« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Knjižnica počinje s radom u isto vrijeme kada i sama škola. Poslove knjižničara obavljali su učitelji s nepotpunim radnim vremenom.
1978. godine gospodin Rudolf Sigriest poklonio je školi svoju privatnu biblioteku – vrijednu zbirku knjiga, ne samo brojčano, jer su među tim knjigama bili naslovi čija su to bila prva izdanja, neke su bile tiskane u vlastitim nakladama. Danas te knjige čuvamo kao zbirku antikviteta.
U nedostatku školskog prostora knjižnica je mijenjala svoj položaj.
Bila je smještena u skučenom, mračnom prostoru od 30 m2. Police su bile smještene uza zid od poda do stropa. Učenike se tako nije moglo poučavati snalaženju u knjižnici. Knjižničar se u posudbi knjiga morao služiti ljestvama. Do 1992. godine fond je prividno izgledao obiman. Tada je školi upućena preporuka za provođenje revizije i otpisa. Knjižni su fondovi bili opterećeni neprimjerenom i neaktualnom građom. Nakon izvršene revizije i otpisa knjiga, knjižni je fond bio gotovo prepolovljen. 1996. godine prilikom obnavljanja škole dogovoreno je preseljenje knjižnice u veću prostoriju, bivšu učionicu tehničke kulture. Ova prostorija svojim položajem i osvjetljenjem savršeno odgovara zahtjevima knjižnice U novi su prostor smještene preuređene police. Učenicima je omogućen slobodan pristup knjigama. 1999/2000. izvršen je novi ustroj stručnog rada knjižnice – reinventarizacija knjižne građe, prevođenje knjižnog fonda na sustav džepića i drugo. Učenici su sustavno osposobljavani za snalaženje u knjižnici i poučavani za samoučenje.
Središnji je prostor uz prozor odvojen za malu čitaonicu, gdje se učenike uvodi u korištenje izvora znanja i upućuje u način rada na istraživačkim zadacima.
Knjižnica je opremljena glazbenom linijom, TV-prijamnikom i računalom. Postaje bibliotečno-informacijski centar. Radi se timski i surađuje sa učiteljima, ravnateljem, stručnom suradnicima i roditeljima. Održavaju se radionice, projektna nastava, susreti s književnicima, tematske izložbe, prezentacije. Učenici upoznaju knjižnu i neknjižnu građu i druge izvore informacija.
Pobuđuje ih se na aktivno stjecanje kvalitetnog znanja i motivira ih se za čitanje.
U knjižnici se pokreću projekti koji timski okupljaju učitelje i učenike.
Školska knjižnica danas posjeduje oko 5826 knjiga učeničkog i učiteljskog fonda. Od ostale knjižne građe u knjižnicu stiže 21 vrsta časopisa i 3 novinska naslova. Neknjižnu građu predstavlja 250 kombiniranih audiovizualnih materijala i 18 ostalih knjižničkih materijala..
Članovi školske knjižnice su učenici i djelatnici škole, ali i srednjoškolski učenici, koji se žele služiti školskom knjižnicom.
Knjižnica ima svoj pravilnik o radu i radno vrijeme.Aktivno sudjeluje u školskom kurikulumu.
Aktivnosti i projekti školske knjižnice su vidljivi na školskoj web stranici.
U godišnjem planu i programu stručnog suradnika knjižničara 60 posto radnog vremena je neposredan odgojno-obrazovni rad s učenicima i knjižnica je postala mjesto poučavanja informacijske i medijske pismenosti, a preduvjet za to je razvijanje digitalnih kompetencija kod učenika, čime se uz učitelje informatike bave i knjižničari.
Od 2018. godine dobiva 5 novih računala za učenike, koja su umrežena i spojena na školku mrežu.Tako je školska knjižnica korak bliže razvoju komunikacijske i informacijske pismenosti. Održavaju se radionice snalaženja u školskoj knjižnici s ciljem razvoja informacijske pismenosti, pronalaženja informacija putem računala, uči se napraviti selekciju ; odabrati, vrednovati i učinkovito koristiti informacije.
Pripremila: D. Payerl, prof. hrv. jezika i dipl.knjižničarka