Svi obrazovni ciklusi (1. - 8. razred)
Odgojno-obrazovni sadržaji:
- Stop nasilju među djecom / Za sigurno i poticajno okruženje u školama
- Humane vrednote
- Poštujte naše znakove – ponašanje u prometu
- Zdravstveni odgoj
- Ekoškole - zaštita okoliša
- Školski volonteri
- BIG - Budi internet genijalac (sigurnost na internetu)
- Ča-more-judi
- Dječji Pričigin
- Erasmus+
Vijesti, materijale i informacije za pripremu i provedbu školskih preventivnih programa možete vidjeti na portalu preventivni.hr (http://public.carnet.hr/preventivni/?cat=5)
Ove školske godine 2022./23. središnja tema Školskog kurikuluma je istraživanje utjecaja klimatskih promjena na obnovljive zalihe pitke vode te i obnavljanje i zaštita ekosustava povezanih s vodom u užoj zajednici s ciljem poticanja učenika i lokalnog stanovništva na promišljanje i poduzimanje aktivnosti kojima bi se očuvala lokalna i globalna biološka raznolikost.
Kroz središnju temu Vodena zrcala otoka Šolte bavit ćemo se Globalnim ciljevima održivog razvoja usvojenim na 69. sjednici Opće skupštine UN-a 2015. godine te svoja istraživanja posebno usmjeriti na lokve i druga vlažna staništa na Šolti kao prirodna sakupljališta vode i specifične ekosustave te promišljanje o mogućnostima preuzimanjem tradicijskih, nekonvencionalnih oblika prikupljanja vode na otoku uvjetima klimatskih promjena i to kroz obnovu i ponovnu upotrebu gustirni.
Navedeni cilj planiramo realizirati kroz problemsku, istraživačku i terensku nastavu, međupredmetnim planiranjem i provođenjem projekata kao što su - Vodena zrcala otoka Šolte: Čuvajmo svoj dom od malih nogu! Ekoškole i Procter&Gamble za očuvanje biološke raznolikosti, Međunarodne Eko-škole, Mali poduzetnici za zeleni Otok – Erasmus+, Školski volonteri - Mladi za stare, stari za mlade, Budi Internet genijalac (BIG), Zasadi stablo ne budi panj! i Erastotenov ekperiment.
Kontekstualizacija:
Otok Šolta je otok bez tekuće vode te je do nedavno ovisio isključivo o vodi prikupljenoj u gustirnama – kamenim cisternama koje su se dijelom gradile kao mještanske, a dijelom su ih imala i pojedina kućanstva. Dodatna voda za napajanje stoke i navodnjavanje polja crpljena je iz prirodnih kamenih udubljenja u kojima većim dijelom godine nije presušivala. Dovođenjem tekuće vode iz rijeke Cetine na Otok, posve su zanemarene gustirne, a osobito lokve koje su nepristupačne, zagađene različitim vrstama otpada, naseljene nepripadajućim biovrstama te obrasle gustim neodržavanim raslinjem.
Te vode, lokve i more danas zrcale čovjekovu nebrigu o prirodi, kao i ignoriranje klimatskih promjena, odnosno globalnog zatopljenja koje utječe na količinu dostupnih vodenih resursa, osobito pitke vode. Ugroženost biološke raznolikosti vodenih površina zrcale neodgovoran odnos čovjeka prema prirodi te neosvještenost utjecaja globalnog zatopljenja izazvanog svojom utjecajem kao i mogućnosti djelovanja kojim mogu očuvati biološku ravnotežu kako za sebe tako i za biološke zajednice o kojima ovise.
Promjenom odnosa prema ovim važnim vodenim resursima promijenit ćemo i vlastitu refleksiju u Vodenim zrcalima otoka Šolte.
Erasmus+ projektom Putevima antičkih civilizacija djeca istražuju šoltanske i dalmatinske lokalitete
Autor: Mirela Mijić, 5. 6. 2023.
U periodu od 29. svibnja do 2. lipnja 2023. učenici i učiteljice POŠ Tvrđava iz Petrovaradina proveli su radni tjedan u OŠ Grohote i na otoku Šolti. To je bila treća aktivnost unutar Erasmus+ KA2 projekta Putevima antičkih civilizacija koji se provodi do kraja veljače 2025. godine.
Jana, Aurora, Lara, Luka, Mišo i Đorđe, učenici 5. i 6. razreda Privatne osnovne škole Tvrđava iz Petrovaradina, sa svojim voditeljicama su boravili u Osnovnoj školi Grohote na otoku Šolti i zajedno sa šoltanskim šestašima Tonijem, Karlom Š., Karlom B., Tončicom, Lorisom i Nikolom otkrivali i proučavali antičke lokalitete u neposrednom okruženju.
Obilazak arheoloških nalazišta započeo je na Šolti posjetom antičkim lokalitetima u uvali Banje u Rogaču, a nastavio se do Dioklecijanovog ribnjaka u uvali Piškera, ostataka vila rustika i sarkofaga pronađenih na otoku.
Nakon obilaska lokaliteta na Šolti učenici i zaposlenici su posjetili Arheološki muzej u Zadru i antičke lokalitete u samom centru grada, Arheološki muzej u Splitu, Salonu i Dioklecijanovu palaču u Splitu.
Uz terenski rad i stručno vodstvo zaposlenika dvaju posjećenih arheoloških muzeja održan je i niz tematskih radionica u OŠ Grohote uz vođenje učiteljica Ivane Čulić Farac , Brune Ovčar, Sanele Puljiz Široki i Katarine Marković. U okviru posjeta antičkoj Saloni, učenici su sudjelovali u radionici Antički detektivi, uz izvrsno stručno i pedagoško vođenje Luke Donadinija.
U završnom danu svoje mobilnosti svi učenici su imali priliku saznati više o antičkim lokalitetima na Šolti od gospodina Tomislava Beronića kojemu su na početku školske godine pomagali u testiranju Virtualnog vodiča otoka Šolte (VIVOŠ-a).
Projekt Putevima antičkih civilizacija promiče svijest o važnosti antičke povijesti i njenom utjecaju na suvremeni svijet. Učenici istražuju i upoznaju različite aspekte antičkih civilizacija kroz brojne aktivnosti, radionice i terenske posjete.
Projektne aktivnosti nastavit će se zajedničkom virtualnom suradnjom i radom na digitalnom trojezičnom vodiču posjećenih lokaliteta.
U provođenju terenskih i ostalih aktivnosti učenicima su volonterskim radom pomogli DVD Šolta, Udruga Rusmarin iz Stomorske, ostali zaposlenici OŠ Grohote i roditelji djece uključene u projekt te im se ovim putem zahvaljujemo.
U medijima:
Projektom „Putevima antičkih civilizacija“ djeca istražuju šoltanske i dalmatinske lokalitete // URL: https://otoci.eu/projektom-putevima-antickih-civilizacija-djeca-istrazuju-soltanske-i-dalmatinske-lokalitete/ (4.6.2023.)
Erasmus+ KA2: Putevima antičkih civilizacija djeca istražuju šoltanske i dalmatinske odabrane lokalitete // URL: https://dalmatinskiportal.hr/zivot/erasmus-ka2--putevima-antickih-civilizacija-djeca-istrazuju-soltanske-i-dalmatinske-odabrane-lokalitete/170946 (3.6.2023.)
Raspored sati 5.-8.r. u 2023./24.-od 18.9.2023.
Raspored sati 1.-4. r. u 2023./24.-od 18.9.2023.
Raspored PRIJEVOZA učenike u šk.g.2023./24.
Raspored dežurstva u vrijeme velikog odmora 2023./24.
Dnevno dežurstvo učitelja i administrativno-tehničkog osoblja 2023./24.
Konzultacije i informacije za roditelje 2023./24._18.9.2023.
Sa Zebrom sigurno školu_slikovnica
Letak_Page1. za roditelje_Ponašanje u prometu
Letak_Page2. za vozače_Ponašanje u prometu
Letak_Page3. za djecu_Ponašanje u prometu
« Svibanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Obavijesti |
Obrazovni i e-časopisi |
Dnevni tisak |
Ukupno: 5391437
Ovaj mjesec: 380
Ovaj tjedan: 655
Danas: 51