preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Ivan Kozarac" Nijemci

 > Naslovnica
Vijesti

14. festival prava djece

Autor: Antonija Filipović Bjelobradić, 6. 12. 2022.

Tijekom studenoga i prosinca 2022. na različite smo načine slavili i promicali prava djece, osobito jer se u tom periodu obilježavaju dva iznimno važna dana – Međunarodni dan dječjih prava (20. studenoga) i Dan ljudskih prava (10. prosinca). Udruga za promicanje stvaralaštva i jednakih mogućnosti Alternator organizirala je 14. festival prava djece koji se održavao u listopadu i studenom. Za ovogodišnju središnju temu odabrano je mentalno zdravlje djece i mladih, a na Festivalu je sudjelovalo više od 34 000 učenika iz više od 400 osnovnih i srednjih škola iz cijele Hrvatske, koji su osim projekcija filmova, radionica, okruglog stola, stekli uvid u filmsko stvaralaštvo svoje generacije (izvor: https://festivalpravadjece.com/) . Pedagoginja Antonija Filipović Bjelobradić je s učenicima 4. razreda matične škole te s učenicima 7. a i b razreda realizirala pedagoške radionice na temu poštovanja ljudskih prava, osobito prava osoba koje doživljavaju nasilje i diskriminaciju na temelju različitosti. S učenicima 4. razreda pedagoginja je dana 21. studenoga 2021. obradila temu „I ja nosim tirkiznu trakicu“, a učenici su u okviru teme pogledali film „Nije baš dobar osjećaj“. S učenicima 7. a i b razreda pedagoginja je obradila temu „Nasilje nije kul“ te su učenici pogledali film „Moj heroj“.

Učenici 4. razreda su tijekom gledanja filma „Nije baš dobar osjećaj“ zapisivali sve što primjećuju na dječaku Viti – njegove fizičke karakteristike, je li komunikativan, je li vedar, kakvu ima boju glasa, kakvog je raspoloženja i sl. Vito je dječak koji muca i koji je odlučio osloboditi se svoje govorne prepreke tako što je postao protagonist ovoga kratkoga filma. Dječak je progovorio o svom svakodnevnom životu, svojoj govornoj mani, prijateljstvima, školskim događajima i sl.

Učenici su dječakove karakteristike zapisivali individualno na papir, a potom su uz pomoć pedagoginje saželi svoje dojmove. Utvrđeno je da su se učenici više usmjerili na dječakove pozitivne osobine, nego na njegove prepreke u izražavanju. Učenici su potom nasumično podijeljeni u parove te su imali zadatak pronaći zajedničke osobine, sposobnosti, vještine, navike i sl. sa svojim parom. 

  

  

Za kraj, učenici su pisali ohrabrujuće poruke osobama koje doživljavaju nerazumijevanje i omalovažavanje zbog određene teškoće ili različitosti. Poruke naših učenika vrlo su zrele i inspirativne:

Ako se družiš s onima koji ti se rugaju, nađi bolje prijatelje koji ti se ne rugaju i da ti pomažu.

Ne brini, pomoći ću ti i nećeš se osjećati samo.

To što si različit/a nema veze, jer si ti bolji/a od njih.

Ti koji su ti se rugali, oni su ljubomorni zato što si ti drugačiji/a od njih i zato što si specijalan/na.

Nemoj slušati što ti drugi govore. Ako ti se rugaju pravi se da nisu tu. Ako ti je teško, pokušaj razmišljati o dobrim stvarima.

Budi jak/a, ne daj da te izruguju i zezaju!

Nema veze što ste vi drugačiji od onih koji se rugaju. Ne znaju što ih čeka.

Pomoći ću ti i neće ti se više rugati.

Kad god budem mogao, pomoći ću svakom siromašnom.

Budite hrabri, ne obazirite se na nasilnike koji vam se rugaju. Nisu vas vrijedni.

Ne druži se s onima koji ti se rugaju i  vrijeđaju te.

Nema veze što ste drugačiji. Svatko je drugačije rođen. Ne slušaj nekoga ako ti nešto ružno govori.

Nemoj se rugati. To smeta ljudima.

Nema veze što su svi drugačiji od svih. Svi smo mi djeca. Dobra i vesela. I ako su neki bolesni i mucaju, to je sve normalno. Ne smije se rugati onima koji mucaju zato što se to može dogoditi i onima koji su se rugali.

Nisi nebitan/na. Znaj da ljudi koji ti se rugaju nisu vrijedni tebe!

 

Učenici 7. a i b razreda sudjelovali su u radionici „Nasilje nije kul“ te su gledali crtani film „Moj heroj“ koji prikazuje dječaka s narušenim mentalnim zdravljem zbog nedostatka prijatelja i podrške te zbog verbalnog i fizičkog nasilja koje doživljava. Pedagoginja je s učenicima najprije razgovarala o različitim vrstama nasilja te položaju osobe spram nasilnog ponašanja – uloge nasilnika, uloge žrtve i uloge svjedoka, odnosno promatrača. Učenici su potom podijeljeni u grupe te su dobili flipchart papire, odnosno papire velikog formata na koje su zapisivali odgovore na određena pitanja vezana uz film. S učenicima se za kraj povela rasprava na temelju određenih tvrdnji. Poredali su se u vrstu sa svake strane učionice te su se na tvrdnje koje im je čitala pedagoginja morali pomaknuti korak unaprijed ili ostati na mjestu, ovisno o tome slažu li se s tvrdnjom ili ne. Povela se žustra rasprava na određene tvrdnje. Učenici su rado i otvoreno izražavali svoje mišljenje, čak i ono koje ne nailazi uvijek na razumijevanje. Utvrđeno je da učenici imaju razvijeno mišljenje vezano uz svoja prava te se žestoko protive kršenju istih.

Svake godine smo iznova oduševljeni poučnim filmovima ovoga Festivala stoga se iznimno radujemo sljedećem!


Izvor: Antonija Filipović Bjelobradić, pedagoginja


Kalendar
« Rujan 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Prikazani događaji

STRUČNA SLUŽBA

Poštovani roditelji i učenici,

stručnim suradnicama pedagoginji,

edukacijskoj rehabilitatorici i

knjižničarki možete se obratiti u

virtualni sandučić povjerenja

ivan.kozarac.nijemci

@gmail.com    

putem kojega im možete slati svoje upite, prijedloge i mišljenja.

Monografija

Sandučić povjerenja

SANDUČIĆ POVJERENJA

Mjesto na kojem možeš podijeliti svoje misli, osjećaje i želje.

Podijeli ih s nama u obliku pisma (kod ureda pedagoginje)
ili putem elektroničke pošte (na adresu: ivan.kozarac.nijemci
@gmail.com
),
pri čemu se ne moraš bojati jer ćeš ostati anoniman o čemu će se pobrinuti
pedagoška služba škole.

Korisni linkovi

 

 

   
   
 
   
 
CMS za škole logo
Osnovna škola "Ivan Kozarac" Nijemci / Zrinska 8, HR-32245 Nijemci / os-ikozarac-nijemci.skole.hr / ured@os-ikozarac-nijemci.skole.hr
preskoči na navigaciju