Projekt “DRUŠTVENI i S(te)MART”
Projekt “DRUŠTVENI i S(te)MART”
Ove godine u školi provodimo projekt “DRUŠTVENI I S(te)MART” za rad s visoko motiviranim i potencijalno darovitim učenicima. Ponosni smo na činjenicu što je projektnu ideju prepoznalo Ministarstvo znanosti i obrazovanja te nam dodijelilo financijska sredstva u iznosu od 2000,00 eura u sklopu javnog poziva za rad s darovitim učenicima. U projektu je ostvarena i suradnja s lokalnim Dječjim vrtićem Bajka, Strizivojna.
Sam projekt usmjeren je na populariziranje STEM, društveno-humanističkog i umjetničkog područja kod navedenih učenika. U projektu sudjeluju nastavnice: Ljubica Juroš, Ivana Soldo Klanac, Zrinka Racić, Itana Tomšić, Dajana Karas Dragić, pedagog Marko Damjanović te psihologinja Marija Jurić koja je ujedno i koordinator projekta.
Izvođenje pokusa iz STEM-a s učenicima razredne i predmetne nastave, pod vodstvom Ljubice Juroš, nastavnice Matematike i Fizike te Ivane Soldo Klanac, nastavnice Biologije i Kemije, iznimno je koristan i zabavan način za uvođenje malih u svijet znanosti, tehnologije, inženjeringa i matematike (STEM). Cilj je učenike potaknuti na aktivne dionike vlastitog procesa učenja - učenik za učenika. U ovoj aktivnosti uključeni su i predškolci skupine Regoč Dječjeg vrtića Bajka, Strizivojna koji će sudjelovati u pokusima.
Mališani će ugostiti svoje prijatelje, učenike prvih razreda te im pokazati didaktiku koju imaju u vrtiću a koja razvija interese i vještine iz STEM područja.
Daroviti učenici će pod vodstvom nastavnice Povijesti Zrinke Racić istraživati uspješne žene u znanosti budući da su žene često zanemarene u području znanosti. Ideja je da kroz istraživački rad proučavaju biografije poznatih žena znanstvenica i njihove karakteristike, uspjehe i otkrića. Uz žene u znanosti, usmjerit će se i na žene u književnosti.
Nastavnica Povijesti Zrinka Racić kod učenika razvija interes za društveno područje. Daroviti učenici će istraživati uspješne žene u znanosti budući da su žene često zanemarene u području znanosti. Ideja je da kroz istraživački rad proučavaju biografije poznatih žena znanstvenica i njihove karakteristike, uspjehe i otkrića. Uz žene u znanosti, usmjerit će se i na žene u književnosti.
Marko Damjanović, stručni suradnik pedagog koji je i nastavnik Povijesti, provest će radionice za darovite učenike u kojima će učenici istraživati živote najpoznatijih izumitelja kako je tekao njihov put, istraživanje biografija i postignuća.
Učiteljica razredne nastave Itana Tomšić održat će predavanje ”Primjena didaktike u radu s potencijalno darovitim i darovitim učenicima” u kojem će prikazati svoj rad i upotrebu edukativnih/didaktičkih igara u nastavnom procesu.
Psihologinja Marija Jurić provela je proces identifikacije darovitih učenika u 3.a razredu. Nakon postupka identifikacije, oformljena je skupina učenika s kojima provodi radionice za razvoj jezičnog, logičkog i kreativnog mišljenja uz prigodnu didaktiku.
Osim STEM i društvenog područja, potiče se i umjetničko područje. Daroviti učenici uz vodstvo psihologinje i nastavnice Likovne kulture Dajane Karas Dragić izrađuju didaktičke igre - setove kartica za emocionalno opismenjavanje darovitih učenika. Učenici vizuale stvaraju uz pomoć digitalnih alata radom na grafičkom tabletu te izražavaju svoje umjetničke vještine. Planira se i prigodna izložba učeničkih radova.
Važno je učenicima omogućiti samoizražavanje te osigurati priliku za socijalizaciju kroz timski rad i različite aktivnosti likovnog i kreativnog izričaja budući da često imaju problem u stvaranju i održavanju odnosa s vršnjacima, odnosno socioemocionalni razvoj ponekad je više izazov u smislu kako odgovoriti na njihove potrebe.
Marija Jurić, školska psihologinja
« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |