HRVATSKI ZNAKOVNI JEZIK i u OŠ Hinka Juhna Podgorač
Autor: Tajana Tomoković, 25. 3. 2022.
Hrvatski znakovni jezik sustav je vizualnih znakova koji, uz pomoć posebnog položaja (oblika šake), orijentacije, položaja i smjera pokreta ruke, tvore koncept odnosno smisao riječi. Znakovni jezik se ne izvodi samo rukama, već uključuje i držanje tijela i glave te izraz lica koji daju intonaciju. Znakovni jezik je, poput svih drugih jezika, komunikacijski sustav koji se koristi za razmjenu informacija između dvije i više osoba. Nekad se smatralo da je znakovni jezik isključivo jezik zajednice gluhih osoba, no danas je prepoznat kao jezik gluhih i gluho slijepih osoba koje imaju zaseban kulturan i jezični identitet. Postoje nacionalni znakovni jezici, a učenjem hrvatskog znakovnog jezika želi se još više izgraditi osjećaj za bogatstvo nacionalnog jezičnog identiteta.
Mnogima se teško izraziti govorom, a kako je tek onima koji nemaju sposobnost govora ili sluha. U komunikaciji im pomaže znakovni jezik. Zahvaljujući učenici s oštećenjem sluha koja pohađa 3. razred u PŠ Stipanovcima, Klari Feldi, učiteljica Monika Mužar -Kos odlučila je naučiti znakovni jezik gluhih osoba te uz potporu škole upisala certificirani program obuke HZJ u okviru Udruge gluho slijepih osoba u Osijeku. Nakon 120 sati edukacije u trajanju od četiri semestra naša učiteljica je položila ispit te na taj način stekla certifikat i kompetencije koje su joj potrebne u radu sa učenicom oštećena sluha. Putem ove edukacije učiteljica naše škole postala je educirani učitelj instruktor i prevoditelj znakovnog jezika kako bi u skladu sa obrazovanjem doprinijela u svakodnevici gluhih osoba, posebice djece koja se uključuju u školski obrazovni sustav.
Na ovaj način učiteljica Monika i učenica Klara pronašle su način kako komunicirati i povezati čujuće osobe sa onima koje ne čuju. Tako je naša škola ostvarila jedan od najvažnijih ciljeva učenja HZJ, a to je razvijanje i odgajanje pozitivnog i ravnopravnog odnosa prema gluhim i gluho slijepim osobama, prvenstveno djeci i njihovom društvenom okruženju.
Učiteljica: Monika Mužar – Kos
HRVATSKI ZNAKOVNI JEZIK i u OŠ Hinka Juhna Podgorač
Autor: Tajana Tomoković, 25. 3. 2022.
Hrvatski znakovni jezik sustav je vizualnih znakova koji, uz pomoć posebnog položaja (oblika šake), orijentacije, položaja i smjera pokreta ruke, tvore koncept odnosno smisao riječi. Znakovni jezik se ne izvodi samo rukama, već uključuje i držanje tijela i glave te izraz lica koji daju intonaciju. Znakovni jezik je, poput svih drugih jezika, komunikacijski sustav koji se koristi za razmjenu informacija između dvije i više osoba. Nekad se smatralo da je znakovni jezik isključivo jezik zajednice gluhih osoba, no danas je prepoznat kao jezik gluhih i gluho slijepih osoba koje imaju zaseban kulturan i jezični identitet. Postoje nacionalni znakovni jezici, a učenjem hrvatskog znakovnog jezika želi se još više izgraditi osjećaj za bogatstvo nacionalnog jezičnog identiteta.
Mnogima se teško izraziti govorom, a kako je tek onima koji nemaju sposobnost govora ili sluha. U komunikaciji im pomaže znakovni jezik. Zahvaljujući učenici s oštećenjem sluha koja pohađa 3. razred u PŠ Stipanovcima, Klari Feldi, učiteljica Monika Mužar -Kos odlučila je naučiti znakovni jezik gluhih osoba te uz potporu škole upisala certificirani program obuke HZJ u okviru Udruge gluho slijepih osoba u Osijeku. Nakon 120 sati edukacije u trajanju od četiri semestra naša učiteljica je položila ispit te na taj način stekla certifikat i kompetencije koje su joj potrebne u radu sa učenicom oštećena sluha. Putem ove edukacije učiteljica naše škole postala je educirani učitelj instruktor i prevoditelj znakovnog jezika kako bi u skladu sa obrazovanjem doprinijela u svakodnevici gluhih osoba, posebice djece koja se uključuju u školski obrazovni sustav.
Na ovaj način učiteljica Monika i učenica Klara pronašle su način kako komunicirati i povezati čujuće osobe sa onima koje ne čuju. Tako je naša škola ostvarila jedan od najvažnijih ciljeva učenja HZJ, a to je razvijanje i odgajanje pozitivnog i ravnopravnog odnosa prema gluhim i gluho slijepim osobama, prvenstveno djeci i njihovom društvenom okruženju.
Učiteljica: Monika Mužar – Kos
HRVATSKI ZNAKOVNI JEZIK i u OŠ Hinka Juhna Podgorač
Autor: Tajana Tomoković, 25. 3. 2022.
Hrvatski znakovni jezik sustav je vizualnih znakova koji, uz pomoć posebnog položaja (oblika šake), orijentacije, položaja i smjera pokreta ruke, tvore koncept odnosno smisao riječi. Znakovni jezik se ne izvodi samo rukama, već uključuje i držanje tijela i glave te izraz lica koji daju intonaciju. Znakovni jezik je, poput svih drugih jezika, komunikacijski sustav koji se koristi za razmjenu informacija između dvije i više osoba. Nekad se smatralo da je znakovni jezik isključivo jezik zajednice gluhih osoba, no danas je prepoznat kao jezik gluhih i gluho slijepih osoba koje imaju zaseban kulturan i jezični identitet. Postoje nacionalni znakovni jezici, a učenjem hrvatskog znakovnog jezika želi se još više izgraditi osjećaj za bogatstvo nacionalnog jezičnog identiteta.
Mnogima se teško izraziti govorom, a kako je tek onima koji nemaju sposobnost govora ili sluha. U komunikaciji im pomaže znakovni jezik. Zahvaljujući učenici s oštećenjem sluha koja pohađa 3. razred u PŠ Stipanovcima, Klari Feldi, učiteljica Monika Mužar -Kos odlučila je naučiti znakovni jezik gluhih osoba te uz potporu škole upisala certificirani program obuke HZJ u okviru Udruge gluho slijepih osoba u Osijeku. Nakon 120 sati edukacije u trajanju od četiri semestra naša učiteljica je položila ispit te na taj način stekla certifikat i kompetencije koje su joj potrebne u radu sa učenicom oštećena sluha. Putem ove edukacije učiteljica naše škole postala je educirani učitelj instruktor i prevoditelj znakovnog jezika kako bi u skladu sa obrazovanjem doprinijela u svakodnevici gluhih osoba, posebice djece koja se uključuju u školski obrazovni sustav.
Na ovaj način učiteljica Monika i učenica Klara pronašle su način kako komunicirati i povezati čujuće osobe sa onima koje ne čuju. Tako je naša škola ostvarila jedan od najvažnijih ciljeva učenja HZJ, a to je razvijanje i odgajanje pozitivnog i ravnopravnog odnosa prema gluhim i gluho slijepim osobama, prvenstveno djeci i njihovom društvenom okruženju.
Učiteljica: Monika Mužar – Kos
« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |