Modeli u nastavi prirode i biologije
Autor: Antonija Filipović Bjelobradić, 23. 3. 2021.
Učenici 6. 7. i 8. razreda s učiteljicom prirode i biologije Gordanom Kragulj izrađivali su različite modele i tako su, igrajući se, učili. Istraživanja su pokazala da izrada modela u nastavi prirode i biologije pozitivno utječe na kvalitetu znanja! Povezivati teorijska znanja s praktičnom nastavom jako je bitno i tom procesu učitelj ima vodeću ulogu. Suvremena nastava afirmira učenika kao aktivnog subjekta u nastavi, a suvremenu školu obilježava izmijenjena pozicija učenika i nastavnika. Izrađujući modele u nastavi cilj je: Otkrivajući već poznato učenici su naučili da postoje stanice koje izgrađuju naše tijelo. Vidjeli su ih pod mikroskopom jer su tako malene da ih golim okom ne možemo vidjeti. Naše tijelo ih ima preko 50 bilijuna. Da bi bolje upamtili stanične dijelove, učenici su napravili modele BILJNE I ŽIVOTINJSKE STANICE. Tako je učenje zabavnije!
Upoznali su i ŽIVČANU STANICU, kao osnovu živčanog sustava. Upoznavanjem građe i uloge živčane stanice učenici su analizirali principe regulacije, primanja i prijenosa informacija te reagiranja na podražaj.
Upoznali su se i s molekulom DNA. Model molekule DNA izrađivali su i učenici osmih razreda vezano uz nastavnu temu o nasljeđivanju. Nakon što su izradili svoje modele, učenici su ih uspoređivali, a zatim i prezentirali.
Gen je osnovna jedinica nasljeđivanja koja nosi uputu za neko nasljedno svojstvo. Geni su manji dijelovi, odnosno odsječci na molekuli deoksirobonukleinske kiseline, DNA. DNA je složena molekula građena od dva paralelna lanca koji su spiralno savijeni u obliku uzvojnice.
Izrađujući MITOZU I MEJOZU učenici su:
- analizirali životni ciklus stanice i objasnili njihove uloge u životu višestaničnih organizama
- raspravili o prednostima i nedostatcima spolnoga i nespolnoga načina razmnožavanja
- uspoređivali mitozu i mejozu
Proučavali su navedeno uspoređujući prikaz faza mitoze i mejoze. Pratili su promjene u broju kromosoma tijekom njihovih faza.
Učenici su učili radeći niz drugih različitih modela: Sustav organa za izlučivanje, Krvožilni sustav, Dišni sustav, Virusi i sl.
Učenici 6. razreda su, igrajući se i izrađujući modele, učili o Sunčevom sustavu.
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Poštovani roditelji i učenici,
stručnim suradnicama pedagoginji,
edukacijskoj rehabilitatorici i
knjižničarki možete se obratiti u
virtualni sandučić povjerenja
ivan.kozarac.nijemci
@gmail.com
putem kojega im možete slati svoje upite, prijedloge i mišljenja.
SANDUČIĆ POVJERENJA
Mjesto na kojem možeš podijeliti svoje misli, osjećaje i želje.
Podijeli ih s nama u obliku pisma (kod ureda pedagoginje)
ili putem elektroničke pošte (na adresu: ivan.kozarac.nijemci
@gmail.com),
pri čemu se ne moraš bojati jer ćeš ostati anoniman o čemu će se pobrinuti
pedagoška služba škole.