„Emocije“ – projekt razredne nastave
Autor: Antonija Filipović Bjelobradić, 13. 11. 2023.
Tijekom listopada i studenog 2023., u mjesecima kad obilježavamo važne datume poput Svjetskog dana duševnog zdravlja i Međunarodnog dana tolerancije, pedagoginja Antonija Filipović Bjelobradić s učenicima razredne nastave osmislila je i realizirala je projekt „Emocije“. Učenici su kroz razne interaktivne aktivnosti, igrifikaciju, vježbanje tehnika kontrole emocija, izražavanje emocija pokretom, slikama i drugim metodama naučili kako prepoznati emocije, kako ih izraziti i upravljati njima. Svi učenici od 1. do 4. razreda su sudjelovali u radioničkom obliku rada. Sudeći po zainteresiranosti učenika i prepoznajući njihove emocije, uočeno je da su učenici uživali te su puno toga i naučili. Fotografije i detalje o radionicama i svim aktivnostima učenika, možete pogledati pod „više“.
1. razred
Učenici 1. razreda sudjelovali su u radionici „Upoznavanje emocija“. Najprije su upoznali što točno pojam emocija znači, a potom su s pedagoginjom razgovarali o tome koje sve emocije postoje. Budući da se učenici s ovim pojmom tek upoznaju, putem aktivnosti „Lica osjećaja“ definirali su kako se osjeća osoba na slici, kakav izraz lica pokazuje, je li osjećaj ugodan ili neugodan te kako se taj osjećaj izražava ponašanjem. Nakon upoznavanja s emocijama učenici su uz pomoć pedagoginje riječima opisivali pojedini osjećaj, npr. ljubav je je topla, meka, nježna, pahuljasta; teška, mračna; sreća je razigrana, svijetla, svjetlucava; strah je oštar, opasan i sl. Središnja aktivnost radionice bila je „Gdje stanuju emocije?“. Učenicima je objašnjeno da svaku emociju osjećamo u određenom dijelu tijela. Učenici su na sebi pokazali gdje koju emociju osjećaju, a potom su na radnom listiću s naslikanim čovječuljkom odgovarajućom bojom obojali mjesto gdje osjećaju određenu emociju. Ovo je bila izvrsna aktivnost za razgovor o situacijama kad su učenici imali snažne osjećaje. Za kraj, učenici su dobili određenu emociju te su ju ostatku razreda morali odglumiti (aktivnost „Pogodi kako se osjećam!“). Onaj učenik koji je pogodio osjećaj glumio je sljedeći izvlačeći kartice na kojima su napisani različiti osjećaji (ljubav, mržnja, ljutnja, sreća, tuga, iznenađenje, strah, gađenje, ponos, uzbuđenje, nada, bol).
„Lica osjećaja“
„Pogodi kako se osjećam!“
„Gdje stanuju emocije?“
2. razred
Učenici 2. razreda sudjelovali su u radionici „Prepoznavanje emocija i suočavanje s ljutnjom“. Najprije su s pedagoginjom razgovarali o različitim emocijama i situacijama kad smo ih osjećali, a potom su se posebno osvrnuli na ljutnju. Uz pomoć pedagoginje predlagali su načine kako izraziti ljutnju analizirajući koji su učinkoviti, a koji nisu. Potom su pogledali kratki edukativni film „Ubuntu“ učenika Osnovne škole Dr. Ivan Merz, Zagreb (Ubuntu) o predstavljaju Ubuntu pristupa, afričkog koncepta koji ističe humanost, afirmiranje drugih u grupi i uvažavanje zajednice kao cjeline. Učenici su potom crtali superjunaka koji je ljut zbog nepravde koja se događa u svijetu, no on se ne bori protiv nepravde nasiljem, nego mirnim načinom. U završnoj aktivnosti učenici su isprobali „Tehnike opuštanja“ u slučaju osjećanja snažne ljutnje, primjerice otpuštali su ljutnju skakućući i otresajući ju sa sebe, vježbali su trbušno disanje te su kružili razredom i jedno drugome govorili oprosti.
„Ubuntu“
"Superjunak"
3. razred
Učenici 3. razreda radionicu „Poticanje osjećaja empatije“ započeli su razgovorom o emocijama, što su one, kako bi opisali, kojom bojom, mirisom, zvukom, oblikom. Međusobno su predlagali kakvu bi sreća imala boju, kakav bi ljubav imala miris, kakav vi tuga imala oblik, ljutnja zvuk te kakav bi strah bio kad ga dodirnemo. Učenici su osjećajima pridavali zanimljive i domišljate epitete. U uvodnoj aktivnosti „Ples emocija“ učenici su pokretom opisivali određenu emociju. Pedagoginja im je pomogla pri odabiru emocije, a potom su oni smišljali pokret kako bi ju opisali. Budući da im je tako bilo lakše, aktivnost su radili u paru. Nakon opisane aktivnosti, učenici su se kroz „Krug empatije“ prisjećali određenih situacija koje su im izazivale snažne emocije. Bili su podijeljeni u 5 skupina te je svaka skupina će dobila određenu emociju (sreća, tuga, ljutnja, mržnja, strah). Unutar skupine učenici su razgovarali o situacijama kada su se tako osjećali. Neke situacije su zapisali na papiriće, a te papiriće su ubacili u „kutiju osjećaja“. Učenici su nekoliko papirića izvukli te su, ako je emocija neugodna, zajedničkim snagama predlagali što učiniti kako bi se s njom lakše nosili. U završnoj aktivnosti „Izaberi emotikon!“ učenicima su predstavljene određene situacije o kojima su potom izražavali emocije dizanjem određenoga smajlića. Npr. „Moraš ići zubaru.“, „Sutra je tvojoj sestri/bratu/prijatelju rođendan.“ ili „Prijatelji su te isključili iz igre na tjelesnom.“
"Ples emocija"
„Krug empatije“
„Izaberi emotikon!“
4. razred
S učenicima 4. razreda provedena je radionica „Upravljanje emocijama“. Učenici su najprije razgovarali o emocijama prepoznajući koje sve postoje. U uvodnoj aktivnosti „Pričajmo o emocijama“, učenici su emocijama tuge, ljutnje, ljubavi i sreće pridavali određene epitete, a najviše su se orijentirali na ljubav. U središnjoj aktivnosti „Izazovi emociju!“ učenici su se u paru prisjećali određenih zajedničkih trenutaka te su izražavali emocije spram toga drugom učeniku/ici. Učenici su se prisjećali sretnih, ljutih, tužnih, strašnih, uzbudljivih i drugih trenutaka. Za kraj, učenici su bacali „Kockicu osjećaja“. Kockica ima 6 osjećaja, a to su sreća, tuga, ljutnja, ljubav, mržnja i strah. Svi učenici su jednom bacali kockicu, a zadatak im je bio razgovarati o osjećaju koji dobiju bacanjem kockice, odnosno prisjetiti se situacije u kojoj su se tako ili slično osjećali.
„Pričajmo o emocijama“
„Izazovi emociju!“
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Poštovani roditelji i učenici,
stručnim suradnicama pedagoginji,
edukacijskoj rehabilitatorici i
knjižničarki možete se obratiti u
virtualni sandučić povjerenja
ivan.kozarac.nijemci
@gmail.com
putem kojega im možete slati svoje upite, prijedloge i mišljenja.
SANDUČIĆ POVJERENJA
Mjesto na kojem možeš podijeliti svoje misli, osjećaje i želje.
Podijeli ih s nama u obliku pisma (kod ureda pedagoginje)
ili putem elektroničke pošte (na adresu: ivan.kozarac.nijemci
@gmail.com),
pri čemu se ne moraš bojati jer ćeš ostati anoniman o čemu će se pobrinuti
pedagoška služba škole.