"Tradicija" pretraživanja relativno je nova – svakako mlađa od jednog desetljeća. Koliko je god teško povjerovati, tek u posljednjih nekoliko godina možete utipkati što god tražite u mali okvir i, s bilo kojeg mjesta, dobiti sve moguće informacije koje se u svijetu besplatno nude na tu temu. Količina informacija je nevjerojatna. Međutim, kakvoća informacija, u većini slučajeva, nije osobito dobro naznačena.
Zato postoji "istraživanje" – što je posve druga priča od "pretraživanja". Tradicija "istraživanja" u školama ili akademskim sredinama duga je i važna te dobro utemeljena upravo u svrhu određivanja "kakvoće" informacije. Istraživačka tradicija obuhvaća zašto i kako citiramo naše izvore, koji se izvori smatraju primarnim, a koji sekundarnim, koji se tipovi i izvori informacija smatraju pouzdanijim, vjerodostojnijim ili točnijim te još mnogo toga.
Ako naši studenti ne znaju ili ne razumiju razliku, naša je nastavnička obaveza da ih tomu poučimo. Djeca moraju znati da pretraživanje uključuje samo gledanje, dok istraživanje obuhvaća čitavu disciplinu ponašanja."
Marc Prensky: Pretraživanje protiv istraživanja, 2006
Ove školske godine 2022./23. središnja tema Školskog kurikuluma je istraživanje utjecaja klimatskih promjena na obnovljive zalihe pitke vode te i obnavljanje i zaštita ekosustava povezanih s vodom u užoj zajednici s ciljem poticanja učenika i lokalnog stanovništva na promišljanje i poduzimanje aktivnosti kojima bi se očuvala lokalna i globalna biološka raznolikost.
Kroz središnju temu Vodena zrcala otoka Šolte bavit ćemo se Globalnim ciljevima održivog razvoja usvojenim na 69. sjednici Opće skupštine UN-a 2015. godine te svoja istraživanja posebno usmjeriti na lokve i druga vlažna staništa na Šolti kao prirodna sakupljališta vode i specifične ekosustave te promišljanje o mogućnostima preuzimanjem tradicijskih, nekonvencionalnih oblika prikupljanja vode na otoku uvjetima klimatskih promjena i to kroz obnovu i ponovnu upotrebu gustirni.
Navedeni cilj planiramo realizirati kroz problemsku, istraživačku i terensku nastavu, međupredmetnim planiranjem i provođenjem projekata kao što su - Vodena zrcala otoka Šolte: Čuvajmo svoj dom od malih nogu! Ekoškole i Procter&Gamble za očuvanje biološke raznolikosti, Međunarodne Eko-škole, Mali poduzetnici za zeleni Otok – Erasmus+, Školski volonteri - Mladi za stare, stari za mlade, Budi Internet genijalac (BIG), Zasadi stablo ne budi panj! i Erastotenov ekperiment.
Kontekstualizacija:
Otok Šolta je otok bez tekuće vode te je do nedavno ovisio isključivo o vodi prikupljenoj u gustirnama – kamenim cisternama koje su se dijelom gradile kao mještanske, a dijelom su ih imala i pojedina kućanstva. Dodatna voda za napajanje stoke i navodnjavanje polja crpljena je iz prirodnih kamenih udubljenja u kojima većim dijelom godine nije presušivala. Dovođenjem tekuće vode iz rijeke Cetine na Otok, posve su zanemarene gustirne, a osobito lokve koje su nepristupačne, zagađene različitim vrstama otpada, naseljene nepripadajućim biovrstama te obrasle gustim neodržavanim raslinjem.
Te vode, lokve i more danas zrcale čovjekovu nebrigu o prirodi, kao i ignoriranje klimatskih promjena, odnosno globalnog zatopljenja koje utječe na količinu dostupnih vodenih resursa, osobito pitke vode. Ugroženost biološke raznolikosti vodenih površina zrcale neodgovoran odnos čovjeka prema prirodi te neosvještenost utjecaja globalnog zatopljenja izazvanog svojom utjecajem kao i mogućnosti djelovanja kojim mogu očuvati biološku ravnotežu kako za sebe tako i za biološke zajednice o kojima ovise.
Promjenom odnosa prema ovim važnim vodenim resursima promijenit ćemo i vlastitu refleksiju u Vodenim zrcalima otoka Šolte.
U okviru Marulićevih dana, u Nečujmu i Grohotama na otoku Šolti, održana 25. pjesnička smotra Ča-more-judi
Autor: Mirela Mijić, 28. 4. 2023.
Tradicionalna 25. pjesnička manifestacija Ča-more-judi, namijenjena učenicima osnovnih škola Splitsko-dalmatinske županije, održana je u četvrtak 27. travnja 2023., u okviru 33. Marulićevih dana.
U organizaciji OŠ Grohote, otok Šolta, Gradske knjižnice Marka Marulića – Knjižnice Grohote i Hrvatskog narodnog kazališta Split, učenici i mentori iz različitih krajeva Splitsko-dalmatinske županije, okupili su se u Nečujmu na otoku Šolti, ispred kuće u kojoj je boravio i stvarao otac hrvatske književnosti Marko Marulić.
Manifestacija je započela himnom u izvedbi Klape Maestral, OŠ Visoka, nakon čega je prisutne u ime Organizacijskog odbora smotre pozdravila ravnateljica OŠ Grohote, Mirela Mijić, a načelnik Općine Šolta, Nikola Cecić-Karuzić zaželio je dobrodošlicu u ime svih Šoltana uz riječi podrške radu mentora i škola.
Na važnost Marka Marulića i njegovanju čakavskog jezika podsjetila je, na čakavskom jeziku svog riječkog kraja, predstavnica Hrvatskog narodnog kazališta Split, Kim Cuculić, izbornica 33. Marulićevih dana, poslije čega je uslijedilo postavljanje vijenca na kuću Marka Marulića.
Kao posebnu zahvalu, pred odlazak u profesionalnu mirovinu, ravnateljica OŠ Grohote je dodijelila plaketu mentorici Blanki Ljubenkov, za doprinos u njegovanju čakavskog narječja i sudjelovanju u svih 25 smotri .
Mladi pjesnici iz različitih škola Splitsko-dalmatinske županije, kako je najavila Željka Alajbeg, voditeljica Gradske knjižnice Marka Marulića – Knjižnice Grohote, iznijeli su svoje literarno umijeće na čakavskom narječju, u Bratskoj kući u Grohotama. Pobjednička pjesnička ostvarenja, kao i drugi pristigli radovi, objavljeni su u istoimenom 25. zborniku manifestacije.
Među deset ostvarenja, povjerenstvo u sastavu izbornica 33. Marulićevih dana Kim Cuculić, književnica Dunja Kalilić i profesorica Suzana Piacun, izdvojilo je tri rada.
Prva je nagrada pripala Stipi Bartuloviću, učeniku 5. razreda OŠ Bijaći iz Kaštel Novog i mentorici Luciji Carev, s pjesmom Sićaju se. Drugo su mjesto zauzeli stihovi Moja familija Boje Grubišić, učenice 4. razreda OŠ Split 3 i mentorice Sandre Podrug, a treće mjesto odnijela je Nika Tešija, s pjesmom More, učenica 2. razreda OŠ Petra Kružića, Klis, s mentoricom Lindom Milišić. Nagrade je učenicima dodijelila predsjednica povjerenstva, izbornica 33. Marulićevih dana Kim Cuculić, novinarka, kazališna kritičarka, profesorica hrvatskog jezika koja piše i na čakavici.
U finalu 25. manifestacije, osim nagrađenih radova, nastupili su Lucy Sabljić, OŠ Grohote, s pjesmom Vjeronauk (mentor Damira Piplica), Ivana Naranča, OŠ Jesenice, Dugi Rat s pjesmom Dalmacija (mentorica Maja Ćurković), Ena Regović, OŠ Petra Hektorovića, Stari Grad, s pjesmom Jedna molisna kuća (mentorica Leana Fredotović), Cvita Jakšić, OŠ Selca, Selca, s pjesmom Obid u gori (mentorica Milena Mošić), Roko Malenica, OŠ Trstenik, Split s pjesmom Ćale (mentorica Jagoda Čopac), Ana Martinić, OŠ Vis, Vis s pjesmom Jancić (mentorica Iva Živković), Zoja Rahan, OŠ Vladimira Nazora, Postira, s pjesmom Moja kala (mentor Stipan Šandrk).
U programu su, uz deset finalista, sudjelovale učenice nagrađene na Dječjem Pričiginu 2023. Magdalena Pavković, učenica 3. razreda OŠ Josipa Pupačića, Omiš, nastupila je s pričom Dobar ulov, (mentorica Katja Škarpona) i Lara Prlić, učenica 2. razreda OŠ Split 3, s pričom Ris Goran, (mentorica Linda Koncani) te učenici OŠ Grohote s himnom manifestacije Ča.
Održavanjem manifestacije OŠ Grohote, otok Šolta, uz suradnju s Hrvatskim narodnim kazalištem Split, Gradskom knjižnicom Marka Marulića – Knjižnicom Grohote, a uz potporu Ministarstva znanosti i obrazovanja, Općine Šolta i Splitsko-dalmatinske županije, potiče literarno stvaralaštvo na čakavskom narječju te ukazuje na potrebu za njegovim očuvanjem.
Klapa Maestal, OŠ Visoka, Split
U medijima:
25. Pjesnička smotra Ča-more-judi 2023
https://akademija-art.hr/2023/04/28/25-pjesnicka-smotra-ca-more-judi-2023/
Predstava o problemu autizma, poezija Trpimira Jurkića i pjesnička manifestacija Ča, more, judi u pretposljednjem danu 33. Marulićevih dana // URL:
Predstava o problemu autizma, poezija Trpimira Jurkića i pjesnička manifestacija Ča, more, judi u pretposljednjem danu 33. Marulićevih dana // URL:
Raspored sati 5.-8.r. u 2023./24.-od 18.9.2023.
Raspored sati 1.-4. r. u 2023./24.-od 18.9.2023.
Raspored PRIJEVOZA učenike u šk.g.2023./24.
Raspored dežurstva u vrijeme velikog odmora 2023./24.
Dnevno dežurstvo učitelja i administrativno-tehničkog osoblja 2023./24.
Konzultacije i informacije za roditelje 2023./24._18.9.2023.
Sa Zebrom sigurno školu_slikovnica
Letak_Page1. za roditelje_Ponašanje u prometu
Letak_Page2. za vozače_Ponašanje u prometu
Letak_Page3. za djecu_Ponašanje u prometu
« Svibanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Obavijesti |
Obrazovni i e-časopisi |
Dnevni tisak |
Ukupno: 5391437
Ovaj mjesec: 372
Ovaj tjedan: 647
Danas: 51