Kartografska pismenost
Autor: Edita Kovačević Orešić, 20. 11. 2019.
Kartografi naše Škole uz školski projekt Razvijanja pismenosti posebnu pozornost posvetili su kartografskoj pismenosti. Uz osnovnu pismenost potrebno je voditi brigu i o kartografskoj pismenosti učenika jer su sposobnosti služenja kartom preduvjet logičkog povezivanja i usvajanja znanja u nastavi i za cijeli život.
Aktivnosti su provedene na nastavnom predmetu Geografije u svim razredima naše Škole, dodatnoj nastavi i na terenu u Zagrebu uz stručno vodstvo prof. Magdalene Đaković. Na satu Geografije i Hrvatskoga jezika (međupredmetna korelacija) učenici su posebnu pozornost posvetili pravilnom pisanju geografskih imena (veliko i malo slovo u imenima država, gradova, sela, županija, i sl.) i čitanju sadržaja geografske karte. Zaključili su: ˝ Na karti sve piše, ali treba znati pročitati i pravilno napisati!˝Geografska karta izvor je znanja i služi razumijevanju relevantnih geografskih informacija. Na Dodatnoj nastavi geografije, marljivi geografi izradili su ekološku kartu svijeta od čepova i tumača znakova, tematsku kartu stope pismenosti i plakat Stopa pismenosti. Iako smo nailazili na prepreke, visoko motivirani i kreativni učenici doskočili su problema i pronašli rješenje. Kao rezultat dobili smo unikatnu kartu svijeta i puno znanja koja ćemo koristi u budućem radu.



Kako je projekt idealno kombinirati s izvanučioničkom nastavom, učenici šestih i sedmih razreda išli su na teren i imali zadatke. Učenici svih šestih razreda imali su zadatak na provjerenim internetskim izvorima istražiti o županijama kroz koje su prolazili dok su putovali prema Zagrebu. Vodili su i dnevnik terenske nastave na kojem su opisali prostor kroz koji su prolazili, prepoznali tekućice i stajaćice te reljefne oblike. Naravno, posebnu pozornost pridavali su pravilnom pisanju geografskih imena. Učenici sedmih razreda su na prethodnu pripremljenoj karti Gornjega grada upisivali oznake spomenika i važnih građevina koje su zamijetili u prostoru te izradili tumač znakova. Orijentirali su se u prostoru, istraživali ga i upotrijebili svoja stečena geografska i kartografska znanja u izradi tematske karte.


prof. Magdalena Đaković
| e-dnevnik |
| > Upute za razrednike ... |
| > Upute za učitelje |
| > Upute za učenike i r... |
| > https://ocjene.skole... |
| > https://e-dnevnik.sk... |
| ostalo |
Pravilnik o izmjeni pravilnika o kriterijima za izricanje ped.mjera.pdf
Zakona o odgoju i obrazovanju, 1.2019..pdf
ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O ODGOJU I OBRAZOVANJU U OSNOVNOJ I SREDNJOJ SKOLI.pdf
Pravilnik-o-nacinima-postupcima-i-elementima-vrednovanja-ucenika-u-osnovnoj-i-srednjoj-skoli-2019.pdf
Pravilnik o organizaciji i provedbi produzenog boravka u osnovnoj skoli.pdf
| « Siječanj 2025 » | ||||||
| Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
| 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
| 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
| 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
| 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
| 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |




.jpg)


















