Prve aktivnosti eTwinning projekta "Uz čitanje riječi rastu 2"
Autor: Antonija Filipović Bjelobradić, 16. 11. 2021.
Međunarodni eTwinning projekt „Uz čitanje riječi rastu 2“ održava se tijekom cijele nastavne godine. U projektu sudjeluju učenici 5. , 6. i 7. razreda. Cilj projekta je poticati radost čitanja, razvijati vještinu čitanja, učiti kako se odnositi prema knjizi, pobuditi interes učenika za čitanje knjiga, osnaživati kritičko mišljenje o pročitanom te prikazati projektne aktivnosti kroz uporabu IKT-a. Na kraju svega, vrlo je važno u današnje vrijeme osnažiti ulogu čitanja u razvoju jezičnih, komunikacijskih i stvaralačkih kompetencija potrebnih za izazove suvremenog društva. Učenici su se tijekom rujna i listopada upoznali s eTwinning projektom „Uz čitanje riječi rastu 2“ kroz nekoliko aktivnosti koje možete pogledati pod "više".
Reci mi što čitaš, reći ću ti tko si
Tijekom upoznavanja s projektom u anonimnoj anketi učenici su iskazali svoje mišljenje i iskustva s čitanjem. Napisali su da vole čitati jer se osjećaju radosno, pogotovo ako čitaju nešto duhovito. Poslije čitanja osjećaju se zadovoljno i sviđa im se kada ih knjige potaknu na razmišljanje. U izboru djela najviše utječe preporuka prijatelja, a najradije čitaju o pustolovnim događajima, prijateljstvu i ljubavi. U anketi su sudjelovali učenici 6. a razreda.
Međunarodni dan pismenosti
Učenici 5. a razreda posjetili su novu školsku knjižnicu i sudjelovali u obilježavanju Međunarodnog dana pismenosti 8. rujna 2021. Posudili su svoju prvu knjigu u novoj knjižnici, čitali pjesme i razgovarali o pročitanim pjesmama. Najviše im se svidjela pjesma Ptičja pjevanka zbog duhovitih onomatopejskih riječi.
S obzirom na to da je na početku pjesme pala knjiga s krova te su se iz nje prosula slova, učenici su imali aktivnosti vezanu uz motiv slova. Upoznali su se sa slovima glagoljice i tako obilježili Međunarodni dan pismenosti ispisujući glagoljicom svoja imena, naziv škole i projekta „Uz čitanje riječi rastu 2“.
U prvoj strofi su došle ptice velike i male i slova se nazobale. Navedena vizualna pjesnička slika učenicima je bila inspiracija za crtanje, ali ovaj put iz knjige su ispadala slova glagoljice koje su ptice pozobale.
Tjedan zabranjenih knjiga
U zadnjem tjednu u rujnu učenici koji pohađaju dodatnu nastavu hrvatskog jezika pozvani su na čajanku. Kako bi se pridržavali epidemioloških mjera, svatko je morao ponijeti svoju šalicu i žlicu. Na stolu u učionici dočekale su ih zabranjene knjige. Čaj je zaista stvorio jednu ugodnu atmosferu dok su razgovarali o zabranjenim knjigama i čudili se kako su mogle biti zabranjene i tko ih je uopće zabranio ili barem pokušao zabraniti. Zaključili su da svaku knjigu treba prvo pročitati, a onda prosuditi kakva je. Odlučili su se uslikati sa zabranjenim slikama i time dati do znanja kako žele čitati ono što im se sviđa. Slikali su se sa sljedećim zabranjenim naslovima: Alisa u Zemlji čudesa Lewisa Carrolla, Mali princ Antoana de Saint-Exuperyja, Robinson Crusoe Daniela Defoea, Petar Pan Jamesa Matthewa Barriea, Pustolovine Toma Sawyera i Pustolovine Huckleberryja Finna Marka Twaina, romani Roalda Dahla itd. Tijekom nastave Hrvatskog jezika obilježavanju Tjedna zabranjenih knjiga pridružili su se učenici 5. a, 7. a i 6. a razreda i dobili svoju prvu Potvrdu o čitanju zabranjenih knjiga. Aktivnost je bila motivirajuća jer su učenici odlučili čitati zabranjene naslove, a tijekom čekanja autobusa prepričavali su što su saznali o zabranjenim knjigama koje se nalaze čak i u našoj knjižnici. Više o Tjednu zabranjenih knjiga (eng. Banned Books Week), koji se ove godine obilježavao od 29. rujna do 3. listopada, istražite na internetu na mrežnim stranicama knjižnice.
Stvaralački zadaci na satima lektire
Kako bi zaista uz čitanje riječi rasle, učenici su nakon čitanja književnog djela pripremili usmeno predstavljanje stvaralačkog zadatka. Tako su se u 6. a i 7. b razredu pojavili novi proizvodi na tržištu koji su nastali na temelju pročitanog romana Čvrsto drži joystick Josipa Cvenića i romana Dubravka Jelačića Bužimskog. Svaki novi proizvod imao je osmišljen naslov, ilustraciju, igru i nagradu koja je povezana s pročitanim književnim djelom.
Učenici 7. a razreda predstavili su književno djelo Djevojčica iz Afganistana Deborah Ellis pomoću rascvjetane lopte (dodekadrona), a učenici 5. a osmislili su kaligrame prema pjesmama Grigora Viteza.
Mjesec hrvatske knjige
Mjesec hrvatske knjige obilježava se svake godine od 15. listopada do 15. studenog kako bi se učenicima osvijestila važnost knjige i čitanja. Kako bi čitanje bilo zabavnije na satima dodatne nastave Hrvatskog jezika učenici su pripremili savjete za čitanje, straničnike te od štapića izradili male pomoćnike za čitanje – šarene zmijice pokazivačice. Upoznali su se s alatom Canva te izrađivali logotip našega projekta koje su objavili u zajedničkoj grupi na Yammeru te na Twinspaceu.
Nastavlja se…
Projekt „Uz čitanje riječi rastu 2“ nastavlja se i tijekom 2. polugodišta kada će se učenici poticati na čitanje kroz neke nove aktivnosti.
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Poštovani roditelji i učenici,
stručnim suradnicama pedagoginji,
edukacijskoj rehabilitatorici i
knjižničarki možete se obratiti u
virtualni sandučić povjerenja
ivan.kozarac.nijemci
@gmail.com
putem kojega im možete slati svoje upite, prijedloge i mišljenja.
SANDUČIĆ POVJERENJA
Mjesto na kojem možeš podijeliti svoje misli, osjećaje i želje.
Podijeli ih s nama u obliku pisma (kod ureda pedagoginje)
ili putem elektroničke pošte (na adresu: ivan.kozarac.nijemci
@gmail.com),
pri čemu se ne moraš bojati jer ćeš ostati anoniman o čemu će se pobrinuti
pedagoška služba škole.