadarevic-potvrdio-ziv-sam/265417/      

https://www.rtl.hr/show/domace-zvijezde/javila-se-supruga-mise-kovaca-miso-nema-upalu-pluca-i-uskoro-ce-biti-pusten-kuci-0a5a5f08-b9f5-11ec-8de0-0242ac130021 

https://www.vecernji.hr/sport/slavni-sportas-smatra-da-je-zemlja-ravna-ploca-i-da-nam-lazu-a-ima-i-misljenje-o-koronavirusu-1435771 

  1. Zajedno s objavljenim izvorima lažnih informacija na internetu predstavite i vlastitu lažnu vijest izrađenu na stranici https://breakyourownnews.com/ .

 

3. zadatak (Josipa Blagaić i Jagoda Begović)

Pretražujući internetske izvore dokaži je li vijest istinita ili lažna.

Ukida se Matematika 5. – 8. razreda!?

U Ministarstvu znanosti i obrazovanja u okviru kurikularne reforme ozbiljno se razmišlja o uvođenju velikih promjena u sustav osnovnoškolskog obrazovanja. U Ministarstvu su na osnovu pozitivnih rezultata mnogih domaćih i međunarodnih natjecanja zaključili da učenicima 5. – 8. razreda više nije potreban obavezan predmet Matematika, izvještava osnovna.šhr. Njihovi izvori potvrđuju da su učenici iz svih hrvatskih osnovnih škola 5. – 8. razreda u posljednjih deset godina polučili izvrsne rezultate i time pokazali da nam predmet Matematika više nije neophodan kao obavezan jer učenici spontano rješavaju i najkompliciranije matematičke zadatke i samostalno usvajaju gradivo koje učenici u ostalim državama moraju učiti četiri godine. Ukidanjem Matematike otvorit će prostor drugim predmetima. Ministarstvo ozbiljno razmišlja o uvođenju nekoga novoga predmeta ili povećanju satnice za već postojeće. Navode da su na stručnim skupovima nastavnika Hrvatskoga jezika i u razgovorima s učiteljima uočili probleme povezane s poznavanjem hrvatskog jezika pa bi jedna od mogućnosti bila uvođenje dodatnih sati materinskoga jezika. Neka su važna istraživanja pokazala da učenici zbog učestaloga korištenja medija i društvenih mreža često ne vladaju dobro niti gramatikom niti pravopisom kao ni rječnikom hrvatskoga jezika pa se razmišlja o uvođenju dodatnih sati Hrvatskoga jezika u tjednu satnicu. Na taj bi se način i hrvatski obrazovni sustav približio nekim zemljama u Europskoj uniji koje, poput Francuske, imaju i do 9 sati materinskoga jezika u tjednu.

 

Razlozi zašto je vijest LAŽNA:

  • stranica osnovna.šhr ne postoji
  • Ministarstvo znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske na svojoj stranici nije nigdje objavilo da se Matematika ukida
  • francuska škola nema 9 sati maternjeg jezika (http://www.silc-international.com/the-french-education-system/)
  • svaka vijest mora imati izvore (autore), a ova ih nema.

 

 




Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
RASPORED SATI
ZBORNICA

Virtualna učionice

 

e-Dnevnik

 

Oglasna ploča
SIGURNOST U PROMETU
Prevencija
Safetynet

LINKOVI ZA IGRU I UČENJE
Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

ZANIMLJIVOSTI
DOKUMENTI
Korisni linkovi
Brojač posjeta
Ispis statistike od 6. 4. 2011.

Ukupno: 5391440
Ovaj mjesec: 382
Ovaj tjedan: 657
Danas: 54
CMS za škole logo
Osnovna škola "Grohote" Grohote / Podkuća 28, HR-21430 Grohote - Šolta / os-grohote-solta.skole.hr / ured@os-grohote-solta.skole.hr
preskoči na navigaciju