Nikada nemojte brkati znanje s mudrošću. Prvo vam pomaže da preživite, a drugo da živite.
Sandra Carey
« Kolovoz 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
ETNORADIONICE 11.PROSINCA 2009.
RADIONICA PREDENJA
Do prije dvadesetak godina u svim seoskim kućama naših sela žene su prele najčešće konoplju, lan, a zna se da su pojedine prele i svilu, jer se također uzgajao dudov svilac.
Ova radionica , koju je vodila članica KUU „Napredak“ Podravski Podgajci Anica Šimenić, uputila je učenike naše škole kako se proizvodio konac od konoplje na kolovratu.
RADIONICA TKANJA
Još se u nekim kućama tkaju šarenice( domaći tepisi) i kuhinjske krpe.
Radionicu tkanja vodile su članice KUU „Napredak“ Podravski Podgajci Danica Bogdanić i Amalija Šimetić.
Zanimljivost ovogodišnje radionice tkana je što su se za rad u njoj opredijelili dječaci dok su pretežno taj posao u seoskim kućama radile žene tijekom zimskih dana pa i proljeća , sve dok ih nisu prekinuli radovi u vrtu ili polju.
U radionici tkanja učenici se upoznaju s dijelovima tkalačkog stana( tkanjača), njihovim specifičnim imenima te pripremama za početak tkanja.
RADIONICA PLETENJE KOŠARA
Ovu radionicu vodio je majstor pletač košara iz Čamagajevca Josip Sudar. Uputio je učenike kako se od vrbovih šiba mogu isplesti razni predmeti koji su služili u domaćinstvu za čuvanje i prenošenje namirnica.To su najčešće bile košare raznih oblika i veličina.Korpe, košari, korpice, sepeta,korpice za kruh bili su nezamjenjivi predmeti u vrijeme prije plastike i razvijene tekstilne industrije, kakvu danas imamo.
RADIONICE PRAVLJENJA BOŽIĆNIH UKRASA
U tri slične radionice voditeljice Slavica Kopić, Verica Petričić i Zlatica Mežnarić učile su učenike praviti ukrase za božićno drvce i ukrasne predmete za domaćinstvo. Materijali od kojih su se izrađivali predmeti su papir, tkanina, vrpce, komušina (luštrina), dakle prirodni materijali.
RADIONICA ŠARANJA TIKVICA
Šaranje tikvica nije bila svakodnevna aktivnost kao što su upućivale prethodne radionice nego su taj posao radili samo daroviti pojedinci. Ovaj posao-šaranje tikvica vodio je Josip Matijević, ravnatelj OŠ iz Ladimirevaca koji je ovu vještinu naučio od svojih starih. Iako su se tikvice sijale u gotovo svakom vrtu i služile kao ukras u vrtu, a kasnije na ormarima soba, rijetki su bili koji su znali šarati tj. ukrašavati te poljoprivredne proizvode, jer je za taj posao trebalo imati i poseban alat i pomoćna sredstva kojih nije bilo u seoskom domaćinstvu nego su se morala kupiti u specijaliziranim dućanima.
RADIONICA POSTAVLJANJA BLAGDANSKOG STOLA
Na ovoj radionici voditeljica- članica KUU „Napredak“ Podravski Podgajci Ana Bartolović pokazala je učenicima kako se postavljao stol za badnju večeru. Na stolu su bila i posna jela koja su se blagovala na Badnjak.
U našim domovima jelo se za Badnjak: jabuke, bijeli luk, rezanci s orasima, rezanci s makom, lokšice (kolač od listova tijesta posutih makom), riba i ostala jela u kojima nije bilo ni životinjske masti ni ulja.
RADIONICA KUHANJA STARIH JELA I PEČENJA KOLAČA
Rad u ovoj radionici izvodio se u školskoj kuhinji gdje se pod vodstvom Vere Ivanišić kuhalo i peklo. Budući da je vrijeme svinjokolja, spremilo se jelo (repice tj. krumpiri s mesom u tepsiji), pekle su se lepinje, a domaćini su za večeru stavili na stol i domaće kobasice i čvarke.
RADIONICA PRAVLJENJA SUVENIRA( ukrasnih vrećica)
Ovu radionicu vodila je Mirjana Takalić, a na njoj su učenici naučili praviti ukrasne vrećice od krep papira u koje se mogu uložiti darovi za Božić i Novu godinu.
RADIONICA CRTANJA BOŽIĆNIH MOTIVA
Ovu radionicu vodili su članovi društva LIKROB iz Donjeg Miholjca s voditeljicom Teodorom Ham koji su pokazali učenicima tehniku slikanja auto- lakovima. Sudionici u ovoj radionici crtali su i bojali božićne motive vodenim bojama i temperama.
Nakon predviđenog vremena , radionice su završile s radom i učenici su napravili izložbu svojih uradaka. I voditelji i učenici zadovoljni su ovakvim praktičnim načinom učenja, učenja za život što je i jedan od najvažnijih zadataka osnovne škole.