Lokva Grohote i postavljanje istraživačkog problema (7. i 8. razred)
Autor: Toma-Ivo Škrobica, 16. 9. 2022.
Na prvom nastavnom satu na lokvi u Grohotama u s neposrednoj blizini Škole, na satu Fizike, učenici su se upoznali s mjestom na kojem će se povremeno izvoditi terenska nastava. Učenicima se objasnilo što će raditi na lokvi, s kojim predmetima je terenska nastava korelirana (TK, Informatika, Matematika, Geografija, Biologija, Kemija) podijeljeni su im radni listići na kojima će unositi temperaturu, brzinu vjetra te opis vremena za svaki dan tijekom školske godine. (više o projektu Vodena zrcala otoka Šolte i 'Čuvajmo svoj dom od malih nogu! Ekoškole i Procter&Gamble za očuvanje biološke raznolikosti')
Nakon upoznavanja s mjestom terenske nastave učenicima su se postavila pitanja vezana uz lokvu kako bi vlastitim razmišljanjem došli do odgovora o tome što ćemo tijekom fizike istraživati o lokvi te kako bi osvijestili potrebu za provođenjem eksperimenata u fizici. Također, učenicima se pomoću radnog listića uvodi pojam obrade, tj. analize podataka. Učenici bi trebali povezati provođenje eksperimenta s dobivanjem podataka te važnost naknadne analize podataka u svrhu donošenja ispravnog zaključka o određenoj fizičkoj pojavi.
Opis: Odlazak na lokvu sa 7. razredom bio je 6.9.2022. i 13.9.2022. u okviru nastavnih jedinica Pokusi u fizici i Fizičke veličine i mjerne jedinice, a koje su unutar ishoda Uspoređuje dimenzije, masu i gustoću različitih tijela i tvari, Istražuje fizičke pojave i Rješava fizičke probleme.
Primjeri pitanja za učenike 7. razreda:
- Što sve možemo saznati o lokvi?
- Kako možemo saznati određene podatke o lokvi?
Prilikom drugog odlaska na lokvu učenicima se uvode pojmovi fizička veličina i mjerna jedinica. Postavljanjem pitanja navodi ih se na zaključak o potrebi uvođenja univerzalnih fizičkih veličina i mjernih jedinica kako bi se naš rad mogao razumjeti u bilo kojem dijelu svijeta neovisno o drukčijem jeziku.
Primjer pitanja:
- Kolika je veličina lokve?
- Kako možemo točno odrediti veličinu lokve bez obzira na to odakle je gledamo?
Tablica koja je podijeljena učenicima za zapisivanje podataka sadrži slijedeće elemente:
RUJAN 2022.
- Datum
- Vrijeme
- Temperatura
- Vjetar
- Opis vremena / Oborine
ANALIZA
- srednja temperatura
- maksimalna temperatura
- minimalna temperatura
- broj sunčanih dana
- broj vjetrovitih dana
- broj kišnih dana
Pitanja za učenike 8. razred:
- Što smo lani naučili o obliku i dimenzijama tijela?
- Kakav je oblik lokve?
- Kako možemo približno odrediti površinu lokve? Kako označavamo površinu i koje su mjerne jedinice za površinu?
- Kako možemo približno odrediti dubinu lokve? Je li lokva na svim mjestima ima jednaku dubinu?
- Što se događa s volumenom lokve tijekom sunčanih dana, a što tijekom kišovitih?
- Što se događa s dubinom lokve tijekom sunčanih dana, a što tijekom kišovitih? Kada se dubina najbrže povećava?
Ovdje se učenicima prvi put uvodi pojam brzina kao brzina promjene dubine lokve. Pojam brzine će se naknadno još obrađivati.
Raspored sati 5.-8.r. u 2023./24.-od 18.9.2023.
Raspored sati 1.-4. r. u 2023./24.-od 18.9.2023.
Raspored PRIJEVOZA učenike u šk.g.2023./24.
Raspored dežurstva u vrijeme velikog odmora 2023./24.
Dnevno dežurstvo učitelja i administrativno-tehničkog osoblja 2023./24.
Konzultacije i informacije za roditelje 2023./24._18.9.2023.
Sa Zebrom sigurno školu_slikovnica
Letak_Page1. za roditelje_Ponašanje u prometu
Letak_Page2. za vozače_Ponašanje u prometu
Letak_Page3. za djecu_Ponašanje u prometu
« Svibanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Obavijesti |
Obrazovni i e-časopisi |
Dnevni tisak |
Ukupno: 5391462
Ovaj mjesec: 404
Ovaj tjedan: 679
Danas: 76