Termini primanja roditelja 2024./2025.
Vrijeme održavanja poslijepodnevnih informacija
(11.11.–30.11.2024.)
AMBER Alert Europe pokreće europsku kampanju za usmjeravanje roditelja tijekom nestanaka djece
CARNET-ov projekt „e-Škole“ među 12 najboljih edukacijskih projekata u svijetu
Organizacija Ujedinjenih naroda za obrazovanje, znanost i kulturu (UNESCO) proglasila je CARNET-ov pilot projekt „e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola“ jednim od 12 najboljih projekata u svijetu u području primjene IKT-a u obrazovanju za 2017. godinu u konkurenciji od 143 prijavljena projekta iz 79 zemalja. U projektu e-Škole Agencija za odgoj i obrazovanje, Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih i Fakultet za organizaciju i informatiku u Varaždinu su partneri.
www.azoo.hr
« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
„Sve što čeznemo, govorimo, odijevamo sadrži dublje značenje.“
OŠ Ivana Gundulića i ove je godine nizom aktivnosti obilježila Dan kravate iskazavši tako počast vjerojatno najprepoznatljivijem odjevnom premetu koji su svijetu podarili upravo Hrvati.
Kravata je u početku bila naziv za rubac oko vrata po kojem su se isticali hrvatski vojnici koji su se pod francuskom zastavom borili u Tridesetogodišnjem ratu u 17. stoljeću. Kravata je zatim ušla u francusku vojničku te potom građansku modu, a iz Francuske se proširila u ostale dijelove svijeta.
A Hrvatsku su jučer s ostatkom svijeta povezali mali i veliki Gundulići. S kravatama oko vrata svi učenici od prvog do osmog razreda ostavljali su razredne ili pojedinačne poruke i crteže na velikoj nacrtanoj kravati koja je bila postavljena u školskom holu, a zatim u dvorištu. Na taj su način zajednički izradili svoju jedinstvenu i posebnu kravatu. Krasit će ona neki školski zid jer bio bi red da i zid škole koja nosi ime po velikom književniku Ivanu Gunduliću „sveže“ kravatu budući da ovaj slavni dubrovački pjesnik na portretu iz davne 1622. godine oko vrata nosi rubac koji se vezivao poput kravate.
U dvorištu škole održano je već tradicionalno zajedničko fotografiranje učenika posloženih u oblik kravate, a zatim su se raznovrsne aktivnosti nastavile u učionicama. Dan kravate veselo se obilježio i na otoku Šipanu u područnim školama.
Zanimljivo je bilo u 1. b razredu. Učiteljicu Tonku Brailo i učenike tog razreda razveselio je posjet nona i none učenice Francesce, Lovrove mame i Mateinog tate. Oni su učenike učili svladavanju nove vještine: vezivanju kravate. Slušali su i priču o nastanku kravate, razgovarali kakve kravate vole, u kojim prilikama i zašto ih ljudi nose, izrađivali košulju s kravatom te ostavljali crteže i poruke na kravati Ivana Gundulića.
U školskoj knjižnici u suradnji knjižničarke Martine Skvrce, nastavnice Hrvatskog jezika Maje Bezina i nastavnika Likovne kulture Tonka Smokvine održana je radionica „Priča o kravati“. Dvadeset i šest polaznika radionice, većinom učenika 7. i 4. razreda, naučili su svezati kravatu, a iz istoimene priče Božidara Prosjenjaka saznali su kako je kravata puno više od modnog dodatka – ona je simbol ljubavi, vjernosti i zajedništva, znak uljuđenosti i civiliziranosti.
Kravata je ponos Hrvata!
Hrvatska je prekrasna zemlja s mnoštvom prirodnih ljepota i potencijala. Jedno od naših najvećih bogatstava svakako je prekrasno Jadransko more čija je čistoća na zavidnoj razini. Nažalost, alarmantan je i mnogima još uvijek nepoznat podatak da je naše podmorje jedno od najonečišćenijih u Evropi. S ciljem osvještavanja i sprječavanja štetnog utjecaja čovjeka na vlastiti okoliš, osmislili smo projekt Fortuno koji je početkom školske godine uvršten u Kurikulum.
Učenici Eko grupe, Novinarske grupe i dio učenika 7.a razreda u pratnji učiteljica zaputili su se 31. siječnja u 18 sati u obilazak muzeja. Prirodoslovni muzej oduševio je sve prisutne izložbom i pričom o lesepsijskim migrantima, vrstama koje su migrirale iz Crvenog u istočni dio Sredozemnog mora. Nakon razgledavanja i zanimljivog predavanja uslijedio je kviz na kojem su naši učenici pokazali zavidno znanje te osvojili lijepe nagrade. Razgledavanje se nastavilo u Domu Marina Držića gdje smo imali priliku vidjeti kako je izgledao prostor u kojem je živio i stvarao naš najznačajniji i najpoznatiji komediograf. Naše druženje u Noći muzeja priveli smo kraju obilaskom Kneževog dvora koji nas je iznova oduševio i podsjetio na sve mudrosti dubrovačke diplomacije te drevnog Revelina u kojem se te večeri odvijala radionica puhanja stakla.
Povodom Međunarodnog dana močvara i močvarnih staništa, koji se obilježava 02. veljače, učenici su kroz različite nastavne predmete učili o močvarama. Biljni i životinjski svijet našao se u hrvatskom jeziku, prirodi i društvu, likovnoj i glazbenoj kulturi.
U sklopu eko-izleta, učenici četvrtog razreda, uživali su u vožnji deltom Neretve u starim tradicionalnim lađama i na taj način uživo vidjeli biljke i životinje o kojima su do tada samo slušali ili ih vidjeli na slikama. Posjetili su Prirodoslovni muzej u kojemu se nalazi jedinstvena zbirka prepariranih ptica u Hrvatskoj i najveća takva zbirka u Europi.
16.12.2013.
U suradnji s udrugom „Deša“, organizirana je radionica na kojoj su se izrađivale čestitke od otpadnog materijala, konkretno starog papira. Učenicima je objašnjena tehnika recikliranja, u ovom slučaju, kaširanje papira. Radionici su se odazvali i roditelji tako da je atmosfera bila vesela i radna.
Učenici trećih razreda naše škole su u petak, 8. studenog 2013., posjetili Meteorološku stanicu Dubrovnik na Gorici.
15.10.2013.
…More je našlo svoju pjesmu
koju nikada ne zaboravlja… ( izabrani stihovi iz književnih tekstova Marija Nardellija,Luka Paljetka,Tomislava Dorotića, Tina Kolumbića, Ivana Goluba, Ane Ivelje, Miha Katičića i Mirjane Klinac ) nastao je u suradnji učenika od 4. - 8. r. sa školskom knjižničarkom Verom Vukić te učiteljicom hrvatskoga jezika Mirom Perak, učiteljicom razredne nastave Zdenkom Elaković i učiteljicom glazbene kulture Maris Dražetom.
Učenici su s ovim recitalom nastupili na priredbama u Gradu i u školi.
Ovaj recital nastao je kao rezultat čitanja književnih tekstova o moru ( naglas, u sebi, tiho i zborno ) u školskoj knjižnici u sklopu Mjeseca hrvatske knjige i ranije.
Naglasak je bio na pjesmama Luka Paljetka: „ Pjesma moru “ i „ Kamen i more “. Ovu posljednju uvježbao je i naš Školski pjevački zbor i izvodi je na priredbama.
Timskim i kreativnim radom naših učenika nastao je i plakat istoga naziva kao i recital.
Dana 21. listopada učenici četvrtih razreda i učenici drugog i trećeg PŠ Šipan su u 8:00 sati krenuli na terensku nastavu u dolinu Neretve - Metković.
Učenici petih razreda 22.10.2013. god. u pratnji svojih nastavnika bili su na terenskoj nastavi u Makarskoj.
Učenici 3. razreda 21. listopada 2013. god. bili su na terenskoj nastavi.
21. listopada 2013. drugaši su bili na terenskoj nastavi u Konavlima.
"U mirisu kruha
srce zemlje kuca." (T. Kolumbić)
I ove smo godine u svojoj školi simbolično obilježili Dane kruha i zahvalnosti za plodove zemlje.
21.10.2013.
21.listopada 2013. učenici drugih razreda su bili na terenskoj nastavi u Konavlima.
U sklopu nastave učenici su posjetili i rijeku Ljutu. Divili su se netaknutom biljnom i životinjskom svijetu koji obitava uz nju. Učenici su uočili važnost rijeke za život ljudi zavičaja, kako u prošlosti, tako i danas.
Učiteljice drugih razreda
Katija Tarocco, Jelena Curić, Marita Tošić, Maja Njire
21.10.2013.
Neptunov zdenac
Šetajući Arboretumom, trećaši se osjećaju kao da šetaju kroj najljepši muzej prirode. Barokna fontana boga Neptuna razigrala im je maštu i uvukla ih u svoj biljni iživotinjski svijet.
Šum vode, zlatne ribice, miris prelijepih biljaka privuklo je pažnju učenika i ostavilo neizbrisiv trag.
17. listopada 2013. godine učenici 6.a išli su na izvanučioničku nastavu iz prirode (primorska vazdazelena šuma) na Babin kuk.
"O čovjekovom srcu možemo suditi prema njegovom odnosu prema životinjama."
Immanuel Kant
9.10.2013.
Princip svih stvari je voda, sve dolazi iz vode i sve se pretvara u vodu.
Thales
S prvim jesenskim danima posjetila nas je i jesenska kiša. Šetala je po ulici, sretna i radosna jer je napokon vrijeme za nju. Kapljice vode su nam ispričale priču koja nema kraja, priču o kruženju vode u prirodi. Učenici su se upoznali s važnosti i nužnosti vode za život.
16.9.2013.
Povodom obilježavanja Međunarodnog dana zaštite ozonskog sloja, učenici 2.c razreda su izradili kolaž. Sa svojim likovnim radom učenici su se uključili u natječaj za niže razrede OŠ. U izradi kolaža sudjelovali su svi učenici 2. c razreda.
Učiteljica
Jelena Curić