preskoči na sadržaj

Osnovna škola Ivana Filipovića Osijek

Login
RASPORED ZVONA!

Superficial Lapoviță Aplicabil bell ring gif Fabulă Etapa Reflecţie

RODITELJI-VAŽNO!

E-DNEVNIK

KLIK NA LINK!

  

    

         

TEHNIČKI KUTAK

MATEMATIČKI KUTAK

STEAM GRUPA

KUTAK IZ FIZIKE

Physical Science Physics Sticker by Girls in STEM for iOS & Android | GIPHY

INFORMATIČKI KUTAK

SPORTSKI KUTAK

Red Card Football GIF by happydog

RAZREDNA NASTAVA

PRODUŽENI BORAVAK

Za učenike!

ŠSD FILIPOVIĆKA - FB

ŠKOLSKA KUHINJA

Tražilica
Brojač posjeta
Ispis statistike od 6. 1. 2017.

Ukupno: 339723
Ovaj mjesec: 1852
Ovaj tjedan: 632
Danas: 160
BeSmartOnline!

Arhiva od 2009.

Pronađi sve stare vijesti u našoj arhivi! :)

2009.-2019.

NATJEČAJI!

ŠKOLSKI KONTAKTI

ŠKOLSKI DOKUMENTI

OPĆI AKTI ŠKOLE

VIRTUALNA KNJIŽNICA

 

„Onaj tko ne voli čitati nije pronašao pravu knjigu za sebe.”

– J.K. Rowling

Još korisnih linkova :)

"The important thing is not to stop questioning."

Osnovni podaci o školi

Osnovna škola Ivana Filipovića u Osijeku, započela je s radom 1.rujna 1967. godine, kada je zbog uočene potrebe širenja školske mreže izgrađena sredstvima samodoprinosa građana u staroj gradskoj četvrti Retfala, u kojoj se tada odvijao intenzivan proces građenja i naseljavanja.

Prve školske godine 1967/68. nastavu pohađa 932 učenika raspoređenih u 27 odjeljenja (12 odjeljenja razredne i 15 odjeljenja predmetne nastave). Na početku školske godine 1967/68. djelovala je pod nazivom Osnovna škola "Podgrađe", da bi 1968. dobila naziv Osnovna škola "Ivan Filipović" po znamenitom učitelju i članu HPKZ-a i postala središnjicom Hrvatskog pedagoškog književnog zbora za područje istočne Hrvatske.

 

 

U školskoj zgradi, površine 2512 metara, nalazi se 6 univerzalnih i 9 specijaliziranih učionica, knjižnica, zbornica i upravne prostorije, o čijem se estetskom i funkcionalnom izgledu vodi stalna briga. Redovito dnevno i godišnje generalno i plansko uređivanje prostora ima za posljedicu oku ugodnu i nastavi svrsishodnu atmosferu. Da bi uvjeti nastave bili što povoljniji izvršena je i potpuna izmjena dotrajalih električnih instalacija i rasvjetnih tijela 1999. i 2000. godine. Uz zgradu, povezana je arhitektonski riješenom nadstrešnicom, dvorana za tjelesnu i zdravstvenu kulturu. Objekat školske zgrade izgrađen je u zelenoj oazi, površine 7350 metara i zaštićen je od svih vanjskih nepogodnosti urbanih naselja. Upravo ,po tim vanjskim ,zelenim  površinama, po esteskom i funkcionalnom "Malom školskom parku" priznatom i nagrađenom na natječaju za školske vrtove, u posljednje je vrijeme škola postala poznata u cijeloj Hrvatskoj.

Unutrašnja opremljenost škole tehničkim pomagalima, instrumentima i nastavnim sredstvima za izvođenje nastave dobra je, jer se neprestano iz godine u godinu obavlja dodatno opremanje i osuvremenjivanje. Ono što karakterizira ovaj segment školskog života je zapravo stalno nastojanje da se koliko god je moguće vlastitim snagama, uz pronalaženje donatora, nastavna oprema obogati. Na takav je način upravo škola, među prvima u Osječko baranjskoj županiji otvorila informatičku učionicu za izvođenje izborne nastave informatike. Ostalu opremu čine televizori u svim učionicama, a u 8 i s videorekorderima. Tu su i suvremene glazbene linije, radiokazetofoni, grafoskopi, projektori. U bogato opremljenoj knjižnici, pretvorenoj nedavno u BIC, veliki je broj lektirne literature za učenike, ali i stručne literature za učitelje i roditelje.

Danas škola ima 662 učenika,raspoređena u 24 odjeljenja,s prosječno 27,58 učenika u odjeljenju. Od osnutka škole 1967 godine, evidentno je polagano smanjivanje broja učenika iz godine u godinu,što je rezultat izgradnje novih škola na području grada Osijeka, a i smanjenja nataliteta. U razdoblju od 1993 do 1998. godine ipak smo bili najnapućenija škola u gradu Osijeku, jer je u našoj školi nastavu pohađalo 110 učenika, prognanih iz okupiranih dijelova Hrvatske. Sve školske godine do 1991/1992. i od 1993/94. imale su svoj redoviti tijek. Nažalost  zbog ratnih razaranja i opasnosti za djecu, školska godine 1991/92. realizirana je  po posebnom, skraćenom nastavnom planu i programu u okviru 8 tjedana, u VI. i VII. mjesecu 1992. godine, a 1992/93. sa zakašnjenjem.

Na poslovima odgoja i obrazovanja nizom godina radio je brojno ustaljen, stručan i kvalitetan nastavni kadar. Do ove školske godine postepeno su pojedini učitelji odlazili u mirovinu, tako da danas u školi rade pretežito mlađi visokoobrazovani učitelji. U razrednoj nastavi zaposleno je 12 učitelja, dok 21 učitelj realizira programske sadržaje predmetne nastave. Škola je od samih početaka bila prepoznatljiva po svom stručnom i kvalitetnom kadru, koji je u radu s učenicima uvijek postizavao zapažene rezultate u redovitoj nastavi i izvannastavnim aktivnostima.

 

 

U vrijeme nekadašnjeg vrednovanja škola, testiranjem znanja učenika na razini općine Osijek, škola je zauzela visoko 3. mjesto a sada, kada vrednovanja ovakvog oblika nema, zbog znanja i odgoja koje su učenici stekli u našoj školi, rado su prihvaćeni u srednjim školama, u kojima nastavljaju svoje obrazovanje. Rad naših učitelja ocijenjen je i od strane Ministarstva prosvjete i športa, Zavoda za unapređivanje školstva i Pedagoškog fakulteta vrlo uspješnim, što je rezultiralo imenovanjem škole u Centar za polaganje stručnih ispita učitelja razredne nastave od 1993. godine i danas još uvijek i neko vrijeme Centra za polaganje stručnih ispita učitelja tjelesne i zdravstvene kulture i učitelja zemljopisa. 1993.godine, kada je započelo natjecanje učenika u znanju iz geografije školi je ukazano povjerenje da bude domaćin općinskog i županijskog natjecanja iz geografije za učenike osnovnih i srednjih škola. Učitelji povijesti i zemljopisa su pak aktivno sudjelovali u recenziji novih udžbenika ovih predmeta. Odnedavna je mlađa generacija učitelja škole angažirana u mentorstvu studentima matematike na Pedagoškom fakultetu u Osijeku i većem broju pripravnika volontera. Rezultati i uspjesi učenika na općinskim, županijskim i državnim natjecanjima, posljedica su intenzivnog i kontinuiranog rada učitelja s darovitim učenicima, mogu se istaknuti od samih početaka djelovanja škole. U prvim školskim godinama bili su to zapaženi uspjesi u području športa, literarnog i scenskog izričaja, plesa i folklora, sviranja tamburice, likovnog izražavanja, tehničkog stvaralaštva, ali i u znanstvenim disciplinama: matematici fizici, kemiji. Od 1993. godine ovim su se uspjesima pridodali rezultati u području hrvatskog jezika, geografije, biologije, ekologije. Na državnoj razini ime naše škole čulo se do sada na natjecanjima u športu, smotri tamburaških orkestara, fizici, kemiji, geografiji, biologiji…

Rad naše škole uvijek je bio i sada je pred očima javnosti. S roditeljima naših učenika  surađujemo u mnogim područjima, od redovite suradnje koja ima za cilj postizavanje što veće uspješnosti učenika u nastavi do suradnje koja pomaže školi u poboljšanju  materijalne osnove odgoja i obrazovanja i odgovarajućeg rješavanju nekih pitanja nastavnog i izvannastavnog rada. Osim suradnje s roditeljima, neizostavna je i suradnja sa svim relevatnim institucijama u gradu sa ciljem obogaćivanja odgojno obrazovne djelatnosti. U daljoj povijesti škole zabilježena je i vrlo raznolika i bogata suradnja škole s drugim školama u zemlji ali i sa školom u Brandfordu u Kanadi. Danas je još aktualna suradnja sa Osnovnom školom “Ivan Filipović” u Velikoj Kopanici. Škola je do sada dva puta obilježila obljetnice svog osnutka i početka djelovanja. Tako smo Dvadesetu obljetnicu uspješnog djelovanja škole proslavili svečano  7. i 8. svibnja 1987. godine, a Tridesetu obljetnicu nizom manifestacija od 5. do 26. svibnja 1997. Tijekom svog dugogodišnjeg djelovanja škola je uvijek nastojala učenicima pružiti prije svega dobro obrazovanje i dobar odgoj. Željeli smo i želimo i danas da škola učenicima bude drugi dom, dom u kojem će naći sigurnost i ljubav.

Čvrsto smo uvjereni da će glede toga ova škola našim učenicima ostati u dubokom sjećanju.    

 

23.11.2016.

Osnovna škola Ivana Filipovića dobitnik je priznanja za najljepše uređen školski vrt u Hrvatskoj. Svečanost proglašenja priređena je na Hrvatskoj radioteleviziji u Zagrebu, a priznanje je u ime osječke škole, jedine dobitnice iz Osječko-baranjske županije, primila Lidija Pavlić, prof. biologije, koja je osmislila, kreirala i brine se sa svojim učenicima o školskom vrtu u OŠ Ivana Filipovića.

- Riječ je o ekološko-edukativnom projektu Najljepši školski vrtovi, koji organizira HRT i Ministarstvo znanosti i obrazovanja, a sudjeluju učenici osnovnih i srednjih škola, djeca iz dječjih vrtića i centara za odgoj i rehabilitaciju. Projekt je nastao 1994. godine, na poticaj ekološke emisije 1. programa Hrvatskog radija “Slušaj kako zemlja diše” i urednice Lidije Komes - kaže prof. Pavlić.

Priznanje je iznimno vrijedno, jer od 130 škola iz cijele Hrvatske, a koje su bile u užem izboru, samo je nekolicina odabranih pozvana na svečanu dodjelu nagrada.

- Dobili smo diplomu za izuzetno lijepo uređenje školskog vrta i ružičnjaka. Biti među najboljima u Hrvatskoj, u samom vrhu po ljepoti školskog vrta, to je golemo priznanje - ističe ponosno naša sugovornica. U školskom vrtu OŠ Ivana Filipovića nalazi se 238 različitih biljnih vrsta, od toga 210 ruža, ukupno gotovo 1000 sadnica. Među njima je rijetko drveće poput cedra ili kavkaske jele, ali i starinsko slavonsko cvijeće, perunike, božuri, narcisi, ljiljani, šafrani.

- Sa sadnjom vrta počeli smo 2011. godine. Tada smo posadili prvih 50 ruža i nismo stali do danas. Pomažu mi dvije skupine učenika, biolozi i cvjećari, njih 60, a pridruže im se drugi učenici, posebno iz 6. i 8. razreda - kaže prof. Pavlić.

Dodaje da je kreiranje vrta bio iznimno zahtjevan zadatak. Teren oko škole je nekvalitetan, no uz pomoć učenika uspjela je urediti vrt veličine 5080 četvornih metara. “Zahvalna sam ravnatelju Zlatku Kraljeviću na uloženih gotovo 50.000 kuna iz skromnog proračuna škole u ovih pet godina. Uz to, donacijama učenika i roditelja prikupili smo oko 10.000 kuna, a i osobno sam uložila znatna materijalna sredstva. No, vrta ne bilo bez mojih učenika koji su marljivi i vrijedni, rade u svim vremenskim uvjetima i to ne shvaćaju kao obvezu, nego kao radost - zaključuje prof. Pavlić. 

 




preskoči na navigaciju