preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Grohote" Grohote

 > Knjižnica
Katalozi

                Katalog Školske knjižnice             Katalog GKMM


Pretraživanje i istraživanje

 

 

"Tradicija" pretraživanja relativno je nova – svakako mlađa od jednog desetljeća. Koliko je god teško povjerovati, tek u posljednjih nekoliko godina možete utipkati što god tražite u mali okvir i, s bilo kojeg mjesta, dobiti sve moguće informacije koje se u svijetu besplatno nude na tu temu. Količina informacija je nevjerojatna. Međutim, kakvoća informacija, u većini slučajeva, nije osobito dobro naznačena.

Zato postoji "istraživanje" – što je posve druga priča od "pretraživanja". Tradicija "istraživanja" u školama ili akademskim sredinama duga je i važna te dobro utemeljena upravo u svrhu određivanja "kakvoće" informacije. Istraživačka tradicija obuhvaća zašto i kako citiramo naše izvore, koji se izvori smatraju primarnim, a koji sekundarnim, koji se tipovi i izvori informacija smatraju pouzdanijim, vjerodostojnijim ili točnijim te još mnogo toga.

Ako naši studenti ne znaju ili ne razumiju razliku, naša je nastavnička obaveza da ih tomu poučimo. Djeca moraju znati da pretraživanje uključuje samo gledanje, dok istraživanje obuhvaća čitavu disciplinu ponašanja."

Marc Prensky: Pretraživanje protiv istraživanja, 2006


VODENA ZRCALA OTOKA ŠOLTE

Ove školske godine 2022./23. središnja tema Školskog kurikuluma je istraživanje utjecaja klimatskih promjena na obnovljive zalihe pitke vode te i obnavljanje i zaštita ekosustava povezanih s vodom u užoj zajednici s ciljem poticanja učenika i lokalnog stanovništva na promišljanje i poduzimanje aktivnosti kojima bi se očuvala lokalna i globalna biološka raznolikost.

Kroz središnju temu Vodena zrcala otoka Šolte bavit ćemo se  Globalnim ciljevima održivog razvoja usvojenim na 69. sjednici Opće skupštine UN-a 2015. godine te svoja istraživanja posebno usmjeriti na lokve i druga vlažna staništa na Šolti kao prirodna sakupljališta vode i specifične ekosustave te promišljanje o mogućnostima preuzimanjem tradicijskih, nekonvencionalnih oblika prikupljanja vode  na otoku uvjetima klimatskih promjena i to kroz obnovu i ponovnu upotrebu gustirni.

Navedeni cilj planiramo realizirati kroz problemsku, istraživačku i terensku nastavu, međupredmetnim planiranjem i  provođenjem projekata kao što  su -  Vodena zrcala otoka Šolte: Čuvajmo svoj dom od malih nogu! Ekoškole i Procter&Gamble za očuvanje biološke raznolikosti, Međunarodne Eko-škole, Mali poduzetnici za zeleni Otok – Erasmus+, Školski volonteri - Mladi za stare, stari za mlade, Budi Internet genijalac (BIG), Zasadi stablo ne budi panj! i Erastotenov ekperiment.

Kontekstualizacija:

Otok Šolta je otok bez tekuće vode te je do nedavno ovisio isključivo o vodi prikupljenoj u gustirnama – kamenim cisternama koje su se dijelom gradile kao mještanske, a dijelom su ih imala i pojedina kućanstva. Dodatna voda za napajanje stoke i navodnjavanje polja crpljena je  iz prirodnih kamenih udubljenja u kojima većim dijelom godine nije presušivala. Dovođenjem tekuće vode iz rijeke Cetine na Otok, posve su zanemarene gustirne, a osobito lokve koje su nepristupačne, zagađene različitim vrstama otpada, naseljene nepripadajućim biovrstama te obrasle gustim neodržavanim raslinjem.

Te vode, lokve i more danas zrcale čovjekovu nebrigu o prirodi,  kao i ignoriranje  klimatskih promjena, odnosno globalnog zatopljenja koje utječe na količinu dostupnih vodenih resursa, osobito pitke vode. Ugroženost biološke raznolikosti vodenih površina zrcale neodgovoran odnos čovjeka  prema prirodi te neosvještenost utjecaja globalnog zatopljenja izazvanog svojom utjecajem kao i mogućnosti  djelovanja kojim mogu očuvati biološku ravnotežu kako za sebe tako i za biološke zajednice o kojima ovise.

Promjenom odnosa prema ovim važnim vodenim resursima promijenit ćemo i vlastitu refleksiju u Vodenim zrcalima otoka Šolte.

 


Vijesti iz svijeta knjige i knjižnica

Dječji Pričigin 2011.

Autor: Dragana Đurić, 27. 3. 2011.

26. ožujka 2001. u 11 sati u Gradskom kazalištu lutaka Split događao se dječji program pričanja Dječji pričigin u organizaciji OŠ Grohote pod vodstvom Ivana Tokića, ravnatelja Škole i u suradnji s GKMM Knjižnicom Grohote.

Foto-galerija

Nastupili su učenici osnovnih škola izabrani na Dječjem pričiginovom natječaju, ali i gosti, učenici OŠ Vladimir Nazor iz Virovitice s pričama: Zmija Mara i šumska družina, Lara M., učenica 6.r. te Kamenko i prijatej iz svemira, Matej V., učenik 6.r.

Zdravi i veseli bili! Dobro arivali na drugi dičiji festival o štorije ča se zameka u krilu velikoga 5. jubilarnoga festivala pričanja priča Pričigin.

Vrime u liposti akužavanja štorijan pasaje tako brzo da se nismo ni ošervali, a Pričiginu i prof. Filipiću zajedno sa svim ostalin farabutima triba pohvalit i zahvalit na lipih 5 godin.

 

priČAgin/pričan ti priču_dječji pričigin OŠ Grohote 2011.priČAgin/pričan ti priču_dječji pričigin OŠ Grohote 2011.

prof. Filipić, idejni tvorac i organizator pričigina, Ivanu Tokiću, ravnatelju OŠ Grohote, dodjeljuje Plaketu prijatelja pričigina

Svi smo ovod akoštali s različitih stran svita, i put nan je bi duži oli kraći, ma jednako smo sritni da smo tu. Jema ovod i onih koji su zarad jubavi za pričon prešli put dug 15 uri i evo su ozareni  od 5 pristiglih priča predstavili dvije. Bili su to naši novi prijatelji, učenici OŠ Vladimir Nazor iz Virovitice i voditeljica prof. Draga Vranješ Vargović.

priČAgin/pričan ti priču_dječji pričigin OŠ Grohote 2011.

Sudionici dječjeg pričigina, Kazalište lutaka 26. ožujka, 2011.

Govoridu da za dobru štoriju moraš jemat dobar butam oliti ga temu, da štorija mora jemat ašpira i force oliti ga kompoziciju, da se mora prizentat ala largo il' fortissimo oliti ga intonacijski skladno.

Mi ćemo danas, ovod na ovoj pozornici, pokazat da za dobru štoriju tribaš jemat joko koje vidi srcen, uho koje sluša dobroton i ruku koja piše ditinstvon.

Jedini moto i poziv je: Fermaj i osluhni, kumpanjo, pričan ti priču!  

Željka Alajbeg, Knjićnica Grohote

 

Pobjednici ovogodišnjeg Festivala pričanja priča - dječjeg pričigina pričan ti priču su:

pričan ti priču_dječji pričigin 2011_Eko vila_Kristina B. 5. r._OŠ Pučišća_ 1. nagrada dječjeg pričiginapričan ti priču_dječji pričigin 2011_Eko vila_Kristina B. 5. r._OŠ Pučišća_ 1. nagrada dječjeg pričigina

Prvo mjesto:

Eko-vila, priča Kristine B., učenice 5. razreda OŠ Pučišća, pod vodstvom učiteljice Željke Martinić

 

pričan ti priču_dječji pričigin 2011_Litnja barufa, priča Josipe V., učenice 6.razreda OŠ Petar Berislavić_2. nagrada dječjeg pričiginapričan ti priču_dječji pričigin 2011_Litnja barufa, priča Josipe V., učenice 6.razreda OŠ Petar Berislavić_2. nagrada dječjeg pričigina

Drugo mjesto:

Litnja barufa, priča Josipe V., učenice 6. razreda OŠ Petar Berislavić, pod vodstvom učiteljice Slavice Rožić

 

pričan ti priču_dječji pričigin 2011_Kurijožidata_Klara E. 6.r. OŠ Grohote_3. nagrada dječjeg pričiginapričan ti priču_dječji pričigin 2011_Kurijožidata_Klara E. 6.r. OŠ Grohote_3. nagrada dječjeg pričigina

Treće mjesto:

Kurijožitada, priča Klare E., učenice 6. razreda OŠ Grohote, pod vodstvom učiteljice Mirjane Stanić

 

Priče s dječejeg pričigina možete pročitati te pogledati kratke video isječke na stranici Projekti/priČAn ti priču - priČAgin - dječji pričigin 2011.




Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
RASPORED SATI
ZBORNICA

Virtualna učionice

 

e-Dnevnik

 

Oglasna ploča
SIGURNOST U PROMETU
Prevencija
Safetynet

LINKOVI ZA IGRU I UČENJE
Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

ZANIMLJIVOSTI
DOKUMENTI
Korisni linkovi
Brojač posjeta
Ispis statistike od 6. 4. 2011.

Ukupno: 5391462
Ovaj mjesec: 404
Ovaj tjedan: 679
Danas: 76
CMS za škole logo
Osnovna škola "Grohote" Grohote / Podkuća 28, HR-21430 Grohote - Šolta / os-grohote-solta.skole.hr / ured@os-grohote-solta.skole.hr
preskoči na navigaciju