U našoj školi je 16. studenoga 2021. godine provedeno međunarodno PIRLS istraživanje kojim se širom svijeta ispituje čitalačka pismenost djece četvrtoga/petog razreda. Različite države iz svih dijelova svijeta sudjeluju u ovom ispitivanju.
PIRLS je međunarodno istraživanje razvoja čitalačke pismenosti u materinskome jeziku (Progress in International Reading Literacy Study) Međunarodnoga udruženja za vrednovanje obrazovnih postignuća IEA (International Association for the Evaluation of Educational Achievement) koje se od 2001. godine provodi u petogodišnjim ciklusima na uzorku učenika četvrtih razreda osnovne škole.
Osnovna je svrha istraživanja na temelju analiza prikupljenih podataka unaprijediti čitalačke kompetencije poboljšavajući poučavanje i učenje čitanja. Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja nositelj je istraživanja u Republici Hrvatskoj koja 2021. godine po drugi put sudjeluje u glavnome istraživanju i dobiva priliku usporediti postignuća učenika s onima iz 2011. godine te utvrditi desetogodišnje trendove na razini nacionalnoga obrazovnoga sustava i u međunarodnome kontekstu.
Čitanje je možda najvažnija vještina koju dijete može usvojiti, a ključna je za akademska postignuća, kao i za daljnji život. U ispitivanju čitalačke pismenosti su sudjelovali učenici 5. razreda naše škole i njihovi roditelji.
U Hrvatskoj je za ovo istraživanje odabran uzorak škola među kojima je i naša škola. Istraživanje provodi Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja.
