OBRADA LEKTIRE „MALI PRINC“
OBRADA LEKTIRE „MALI PRINC“
NA KREATIVAN NAČIN
Kako sat lektire može biti zabavan uvjerio nas je učitelj hrvatskog jezika Josip Jakobović. U suradnji sa školskom psihologinjom Marijom Jurić učitelj je osmislio obradu lektire „Mali princ“ na drugačiji način. S obzirom da je škola u projektu „Škola za 21. stoljeće, škola za kreativnost“ osječke udruge Klikeraj, dobili smo didaktički materijal za poticanje kreativnosti. Igru „Najveći jezik“ koja sadržava devet kocaka s različitim apstraktnim sličicama učenici 8.b razreda iskoristili su na satu lektire tako što je učitelj odabrao devet sličica, a zadatak je učenika bio iskoristiti kocke i navesti devet najzanimljivijih dijelova iz priče Mali princ. Učenici su pozitivno reagirali na ovakav način rada te su oslobodili svoju kreativnost i maštu. Ovo je pokazatelj kako su učenici željni novog i zanimljivijeg pristupa procesu učenja jer najviše učimo kroz igru.
Na kraju sata učenike se pitalo za evaluaciju i povratnu informaciju. Evo što su rekle učenice 8. b razreda o ovom načinu obrade lektire na satu hrvatskog jezika.
„Imali smo obradu lektire na novi i zanimljiviji način. Kocke sa sličicama potiču nas na kreativnost, da vidimo širu sliku nečega, a ne samo ono što vidimo na prvi pogled. Na nov način smo stvorili i otkrili odnos prema učenju. Uvidjeli smo da postoji bezbroj kombinacija povezivanja. Stvorili smo novi pogled na učenje i oslobodili se ograničenja u kojemu stvari nismo gledali drugačije. Naučili smo da učenje ne mora uvijek biti ozbiljno, već da učiti možemo i kroz igru na kreativan način. Igrali smo se različitim kombinacijama, povezivali smo nespojivo, ali isto tako logično. Razmišljali smo „Što bi bilo kada ne bi bilo tako, nego ovako?“. Ideja o ovakvom načinu radu može se primijeniti u raznim stvarima. Ove tehnike možemo primijeniti za stvaranje nečega, npr. s kockama možemo uz malo mašte i kreativnosti stvoriti sami neku svoju priču. Na ovakav način učenje je zanimljivije. Bilo nam je zanimljivo susresti se s nečim drugačijim.“
Elena Kovačević, Marina Gašpić i Marina Šarac, učenice 8.b razreda
Kada se učenike potiče na kreativnost, učenje je zabavnije i učinak je veći, a ujedno stvaramo i ugodnu radnu atmosferu. Nadamo se da će ovo postati primjer dobre prakse za sat lektire te da će potaknuti učenike na čitateljske navike i učenje.
Marija Jurić, školska psihologinja
« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |