Svi obrazovni ciklusi (1. - 8. razred)
Odgojno-obrazovni sadržaji:
- Stop nasilju među djecom / Za sigurno i poticajno okruženje u školama
- Humane vrednote
- Poštujte naše znakove – ponašanje u prometu
- Zdravstveni odgoj
- Ekoškole - zaštita okoliša
- Školski volonteri
- BIG - Budi internet genijalac (sigurnost na internetu)
- Ča-more-judi
- Dječji Pričigin
- Erasmus+
Vijesti, materijale i informacije za pripremu i provedbu školskih preventivnih programa možete vidjeti na portalu preventivni.hr (http://public.carnet.hr/preventivni/?cat=5)
Ove školske godine 2022./23. središnja tema Školskog kurikuluma je istraživanje utjecaja klimatskih promjena na obnovljive zalihe pitke vode te i obnavljanje i zaštita ekosustava povezanih s vodom u užoj zajednici s ciljem poticanja učenika i lokalnog stanovništva na promišljanje i poduzimanje aktivnosti kojima bi se očuvala lokalna i globalna biološka raznolikost.
Kroz središnju temu Vodena zrcala otoka Šolte bavit ćemo se Globalnim ciljevima održivog razvoja usvojenim na 69. sjednici Opće skupštine UN-a 2015. godine te svoja istraživanja posebno usmjeriti na lokve i druga vlažna staništa na Šolti kao prirodna sakupljališta vode i specifične ekosustave te promišljanje o mogućnostima preuzimanjem tradicijskih, nekonvencionalnih oblika prikupljanja vode na otoku uvjetima klimatskih promjena i to kroz obnovu i ponovnu upotrebu gustirni.
Navedeni cilj planiramo realizirati kroz problemsku, istraživačku i terensku nastavu, međupredmetnim planiranjem i provođenjem projekata kao što su - Vodena zrcala otoka Šolte: Čuvajmo svoj dom od malih nogu! Ekoškole i Procter&Gamble za očuvanje biološke raznolikosti, Međunarodne Eko-škole, Mali poduzetnici za zeleni Otok – Erasmus+, Školski volonteri - Mladi za stare, stari za mlade, Budi Internet genijalac (BIG), Zasadi stablo ne budi panj! i Erastotenov ekperiment.
Kontekstualizacija:
Otok Šolta je otok bez tekuće vode te je do nedavno ovisio isključivo o vodi prikupljenoj u gustirnama – kamenim cisternama koje su se dijelom gradile kao mještanske, a dijelom su ih imala i pojedina kućanstva. Dodatna voda za napajanje stoke i navodnjavanje polja crpljena je iz prirodnih kamenih udubljenja u kojima većim dijelom godine nije presušivala. Dovođenjem tekuće vode iz rijeke Cetine na Otok, posve su zanemarene gustirne, a osobito lokve koje su nepristupačne, zagađene različitim vrstama otpada, naseljene nepripadajućim biovrstama te obrasle gustim neodržavanim raslinjem.
Te vode, lokve i more danas zrcale čovjekovu nebrigu o prirodi, kao i ignoriranje klimatskih promjena, odnosno globalnog zatopljenja koje utječe na količinu dostupnih vodenih resursa, osobito pitke vode. Ugroženost biološke raznolikosti vodenih površina zrcale neodgovoran odnos čovjeka prema prirodi te neosvještenost utjecaja globalnog zatopljenja izazvanog svojom utjecajem kao i mogućnosti djelovanja kojim mogu očuvati biološku ravnotežu kako za sebe tako i za biološke zajednice o kojima ovise.
Promjenom odnosa prema ovim važnim vodenim resursima promijenit ćemo i vlastitu refleksiju u Vodenim zrcalima otoka Šolte.
Putevima antičkih civilizacija do OŠ Grohote i otoka Šolte
Autor: Mirela Mijić, Ivana Čulić Farac, Bruna Ovčar, Tanja Kardum, 14. 5. 2023.
Učenici Osnovne škole Grohote imali su priliku sudjelovati u drugoj projektnoj aktivnosti, a svojoj prvoj međunarodnoj mobilnosti, u projektu Putevima antičkih civilizacija koji se odvija unutar EU Erasmus+ KA2 programa mobilnosti.
U okviru ove aktivnosti mobilnosti, koja je trajala od 6. svibnja i završena 13. svibnja 2023., mali Šoltani i njihove voditeljice su posjetili projektne partnere u Privatnoj osnovnoj školi Tvrđava iz Petrovaradina te Narodnom muzeju Zaječar.
Nastavak je to suradnje započete 2021. godine kroz Erasmus+ KA1 projekte Mali poduzetnici za zeleni otok čiji je nositelj OŠ Grohote i Inovativnim pristupima do malih ekologa čiji je nositelj POŠ Tvrđava. Suradnja je omogućila učenicima istraživanje antičkih civilizacija kroz raznolike edukativne i kulturne aktivnosti.
U ovoj aktivnosti mobilnosti svoja prva školska međunarodna putovanja iskusili su učenici šestog razreda Karla Begović, Loris Bezić, Nikola Bezić, Toni Kalebić, Tončica Mravak i Karlo Šavorić s voditeljicama Ivanom Čulić Farac, učiteljicom Povijesti i Geografije i Brunom Ovčar, učiteljicom Likovne kulture.
Glavni fokus ove mobilnosti bio je projektna nastava i realizacija predmetnih, međupredmetnih i projektnih ishoda u suradnji s kolegicama Sanelom Puljiz Široki, učiteljicom Povijesti i Katarinom Marković, učiteljicom Engleskog jezika u POŠ Tvrđava. Učenici obje škole, imali su priliku usporediti svoja znanja i iskustva s kolegama iz drugih škola te kroz interaktivne radionice, terenske posjete i predavanja produbiti svoje razumijevanje antičkih civilizacija. Osim stjecanja novih znanja i vještina, ova mobilnost je omogućila učenicima i razmjenu kulturnih i društvenih iskustava kroz upoznavanje novih ljudi, običaja, proširivanje perspektiva i izgradnju prijateljstava s vršnjacima iz različitih kultura.
Učenička avantura uključila je posjete značajnim nalazištima poput Felix Romuliane, Viminaciuma, Lepenskog Vira te arheoloških i drugih lokaliteta u Novom Sadu i okolici. Učenici su stekli izravna iskustva o antičkim civilizacijama i povijesnom naslijeđu. Posjet nalazištima Felix Romuliana i Viminacium pružio je priliku upoznati se s ostacima rimskih gradova i otkriti njihovu važnost u prošlosti. Učenici su istraživali antičku arhitekturu, spomenike i ostale značajke ovih povijesnih lokacija. Posjet Lepenskom Viru, koji je poznat kao jedno od najznačajnijih prapovijesnih nalazišta u Europi, omogućio je dublje razumijevanje života prapovijesnih zajednica i razvoja čovječanstva tijekom različitih vremenskih perioda.
Ovaj terenski rad osim što je pružio učenicima priliku za učenje izvan školskih klupa, dodatno je potaknuo njihovu znatiželju, kreativnost i razumijevanje važnosti očuvanja kulturne baštine. Učenici su postavljali pitanja, sudjelovali u edukativnim aktivnostima, razgovarali s lokalnim stručnjacima te tako razvijali ljubav prema povijesti i kulturnom naslijeđu.
Projekt Putevima antičkih civilizacija, odabirom za financiranje, dobio je priznanje kvalitete nacionalne agencije Fondacija Tempus u Republici Srbiji, a podršku projektu daje i nacionalna Agencija za mobilnosti i programe Europske unije u Republici Hrvatskoj. Upravljanje projektom, organizaciju aktivnosti, koordinaciju i praćenje provode direktorica Dina Đilas i pedagoginja Brana Nenić ispred POŠ Tvrđava i ravnateljica Mirela Mijić i pedagoginja Tanja Kardum u OŠ Grohote.
Projekt je započeo 1. ožujka 2023. godine i provodite će se do 28. veljače 2025. Ovaj dugoročni projekt pruža priliku za kontinuiranu suradnju i istraživanje antičke povijesti. U narednom periodu od 28. svibnja do 3. lipnja 2023. godine, slijedi treća aktivnost u kojoj učenici i voditeljice iz POŠ Tvrđava posjećuju OŠ Grohote i otok Šoltu. Tijekom posjeta učenici će imati priliku istražiti antička nalazišta na otoku Šolti, koji je poznat po svojoj bogatoj povijesti. Planiran je obilazak Arheološkog muzeja u Splitu, lokaliteta Salona, Dioklecijanove palače, Arheološkog muzeja u Zadru, antičkih i povijesnih lokaliteta u Zadru i Ninu.
U daljnjim aktivnostima, svi uključeni sudionici, učenici i zaposlenici ustanova projektnih partnera, sudjelovat će u izradi trojezičnog digitalnog vodiča za posjećene lokalitete. Važno je napomenuti da će u izradi vodiča aktivno sudjelovati svi učenici sadašnjih četvrtih, petih i šestih razreda obje škole, a ne samo učenici koji su sudjelovali u mobilnostima. Kroz suradnički i timski rad, učenici će istraživati povijest, oblikovati tekstove, prikupljati informacije, izrađivati ilustracije i fotografije te stvarati interaktivne elemente za digitalni vodič. Ova kreativna i interdisciplinarna aktivnost potaknut će učenike na aktivno sudjelovanje, razvoj digitalnih vještina te razumijevanje važnosti očuvanja kulturne baštine. Digitalni vodič vrijedan je resurs za buduće posjetitelje te će ostaviti trajni trag i doprinos učenika promociji antičke povijesti i kulturne baštine.
Projektni partneri nastavljaju svoj cilj promicanja međunarodne suradnje i kulturne razmjene među učenicima. Projekt će, u dvogodišnjem razdoblju koje slijedi, uključiti i ostale zaposlenike sve tri ustanove kako bi doprinijeli kvaliteti i interdisciplinarnosti u različitim fazama i aktivnostima. Očekuje se da će ovo biti uspješan primjer dobre prakse i poticaj za buduće slične inicijative u području međunarodne suradnje u obrazovanju.
Raspored sati 5.-8.r. u 2023./24.-od 18.9.2023.
Raspored sati 1.-4. r. u 2023./24.-od 18.9.2023.
Raspored PRIJEVOZA učenike u šk.g.2023./24.
Raspored dežurstva u vrijeme velikog odmora 2023./24.
Dnevno dežurstvo učitelja i administrativno-tehničkog osoblja 2023./24.
Konzultacije i informacije za roditelje 2023./24._18.9.2023.
Sa Zebrom sigurno školu_slikovnica
Letak_Page1. za roditelje_Ponašanje u prometu
Letak_Page2. za vozače_Ponašanje u prometu
Letak_Page3. za djecu_Ponašanje u prometu
« Svibanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Obavijesti |
Obrazovni i e-časopisi |
Dnevni tisak |
Ukupno: 5391437
Ovaj mjesec: 380
Ovaj tjedan: 655
Danas: 51