"Tradicija" pretraživanja relativno je nova – svakako mlađa od jednog desetljeća. Koliko je god teško povjerovati, tek u posljednjih nekoliko godina možete utipkati što god tražite u mali okvir i, s bilo kojeg mjesta, dobiti sve moguće informacije koje se u svijetu besplatno nude na tu temu. Količina informacija je nevjerojatna. Međutim, kakvoća informacija, u većini slučajeva, nije osobito dobro naznačena.
Zato postoji "istraživanje" – što je posve druga priča od "pretraživanja". Tradicija "istraživanja" u školama ili akademskim sredinama duga je i važna te dobro utemeljena upravo u svrhu određivanja "kakvoće" informacije. Istraživačka tradicija obuhvaća zašto i kako citiramo naše izvore, koji se izvori smatraju primarnim, a koji sekundarnim, koji se tipovi i izvori informacija smatraju pouzdanijim, vjerodostojnijim ili točnijim te još mnogo toga.
Ako naši studenti ne znaju ili ne razumiju razliku, naša je nastavnička obaveza da ih tomu poučimo. Djeca moraju znati da pretraživanje uključuje samo gledanje, dok istraživanje obuhvaća čitavu disciplinu ponašanja."
Marc Prensky: Pretraživanje protiv istraživanja, 2006
Ove školske godine 2022./23. središnja tema Školskog kurikuluma je istraživanje utjecaja klimatskih promjena na obnovljive zalihe pitke vode te i obnavljanje i zaštita ekosustava povezanih s vodom u užoj zajednici s ciljem poticanja učenika i lokalnog stanovništva na promišljanje i poduzimanje aktivnosti kojima bi se očuvala lokalna i globalna biološka raznolikost.
Kroz središnju temu Vodena zrcala otoka Šolte bavit ćemo se Globalnim ciljevima održivog razvoja usvojenim na 69. sjednici Opće skupštine UN-a 2015. godine te svoja istraživanja posebno usmjeriti na lokve i druga vlažna staništa na Šolti kao prirodna sakupljališta vode i specifične ekosustave te promišljanje o mogućnostima preuzimanjem tradicijskih, nekonvencionalnih oblika prikupljanja vode na otoku uvjetima klimatskih promjena i to kroz obnovu i ponovnu upotrebu gustirni.
Navedeni cilj planiramo realizirati kroz problemsku, istraživačku i terensku nastavu, međupredmetnim planiranjem i provođenjem projekata kao što su - Vodena zrcala otoka Šolte: Čuvajmo svoj dom od malih nogu! Ekoškole i Procter&Gamble za očuvanje biološke raznolikosti, Međunarodne Eko-škole, Mali poduzetnici za zeleni Otok – Erasmus+, Školski volonteri - Mladi za stare, stari za mlade, Budi Internet genijalac (BIG), Zasadi stablo ne budi panj! i Erastotenov ekperiment.
Kontekstualizacija:
Otok Šolta je otok bez tekuće vode te je do nedavno ovisio isključivo o vodi prikupljenoj u gustirnama – kamenim cisternama koje su se dijelom gradile kao mještanske, a dijelom su ih imala i pojedina kućanstva. Dodatna voda za napajanje stoke i navodnjavanje polja crpljena je iz prirodnih kamenih udubljenja u kojima većim dijelom godine nije presušivala. Dovođenjem tekuće vode iz rijeke Cetine na Otok, posve su zanemarene gustirne, a osobito lokve koje su nepristupačne, zagađene različitim vrstama otpada, naseljene nepripadajućim biovrstama te obrasle gustim neodržavanim raslinjem.
Te vode, lokve i more danas zrcale čovjekovu nebrigu o prirodi, kao i ignoriranje klimatskih promjena, odnosno globalnog zatopljenja koje utječe na količinu dostupnih vodenih resursa, osobito pitke vode. Ugroženost biološke raznolikosti vodenih površina zrcale neodgovoran odnos čovjeka prema prirodi te neosvještenost utjecaja globalnog zatopljenja izazvanog svojom utjecajem kao i mogućnosti djelovanja kojim mogu očuvati biološku ravnotežu kako za sebe tako i za biološke zajednice o kojima ovise.
Promjenom odnosa prema ovim važnim vodenim resursima promijenit ćemo i vlastitu refleksiju u Vodenim zrcalima otoka Šolte.
Dječji Pričigin 2012.
Autor: Dragana Đurić, 25. 3. 2012.
Naši vijađi počeli su prin dvi godine. Štorijan smo akoštavali u vale ditinjstva i pod škaf srca inkaštravali osmih i suze, lipost i nevoju, dežgraciju i berekinadu, kuraj i straj, sićanja i ufanja.
Evo nas danas, na istomen mistu, akoštajemo jopet kako bi ćutili lipotu priče i to one ča se zamekla davno, a žeja joj je samoj jedna – bit ispričana.
Gradsko kazalište lutaka Split, 24. ožujka 2012.
Željka Alajbeg, knjižničar, GKMM Knjižnica Grohote
Svojim su nam pričama, izuzetan užitak priredili učenici osnovnih škola Splitsko-dalmatinske županije izabrani na Dječjem Pričiginovom natječaju, gosti i prijatelji iz Virovitice, članovi Hrvatske udruge pripovjedača Pričalica te gost iz OŠ Pučišća, učenik 4. razreda Petar Novaković pričom Nona i Bera.
Pozdravni govor - prof. Petar Filipić i Ivan Tokić, ravnatelj OŠ Grohote
Pozdravni govor - Renato Baretić
Izborno povjerenstvo: Željka Alajbeg, Marina Čapalija i Nila Kuzmanić Svete
Program su obogatili pjesmom - klapa Šušur
i glumom: Julia, Magdalena, Ivan i Pjer izveli su igrokaz Ćakula, autorice Maje Blagaić, učiteljice glazbene kulture OŠ Grohote
Predsjednica izbornog povjerenstva Nila Kuzmanić Svete proglasila je tri najuspješnije priče Dječjeg pričigina:
1. Novi život se rađa, Magdalena Sinovčić, OŠ Grohote, 3. razred
Mentor: Jasminka Škeva
2. Galetine, Kristina Bartl, OŠ Pučišća, 6. razred
Mentor: Kaja Ćapin
3. Pričan ti priču, Nastasja Bulat, OŠ Marjan, 4. razred
Mentor: Mara Popić
IZBOR RADOVA NA NATJEČAJU PRIČAM TI PRIČU
Komisija za izbor radova pristiglih na natječaj Pričan ti priču, u sastavu Mirela Mijić, Nataša Blagaić i Željka Alajbeg, 20. ožujka 2012. donosi odluku da su na predstavljanje priča u Gradskom kazalištu lutaka Split 24. ožujka 2012. pozivani (poslušajte ih ....):
1. Stela Marinković, učenica 5. razreda OŠ Bol, Brač, priča: Moj san - mentor: Nada Okmažić
2. Vincent Šepić, učenik 6. razreda OŠ Petra Hektorovića, Stari Grad. priča: Storo mriža, - mentor: Ivana Belić
3. Josipa Vukić, učenica 7. razreda OŠ Petar Berislavić, Trogir, priča: Zagorska mornarica -mentor: Slavica Rožić
4. Anton Balić, učenik 8. razreda OŠ Slatine, priča: Moji dide - mentor: Marina Ležaja
5. Magdalena Sinovčić, učenica 3. razreda OŠ Grohote, priča: Novi život se rađa - mentor: Jasminka Škeva
6. Manuela Mandarić, učenica 8. razreda OŠ Ivana Gorana Kovačića, Cista Velika , priča: Gracko dite - mentor: Senka Vučak
7. Vito Aschero, učenik 4. razreda OŠ Lučac, Split, priča: Izgubjeno dite - mentor: Nikica Sikirica
8. Klara Elezović, učenica 7. razreda OŠ Grohote, priča: Ne da mi se - mentor: Mirjana Stanić
9. Kristina Bartl, učenica 6. razreda OŠ Pučišća, priča: Galetine -mentor: Maja Ćapin
10. Nastasija Bulat, učenica 4. razreda OŠ Marjan, Split, priča: Pričan ti priču - mentor: Mara Popić
Gosti iz Virovitice:
Priče učenika OŠ Vladimir Nazor, partnera Udruge za promicanje autorske priče i pripovijedanja Pričalica, Virovitica
Mentor: Draga Vranješ Vargović
Stjepan Iharoš, 6. razred, priča: Kokoška
Dijana Ivančević, 7. razred, priča: Pričigin
Ema Sajfer, 6. razred, priča: Dogodovštine v moje vulice
Lara Mandić, 7. rzazred, prića: Zaljubila sam se
Gost iz Pučišća:
Petar Novaković, 4. razred OŠ Pučišća, priča: Nona i Bera
Mentor: Fani Nižetić
Raspored sati 5.-8.r. u 2023./24.-od 18.9.2023.
Raspored sati 1.-4. r. u 2023./24.-od 18.9.2023.
Raspored PRIJEVOZA učenike u šk.g.2023./24.
Raspored dežurstva u vrijeme velikog odmora 2023./24.
Dnevno dežurstvo učitelja i administrativno-tehničkog osoblja 2023./24.
Konzultacije i informacije za roditelje 2023./24._18.9.2023.
Sa Zebrom sigurno školu_slikovnica
Letak_Page1. za roditelje_Ponašanje u prometu
Letak_Page2. za vozače_Ponašanje u prometu
Letak_Page3. za djecu_Ponašanje u prometu
« Svibanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Obavijesti |
Obrazovni i e-časopisi |
Dnevni tisak |
Ukupno: 5391462
Ovaj mjesec: 404
Ovaj tjedan: 679
Danas: 76