školska liječnica Blaženka Kovačević-Petrovski
tel. 655 1554
sustav naručivanja: www.terminko.hr
Svi važni dokumenti za upis u srednje škole za školsku godinu 2023./2024.
Upitnici za izbor zanimanja:
https://e-usmjeravanje.hzz.hr/ - razni upitnici za izbor zanimanja.
mrav.ffzg.hr/zanimanja – kraći upitnik za izbor zanimanja
· Informacije o upisima www.upisi.hr
« Veljača 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
0 |
7:10-7:55 |
1 |
8:00-8:45 |
2 |
8:50-9:35 |
3 |
9:45-10:30 |
4 |
10:45-11:30 |
5 |
11:35-12:20 |
6 |
12:25-13:10 |
7. |
13:15-14:00 |
1. |
14:05-14:50 |
2. |
14:55-15:40 |
3. |
15:45-16:30 |
4. |
16:35-17:20 |
5. |
17:25-18:10 |
Teškoće u čitanju i pisanju. U prvom razredu javit će se izvjesne teškoće kod djece koja su inače naučila sva slova i glasove.To su disleksija ( teškoće u čitanju ) i disgrafija ( teškoće u pisanju ). Proizlaze iz raznih prekida i drugih slabosti u u procesu analize i sinteze glasova i slova, a očituju se u pogreškama u čitanju i pisanju od kojih su najčešće : premještanje glasova, slova i slogova, dodavanje glasova i slova, iskrivljavanje riječi, pisanje dviju ili više riječi zajedno, rastavljanje jedne riječi na dva ili više dijelova, nepoštivanje linije pisanja, nemogućnost pisanja po diktatu, neshvaćanje pravca pisanja, zamjena velikih i malih slova, u glasnom čitanju loša intonacija, nelogične pauze usred rečenice itd. sve do ekstremnih slučajeva potpune nesposobnosti čitanja i pisanja. Za pravilno dijagnosticiranje i otkrivanje težih slučajeva potrebna je pomoć rehabilitacijskih stručnjaka.
Djeca, u dobi izmeđi šeste i sedme godine života doživljavaju prvu krupnu promjenu u socijalnom i psihičkom razvoju, koju im nameću odrasli. Bezbrižno djetinjstvo zamjenjeno je školskim obvezama, te im odjednom postaje iznimno važno učenje, organizacija, stega, natjecanje, nastojanje za što boljim rezultatima. Iako im je život još uvijek prožet igrom i u toj dobi teško razlučuju igru od obveza, primarna je zadaća učiteljice da djecu u prvom razredu nauči čitati i pisati na hrvatskom jeziku.U prvom razredu od djeteta se očekuje da ovlada velikim i malim tiskanim slovima, u drugom razredu veći su zahtjevi zbog uvježbavanja tehnike čitanja i razumijevanja pročitanog, a u trećem bi razredu trebali automatizirati vještinu čitanja i pisanja.
S obzirom na stupanj psihofizičkog razvoja, neka će djeca biti više, a neka manje uspješna u usvajanju vještine početnog čitanja i pisanja.Stoga dozvolite da vam kažem par riječi o samom čitanju i pisanju te o poteškoćama koje se kod neke djece mogu javiti pri usvajanju tih vještina.
Pisanje
Pisanje je djelatnost izražavanja vlastitih misli i osjećaja sustavom znakova koji se naziva pismo.Učeći pisati djete istodobno uči značenje, oblik i funkciju slova i riječi. To znači da pisanje bitno razvija i djetetove intelektualne sposobnosti ( mišljenje, pamćenje itd.)Kvaliteta pisanja procjenjuje se ponajprije čitljivošću napisanog teksta i brzinom pisanja.
Tehnika početnog pisanja. U pisanju tiskanih i pisanih slova , osim moždanog centra, sudjeluje desna, odnosno lijeva ruka, na ruci u prvom redu mišići , a potom mišići nadlaktice i podlaktice. Iako su mišići šake i prstiju vrlo pokretljivi, oni još nemaju koordinaciju potrebnu za pisanje. Koordinacija se stječe vježbanjem kojim pisanje postaje automatizirana radnja. Kad počinje učiti pisati, dijete je nesigirno jer se stalno boji da će pogriješiti. Zato su njegovi pokreti neusklađeni, zbog čega ih prekida ili usporava, pa su napisana slova nespretna, neujednačena i neugledna.
Čitanje
Čitanje je prevođenje pismenih znakova u govorne.Čitamo da bismo razumjeli napisanu poruku.Za vrijeme čitanja oči se stalno pomiću duž redaka, ali ti pomaci nisu ravnomjerni, već skokoviti. Između pojedinih skokova su pauze, za vrijeme kojih se zapravo odvija čitanje.
Osnovne vještine potrebne za čitanje. Da bi dijete uspješno ovladalo vještinom čitanja mora razviti neke sposobnosti i svladati određene vještine:
Kako roditelji mogu utjecati na razvoj predčitačkih vještina?
Kako prepoznati dijete koje ima disleksiju?
Dijete od 6 do 8 godina i krenulo je u školu:
VAŽNO JE:
DOBRO JE:
NIJE DOBRO:
Kako pomoći djetetu sa teškoćama čitanja i pisanja?