« Svibanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Intervju
Vrijeme aktivnosti: 16. 2. 2012.
Nositelji aktivnosti: Ina Babić i učenice 8.c (Iva Knežević, Marina Martinović i Dorotea Božić).
Neobičan sat hrvatskoga jezika
S obzirom da je naša škola jedna od četiriju škola u Hrvatskoj koja sudjeluje u SEECEL-ovom projektu koji promovira poduzetničko učenje, podržava unapređenje učenja poduzetništva, potiče poduzetnički duh i razmišljanje kod svih generacija, cilj nam je bio povezati nastavu hrvatskoga jezika s ciljevima projekta.
Potaknuti navedenim ciljevima, nastava hrvatskoga jezika u 8.b razredu 16. veljače 2012. godine održana je na pomalo neobičan i neuobičajen način. Nastavnicu hrvatskoga jezika Inu Babić zamijenile su Iva Knežević i Marina Martinović, učenice 8.c razreda, koje su toga dana preuzele ulogu nastavnice i vodile nastavu. Učenicima 8.b razreda pokušale su objasniti i pokazati kako se piše intervju. Bio je to veliki izazov kako za predavače tako i za učenike, jer ovakav oblik nastave nešto je što se ne događa često.
Cilj dvosata bio je ne samo naučiti kako napisati intervju, nego i upoznati dva različita zanimanja iz dvaju intervjua koje su Iva i Marina pripremile i koristile kao predložak pri tumačenju gradiva .Potičući učenike na preuzimanje inicijative, inovativnosti, planiranje rada, pregovaranje s parom, istraživanje i izvješćivanje u učenika se razvijao poduzetnički duh, odnosno poduzetnost.
Ovakav oblik nastave učenici su odlično prihvatili jer su imali priliku pokazati svoje vještine i kreativnost, iznijeti svoja mišljenja i ideje, što nam svima u budućnosti može koristiti ne samo u poslu nego i općenito u životu.
Dorotea Božić, 8.c
Ishodi učenja i ciljevi nastavnoga sata
Ishodi učenja:
ZNANJE: prepoznati i definirati osnovne značajke novinarskog stila; prepoznati korake u procesu stvaranja intervjua; prepoznati dijelove intervjua; napisati pripremu za pisanje intervjua, upoznajti dvije različite karijere, opisati karijeru.
VJEŠTINE: pokazati sposobnost individualnog rada i rada u timovima; pokazati sposobnost priopćavanja ideja drugima na učinkovit način; pokazati sposobnost kreativnog i inovativnog razmišljanja; pokazati vještine planiranja, delegiranja i vođenja tijekom grupnog rada; pokazati sposobnost rješavanja problema i donošenje odluka surađujući s drugima; pokazati sposobnost za procjenu rezultata i procesa grupnog rada; ocijeniti vlastita sredstva i sposobnosti.
STAVOVI: preuzeti odgovornost za završetak zadataka, ispunjenje obveza i rokova; preuzeti inicijativu za umrežavanje s pojedincima i grupama; pokazati sposobnost za samostalni rad; pokazati sposobnost poštivanja drugih; pokazati sposobnost prihvaćanja inovacija i promjena.
Ciljevi sata: napisati intervju (priprema); razvijanje interesa za različite karijere (upoznavanje dviju karijera); razvijanje analitičkoga i kritičkoga stava prema svijetu koji nas okružuje.
Razrada postupaka
Uvod (prezentacija) – osnovne značajke novinarskoga stila (nastavnica) |
Intervju (obilježja) – prezentacija (učenice)
Čitanje intervjua koji je pripremila učenica predavačica i uočavanje obilježja intervjua (rad u paru – Google dokumenti)
Sastavnice intevjua – demonstracija procesa pisanja – prezentacija učenica predavačica
Prepoznavanje sastavnih dijelova intervjua na novom primjeru (intervju druge učenice predavačice) i prezentacija uradaka (Google dokumenti)
Pisanje pripreme za intervju, prezentacija i komentiranje uradaka
Pisanje intervjua (domaća zadaća) koji će učenici pročitati i vrednovati na satu razrednoga odjela
Tijekom nastavnoga dvosata Dorotea Božić je fotografirala, pisala bilješke i izvješće o satu.
Časopisi |
On-line rječnici |
Ostalo |
• Priručnik za učenje ... |
• Agencija za odgoj i ... |
• Ministarstvo znanost... |
• Nacionalni centar za... |
• Hrvatski obrazovni p... |
• HRskole |
• CARNet |
• Portal e-lektire |
• IGK @ YouTube |