preskoči na sadržaj

Osnovna ¹kola Ivana Kukuljeviæa Beli¹æe

Login
 

 

 

Prilo¾eni dokumenti:
Upute za ucenike i roditelje.pdf

"VRIJEME JE ZA ©KOLSKI OBROK 2"

 

PROJEKT: Osiguravanje školske prehrane za djecu u riziku od siromaštva (2018/2019.)

Prilo¾eni dokumenti:
VRIJEME JE ZA SKOLSKI OBROK 2.pdf

VRIJEME JE ZA ©KOLSKI OBROK 3


Prilo¾eni dokumenti:
Kratak opis projekta- za WEB.docx

IDEMO U SREDNJU

 

 

GRAD BELI©ÆE

 

 

 

Kalendar
« Rujan 2024 »
Po Ut Sr Èe Pe Su Ne
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Prikazani dogaðaji

E lektire

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispi¹i èlanak Po¹alji prijatelju
Kako æe ¹kolske uèionice i nastava izgledati u buduænosti?
Autor: Dajana Vinkoviæ, 13. 11. 2013.

Na najveæem svjetskom Sajmu knjiga u Frankfurtu velika se pa¾nja posveæuje i obrazovanju. Osim ud¾benika, enciklopedija, rjeènika, nastavnih pomagala i drugih materijala za uèenje, svake se godine predstavljaju i noviteti na podruèju obrazovanja pod nazivom "Classroom of the Future" ili Uèionica buduænosti.


Kao i u mnogim drugim podruèjima, kljuènu ulogu u napretku u obrazovanju ima tehnologija. 

Mnoge tvrtke u suradnji sa sveuèilištima i vladinim institucijama rade na razvijanju novih platformi za uèenje. Tehnologija je veæ spremna, ali problem su sadr¾aji koji se kompletno moraju producirati i prilagoðavati za nove naèine uèenja.

Potpuna digitalizacija nastavne graðe


S druge strane, potpuna digitalizacija nastavne graðe svakako æe se dogaðati u razvijenim zemljama. Èinjenica je da se veæ danas uz pomoæ tehnologije, kako po pitanju ureðaja tako i po pitanju aplikacija i programa, gotovo svaki sadr¾aj mo¾e prebaciti u digitalnu varijantu. Neke su tvrtke u suradnji sa sveuèilištima u tome otišle prilièno daleko.

Osim razvoja tehnologije, razvijene zemlje unutar EU, u èemu prednjaèi Njemaèka, imaju razvijenu svijest o tome da se okolina u kojoj djeca uèe treba mijenjati i modernizirati. Ono što ¾ele promijeniti je èinjenica da se sva djeca poduèavaju na isti naèin, s istim oèekivanjima, a ne u skladu s njihovim individualnim moguænostima, potrebama i interesima. Kao i na drugim podruèjima i u poduèavanju sve se èešæe spominje personalizacija sadr¾aja i pristupa uèenicima. Mnogi smatraju da upravo moderna tehnologija omoguæava individualniji pristup svakom uèeniku.

Virtualna uèionica veæ je ovdje  


U prostoriji nazvanoj "Classroom of the Future" bio je postavljen veliki ekran i košarica s 3D naoèalama. Upravo ova tehnologija omoguæuje uèenicima jedno potpuno novo iskustvo upoznavanja s gradivom, posebno uèinkovito u nastavi prirode, zemljopisa, biologije, fizike, kemije i sliènih predmeta u kojima djeci treba pribli¾iti mnoge apstraktne modele i procese.

Naime, vještine vizualizacije nisu jednako razvijene kod svakog djeteta. Knjige, filmovi i kompjuterski programi raðeni su u dvije dimenzije, a o uèeniku ovisi koliko si neke modele, slike i prikaze mo¾e vjerno vizualizirati. Nova virtualna uèionica trebala bi riješiti taj problem. 3D tehnologija trebala bi biti pomoæ u nastavi u onim predmetima u kojima ona ima smisla. Zasigurno se neæe koristiti u predmetima kao što su likovna, tjelesna ili glazbena kultura (iako bi se i tu našle pojedine lekcije koje bi se djeci mogle trodimenzionalno pribli¾iti).

Metoda uèenja koja se koristi u virtualnim uèionicama poma¾e uèenicima da razumiju trodimenzionalne probleme te im daje poticaj da se aktivnije ukljuèe u samu problematiku. Kompleksne teme i problemi prikazuju se na sveobuhvatan naèin i vrlo interaktivno.

Sam ureðaj za virtualnu nastavu sastoji se od raèunala u kojem je pohranjena grafika (nastavni sadr¾aj), a s njime je spojen veliki  3D ekran i daljinski upravljaè pomoæu kojeg nastavnici upravljaju sadr¾ajem. Sam sadr¾aj potrebno je producirati od nule, a na tome rade in¾enjeri, pedagozi, struènjaci za didaktiku, matematièari, programeri, profesori i uèitelji. 

Osnovni cilj je ponuditi svakom uèeniku da gradivu pristupi i uèi neovisno o drugim uèenicima, intuitivno i interaktivno te da mu se olakša razumijevanje pojedinih nastavnih tema: npr. kako funkcionira krvotok, kako izgleda magnetsko polje, kako se spajaju molekule u neki odreðeni spoj, kako dolazi do plime i oseke i slièno. Sada se sve ove pojave mogu razgledati iz svih kuteva, probli¾iti do zadnjeg detalja i urezati djeci u pamæenje u sekundi. 3D vizualizacije znaèe br¾e i kreativnije uèenje te bolje razumijevanje pojava koje inaèe nisu vidljive ljudskom oku (npr. kako zvuk putuje zrakom do našeg uha i što se u našem uhu potom dogaða). 

Osim toga, u Visensu ka¾u da ovaj oblik prezentacije gradiva vrlo sna¾no motivira uèenike i dr¾i ih zainteresiranima za gradivo. Djeca i mladi odrasli uz raèunala i mobilne ureðaje sadr¾ajem surfaju gotovo intuitivno, a zahvaljujuæi uroðenoj znati¾elji uvijek ¾ele isporbati nove moguænosti. Na taj naèin uèe, efektivno koriste ponuðene informacije i fokusiraniji su. Uèionica postaje zanimljivije i efikasnije mjesto.
 

Bye, bye olovka, tipkovnica i miš


Ekrani osjetljivi na dodir više nisu nikakva novost. Uskoro æemo ih viðati u uèionicama, odnosno na svakom stolu. Osim što æe djeca prstiæem pretra¾ivati nastavne sadr¾aje, ekran æe ujedno omoguæavati 3D reprodukciju slike, pa æe svako dijete imati potpuno virtualno, interaktivno iskustvo nastave iz ekrana ispred sebe.

To povlaèi mnoga pitanja i zabrinutost da djeca u buduænosti neæe uopæe koristiti olovku tj. da neæe znati pisati. O ovom fenomenu još nema studija, jer smo prilièno daleko od ovog "katastrofiènog" scenarija, ali sigurno je da tipkovnica i miš lagano idu u ropotarnicu povijesti.

Izvor: klinfo.hr





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispi¹i èlanak Ispi¹i èlanak | Po¹alji prijatelju Po¹alji prijatelju ]
preskoči na navigaciju