DEBATNI KLUB
Autor: Martina Plavšić, 13. 3. 2018.
Debata je vještina argumentiranog raspravljanja između dvije suprotstavljene ekipe (afirmacijske i negacijske). Za osnovne škole najčešći je KP format debate. Debatirati se može o moralnim, društvenim, političkim, školskim, filozofskim i drugim pitanjima. U debati sudjeluje šest debatanata (po troje u svakoj ekipi). Ekipa koja se zalaže za određenu tezu zove se afirmacija, a ekipa koja negira tezu i pobija argumente afirmacijske ekipe je negacija. Debata se odvija prema određenim pravilima i u točno određenom vremenskom okviru.. Svaki član ekipe ima svoju ulogu i zadatak u debati te točno određeno vrijeme govora. Debata se sastoji od govora pojedinih govornika te unakrsnih ispitivanja u kojima se susreću članovi suprotstavljenih ekipa. Afirmacijska ekipa mora obraniti svoju argumentaciju, dok negacija mora dokazati da afirmacijski argumenti ne vrijede. Na turnirima i natjecanjima ekipe su u poziciji da više puta debatiraju na istu tezu mijenjajući afirmacijsko i negacijsko stajalište. Svaku debatu prati sudac koji dodjeljuje bodove pojedinačnim govornicima i presuđuje debatu, odnosno odlučuje jesu li argumenti ekipe koja zastupa neku tezu pobijeni. Tijekom školske godine debatanti pripremaju debate na određene teme, koje su formulirane u teze - iščitavaju literaturu, prikupljaju podatke iz knjiga, novina, interneta, pripremaju argumentaciju, vježbaju retoriku te ujedno i uče o različitim temama. Teze su aktualne i omogućavaju razmišljanje o različitim društvenim i moralnim vrijednostima. Debata je korisna edukacijska metoda jer razvija kritičko mišljenje, uči kako prevladati predrasude i biti tolerantan prema različitim idejama i stavovima. Na taj način debata priprema učenike za aktivno i odgovorno sudjelovanje u demokratskom društvu. U kontekstu rastuće važnosti rasprave o različitim društvenim pitanjima i važnosti aktivnog građanstva, metode koje uključuju debatiranje, javne govore i slične komunikacijske aktivnosti trebaju biti prepoznate kao izuzetno važne za djecu i mlade. Naš debatni klub njeguje komunikaciju i argumentiranu raspravu među učenicima te usavršavanje komunikacijske i govorničke vještine učenika. Učenici se potiču na raspravu o aktualnim temama te se kroz razne događaje ojačava kultura dijaloga među mladima. Svake godine Hrvatsko debatno društvo i Agencija za odgoj i obrazovanje organiziraju edukaciju i radionice za debatante i njihove voditelje, debatne turnire, županijsko i državno natjecanje u debati za osnovne i srednje škole, a krajem kolovoza ljetni debatni kamp. Članovi našeg debatnog kluba također su sudjelovali u prethodno spomenutim radionicama i edukacijama za debatante početnike, debatnim turnirima u Zagrebu, ad hoc turniru u Rijeci, a marljivo se pripremamo i za međužupanijsko natjecanje. Veselimo se novim debatnim susretima i aktivnostima te pozivamo sve zainteresirane učenike da nam se pridruže.
Debatni klub OŠ Ivana Gorana Kovačića osnovan je u rujnu 2017. godine. Naš klub, kao i ostali debatni klubovi u Hrvatskoj, djeluje u suradnji s Hrvatskim debatnim društvom (HDD) te Agencijom za odgoj i obrazovanje. Članovi debatnog kluba su učenici 7. i 8. razreda, a voditeljica kluba je profesorica Ivana Medven. Nastava se održava jednom tjedno.





| Ostalo |
| > Portal za škole |
| > Carnet |
| > Portal Nikola Tesla |
| > Crveni križ |
| > Škola za život |
| > Office365 za škole |
| > Loomen |
| > Leksikografski zavod... |
| « Rujan 2025 » | ||||||
| Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
| 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
| 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
| 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |










