preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Grohote" Grohote

Projekti Škole

Svi  obrazovni ciklusi (1. - 8. razred)

Odgojno-obrazovni sadržaji:

Vijesti, materijale i informacije za pripremu i provedbu školskih preventivnih programa možete vidjeti na portalu preventivni.hr (http://public.carnet.hr/preventivni/?cat=5)


VODENA ZRCALA OTOKA ŠOLTE

Ove školske godine 2022./23. središnja tema Školskog kurikuluma je istraživanje utjecaja klimatskih promjena na obnovljive zalihe pitke vode te i obnavljanje i zaštita ekosustava povezanih s vodom u užoj zajednici s ciljem poticanja učenika i lokalnog stanovništva na promišljanje i poduzimanje aktivnosti kojima bi se očuvala lokalna i globalna biološka raznolikost.

Kroz središnju temu Vodena zrcala otoka Šolte bavit ćemo se  Globalnim ciljevima održivog razvoja usvojenim na 69. sjednici Opće skupštine UN-a 2015. godine te svoja istraživanja posebno usmjeriti na lokve i druga vlažna staništa na Šolti kao prirodna sakupljališta vode i specifične ekosustave te promišljanje o mogućnostima preuzimanjem tradicijskih, nekonvencionalnih oblika prikupljanja vode  na otoku uvjetima klimatskih promjena i to kroz obnovu i ponovnu upotrebu gustirni.

Navedeni cilj planiramo realizirati kroz problemsku, istraživačku i terensku nastavu, međupredmetnim planiranjem i  provođenjem projekata kao što  su -  Vodena zrcala otoka Šolte: Čuvajmo svoj dom od malih nogu! Ekoškole i Procter&Gamble za očuvanje biološke raznolikosti, Međunarodne Eko-škole, Mali poduzetnici za zeleni Otok – Erasmus+, Školski volonteri - Mladi za stare, stari za mlade, Budi Internet genijalac (BIG), Zasadi stablo ne budi panj! i Erastotenov ekperiment.

Kontekstualizacija:

Otok Šolta je otok bez tekuće vode te je do nedavno ovisio isključivo o vodi prikupljenoj u gustirnama – kamenim cisternama koje su se dijelom gradile kao mještanske, a dijelom su ih imala i pojedina kućanstva. Dodatna voda za napajanje stoke i navodnjavanje polja crpljena je  iz prirodnih kamenih udubljenja u kojima većim dijelom godine nije presušivala. Dovođenjem tekuće vode iz rijeke Cetine na Otok, posve su zanemarene gustirne, a osobito lokve koje su nepristupačne, zagađene različitim vrstama otpada, naseljene nepripadajućim biovrstama te obrasle gustim neodržavanim raslinjem.

Te vode, lokve i more danas zrcale čovjekovu nebrigu o prirodi,  kao i ignoriranje  klimatskih promjena, odnosno globalnog zatopljenja koje utječe na količinu dostupnih vodenih resursa, osobito pitke vode. Ugroženost biološke raznolikosti vodenih površina zrcale neodgovoran odnos čovjeka  prema prirodi te neosvještenost utjecaja globalnog zatopljenja izazvanog svojom utjecajem kao i mogućnosti  djelovanja kojim mogu očuvati biološku ravnotežu kako za sebe tako i za biološke zajednice o kojima ovise.

Promjenom odnosa prema ovim važnim vodenim resursima promijenit ćemo i vlastitu refleksiju u Vodenim zrcalima otoka Šolte.


ŠPP

Tjedan školskog doručka!

Autor: Senija Nejasmić, Ivana Blagaić, Dragana Đurić, Ines Jovanović, Rafaela Bilankov, Vedrana Zaninović, Ivana Benussi Šavorić, 23. 10. 2023.

Tjedan školskog doručka! obilježen je i u našoj školi u razdoblju od 16. do 20. listopada 2023. godine. Sastavljajući jelovnike za svoje razreda učenici su učili o važnosti nutritivno bogatog obroka u školi.

Tjedan školskog doručka dio je nacionalnog projekta Živjeti zdravo koji se provodi već čeitiri godine uoči Svjetskog dana hrane.

Više o tome pročitajte na poveznici: 

https://zivjetizdravo.eu/2023/09/13/proslavimo-tjedan-skolskog-dorucka-zajedno-4/?fbclid=IwAR17gfxQjqQi_dlXfMHPkZfqHEbTYDHR6zAXhowS-kLALu9iUIgvbT6_OA4

U tjednu školskog doručka, u našoj Školi su se  ujedinile sve male glave od 1. do 8. razreda i provele ozbiljno istraživanje o zdravoj prehrani podijelile svoje prijedloge i tajne najmilijeg doručka. Svaki je razred osmislio jelovnik za jedan dan u tjednu te su uz pomoć svojih učiteljica i učitelja, a posebno kuharice zapisali i tjedni jelovnik. Ove godine, osim kod pripreme integralnog kruha i Zapečenog iznenađenja, najviše su pažnje posvetili konzumiranju svježih namirnica, osobito povrća i voća kako bi sačuvali što više hranjivih tvari koje su potrebne za rast i razvoj djece. Kako bi kušali sve predložene recepte, u razrednim grupama su i pripremili pojedine elemente predloženog jelovnika. Na osnovi iskustva svojih okusnih pupoljaka, predlagali su jedni drugima recepte koje moraju probati jer su izuzetno ukusni i zdravi.

1. razred: 

Švedski povrtni stol u prvom razredu – četvrtak, 19.10.23.

Da doručak ne moraju činiti samo pahuljice, pecivo i mliječni proizvodi potvrdili su prvaši, 19.10.23., kada su u Tjednu školskog doručka, za prvi zajednički obrok u školi imali – povrće. Na razrednom švedskom povrtnom stolu izabirali su različito povrće i od toga slagali zdrave sendviče. Svatko je pronašao namirnicu koju voli i uz malo namaza i mašte isprobao nešto novo i zdravo.

2. razred: 

Učenici 2. razreda Tjedan školskog doručka! obilježili su pripremom doručka od plodova jeseni. Uz malo truda i nekoliko kvalitetnih sastojaka osmislili su zdrav i ukusan doručak.

Namirnice za pripremu:

  • jesensko voće: jabuke, kruške, šipak, naranča, mandarine 
  • orašasti plodovi: bademi, orasi
  • žitarice: zobene pahuljice

Nakon ukusnog i raznovrsnog doručka zaključili su da je doručak važan obrok koji im daje energiju za rad i postizanje boljih rezultata u školi.

3. razred: 

U 3. razredu Tjedan školskog dorucka! obilježen je pripremom domaćeg kruha od integralnog brašana i voćnim doručkom.

4. razred:

Kao dio zagonetnog jelovnika Živjeti Zdravo tima, učenici 4. razreda ponovili su kategorije namirnica: voće i povrće, mlijeko i mliječni proizvodi, riba, meso, jaja i mahunarke, orašasti plodovi i sjemenke i žitarice. Na satu informatke, izradili su tablicu te ju popunili s crtežom svog omiljenog doručka, navedenih sastojaka tog doručka i  svrstali taj doručak u pripadajuću kategoriju namirnica. Na kraju su, uživali u povrtnom i voćnom doručku koji su sami pripremili.

 

5. razred:

U ponedjeljak su učenici donijeli potrebne namirnice za izradu Budwig kreme (doručka).

Budwig doručak je praktičan jer se priprema brzo i jednostavno.  Sadrži nekoliko nutritivno vrlo kvalitetnih sastojaka: posni sir, laneno ulje, jogurt, voće, orašaste plodove i med.

Učenici su naučili da ovakvi sastojci određenom omjeru blagotvorno djeluju na stanice od kojih smo građeni i pospješuju izmjenu tvari.

Recepturu je osmislila njemačka biokemičarka Johanna Budwig te se smatra da ovakav doručak može doprinijeti ozdravljenju kod mnogih težih bolesti.

Kušanjem ovakvog doručka učenici su iznijeli svoj stav, a dobili smo sljedeće rezultate:

  • 40 % - sviđa im se, rado bi ga jeli svaki dan
  • 20 % - ne sviđa im se osobito, jeli bi ga ako moraju
  • 20% - jako im se ne sviđa i niti slučajno ga ne bi pojeli
  • 20% - odsutni

6. razred:

I ove su se godine učenici 6. razreda potrudili kako bi obilježili Tjedan školskog doručka!. Vrijeme je  jabuka pa su se šestaši odlučili da im to bude namirnica koju će koristiti u pripremi školskog doručka. Svatko je donio nekoliko voćki pa smo se odlučili napraviti slatki čips. Jabuke smo dobro oprali, osušili, očistili od koštica te ih narezali na sitne ploške. Posuli smo ih cimetom te složili u dehidrator. Sušenje je trajalo 10-tak sati na temperaturi od 50°C. Kroz zabavan i edukativan način učenici su osmislili i pripremili ukusan i zdrav doručak.

 

7. razred:

Učenici 7. razreda, u tjednu Školskog doručka! napravili su zdravi desert. Tako je njihov kolač od rogača i jabuka osladio sudionike i goste na predstavljanju priručnika Lijekovi od davnina u Knjižnice Grohote (19.10.2023.).

 

8. razred:

Osmaši preporučuju miješanu povrtnu salatu kao ukusan i zdrav doručak. Većinu sastojaka donijeli su iz svojih vrtova - zelenu salatu, kupus, cherry rajčice te dodali mozzarellu i kukuruz, a sve začinili s malo soli, jabučnim octom te domaćim maslinovim uljem.

 

 




Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
RASPORED SATI
ZBORNICA

Virtualna učionice

 

e-Dnevnik

 

Oglasna ploča
SIGURNOST U PROMETU
Prevencija
Safetynet

LINKOVI ZA IGRU I UČENJE
Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

ZANIMLJIVOSTI
DOKUMENTI
Korisni linkovi
Brojač posjeta
Ispis statistike od 6. 4. 2011.

Ukupno: 5391437
Ovaj mjesec: 380
Ovaj tjedan: 655
Danas: 51
CMS za škole logo
Osnovna škola "Grohote" Grohote / Podkuća 28, HR-21430 Grohote - Šolta / os-grohote-solta.skole.hr / ured@os-grohote-solta.skole.hr
preskoči na navigaciju