« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Učenici 7. razreda sudjelovali su u glasovanju za Godišnju nagradu za novinarske radove koji promiču vrijednosti obrazovanja udruge Pragma. Nagrada se ove godine provodi pod motom „Neopisivo!“ s ciljem poticanja zdravih stilova života među djecom i mladima te promocije zdravlja u školi, domu i obitelji. Zdrav životni stil Svjetska zdravstvena organizacija opisuje kao način života koji snižava rizike od ozbiljnih bolesti ili prerane smrti, za ona stanja i probleme koje je moguće prevenirati. Zdravim stilom života popravljamo kvalitetu vlastitog života i postajemo poželjni modeli za oponašanje. Učenici koji su sudjelovali u glasovanju za Nagradu u isto vrijeme su usvajali znanja o zdravim navikama i vještine kritičkog promišljanja, ali i jačali medijsku pismenost te razvijali vlastito samopouzdanje na temelju iskustva sudjelovanja u procesu glasovanja.
Glasovanje je provedeno na satu hrvatskoga jezika, a odlučili smo se najprije za sudjelovanje u ocjenjivanju televizijskih priloga, a zatim i radijskih i tiskanih radova. Rad smo započeli razgovorom o medijskoj pismenosti i kritičkom sagledavanju novinarskih radova te su učenici upoznati s Etičkim kodeksom hrvatskih novinara. Razgovarali su o tome što su to etička načela, što znači objektivno pristupanje nekoj temi te što sve novinaru može biti izvor informacija. Nakon gledanja televizijskih priloga razgovarali su o osjećajima koje je u njima pobudio pojedini rad, zatim o tome što su naučili i zapamtili gledajući televizijske priloge, koja je poruka svakog od priloga te je li novinar temu obradio na zadovoljavajući način. Prezentacijske vještine učenici su razvijali predstavljanjem radijskih i tiskanih radova ostalim učenicima, a zatim su izabrani najbolji radovi.
Učenici 7. razreda rado raspravljaju i iznose mišljenja, vole sudjelovati u projektima i istraživati. Ovakav način sudjelovanja u odabiru novinarskih radova omogućava razvoj kritičkog mišljenja i komunikacijskih vještina. Učenici se pritom osjećaju važno jer imaju neposredan utjecaj na dodjeljivanje Godišnje nagrade za novinarske radove koji promiču vrijednosti obrazovanja.