Dani medijske pismenosti
Autor: TONKA ĐURIĆ, Antonija Filipović Bjelobradić, 27. 4. 2021.
Učenici 5. a i 7. a razreda obilježili su Dane medijske pismenosti kroz nekoliko aktivnosti, a kao dio plana eTwinning projekta „Ljubav nas veže i spaja“. Učenici 5. a razreda su na Satu razrednika s razrednicom Tonkom Đurić promišljali o dobrim i lošim stranama YouTubera, ponovili pravila lijepog ponašanja i komuniciranja na internetu i svoje znanje vrednovali rješavajući kviz. Na satu Hrvatskog jezika nakon čitanja teksta Televizijsko dijete Nade Iveljić promišljali su o ovisnosti i procijenili jesu li ovisni o internetu. Učenici 7. a razreda su s pedagoginjom Antonijom Filipović sudjelovali u radionici Influencer = uzor – kakva je tu veza? Kako je navedeno izgledalo, pogledajte pod „više“.
Obilježavanju Dana medijske pismenosti pridružili su se i roditelji putem zajedničke Viber grupe. U Padletu su učitani spotovi medijske kampanje UNICEF-a i Agencije za elektroničke medije pod nazivom “Birajmo što gledamo”, preporučeno je istražiti teme za roditelje na mrežnoj stranici medijskapismenost.hr. U anonimnoj anketi roditelji su iskazali svoje stavove i mišljenje. Većina roditelja ima pravila o korištenju medija i vremenu koje djeca smiju provesti, smatraju da se o medijskoj pismenosti treba podjednako učiti u školi, u obitelji i iz medija, a najviše ih zabrinjava pojava nasilja u medijima, stvaranje ovisnosti i vrijeme provedeno pred ekranima. U prilogu se nalazi PowerPoint prezentacija s brojnim korisnim informacija i savjetima za roditelje.
Odvojite vrijeme i proširite znanje o medijskoj pismenosti:
Biram li što gledaju moja djeca? (spotovi i anonimna anketa)
Što da radim bez Jutjubera? (videolekcija)
Pravila lijepog ponašanja i komuniciranja na internetu (videolekcija)
Ovisnost o internetu - ovisnost novog doba (savjeti i upitnik za procjenu ovisnosti)
Pedagoginja Antonija Filipović je s učenicima 7. a razreda provela radionicu na temu Influencer = uzor – kakva je tu veza? Budući da su Dani medijske pismenosti ove godine usmjereni na utjecaj medija i medijskih sadržaja na mlade, učenici su imali zadatak promisliti o influenceru koji im je uzor te u svoje bilježnice navesti razloge zašto im je ta osoba uzor, kako ta osoba utječe na njihove odluke i razmišljanje, kritički se osvrnuti na realnost prikaza njihovih života na fotografijama i video zapisima te navesti kakav bi njihov profil bio da su influenceri i što bi njime htjeli postići. Cilj radionice je osvijestiti učenike da influencing nije i ne mora biti samo objavljivanje fotografija koje prikazuju određeni životni stil, nego može doprinijeti formiranju mišljenja i stavova u raznim područjima, direktno ili indirektno utjecati na ponašanje drugih ljudi. Učenici su naučili da su influenceri utjecajni pojedinci u virtualnom svijetu koji dijele svoja iskustva i promišljanja, promoviraju proizvode, predstavljaju životne stilove, iznose svoja znanja i vještine te utječu na ponašanja i odluke drugih, ali i da su to ujedno ljudi, kao i svi drugi, s osjećajima, brigama, dobrim i lošim danima, što na fotografijama često ne vidimo.
Pogledajte zanimljive sadržaje vezane uz YouTubere i Influencere!
Influenceri i youtuberi – najbolji posao 21. stoljeća? (video)
Ključni savjeti za roditelje mladih youtubera (članak)
Što kad popularni youtuberi prijeđu granicu dobrog ukusa? (članak)
Izvori:
https://www.medijskapismenost.hr/
Anita Šojat, Snaga riječi 5, čitanka za 5. razred, Školska knjiga
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Poštovani roditelji i učenici,
stručnim suradnicama pedagoginji,
edukacijskoj rehabilitatorici i
knjižničarki možete se obratiti u
virtualni sandučić povjerenja
ivan.kozarac.nijemci
@gmail.com
putem kojega im možete slati svoje upite, prijedloge i mišljenja.
SANDUČIĆ POVJERENJA
Mjesto na kojem možeš podijeliti svoje misli, osjećaje i želje.
Podijeli ih s nama u obliku pisma (kod ureda pedagoginje)
ili putem elektroničke pošte (na adresu: ivan.kozarac.nijemci
@gmail.com),
pri čemu se ne moraš bojati jer ćeš ostati anoniman o čemu će se pobrinuti
pedagoška služba škole.