PROJEKT: Osiguravanje školske prehrane za djecu u riziku od siromaštva (2018/2019.)
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Èe | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Na najveæem svjetskom Sajmu knjiga u Frankfurtu velika se pa¾nja posveæuje i obrazovanju. Osim ud¾benika, enciklopedija, rjeènika, nastavnih pomagala i drugih materijala za uèenje, svake se godine predstavljaju i noviteti na podruèju obrazovanja pod nazivom "Classroom of the Future" ili Uèionica buduænosti.
Kao i u mnogim drugim podruèjima, kljuènu ulogu u napretku u obrazovanju ima tehnologija.
Mnoge tvrtke u suradnji sa sveuèilištima i vladinim institucijama rade na razvijanju novih platformi za uèenje. Tehnologija je veæ spremna, ali problem su sadr¾aji koji se kompletno moraju producirati i prilagoðavati za nove naèine uèenja.
Potpuna digitalizacija nastavne graðe
S druge strane, potpuna digitalizacija nastavne graðe svakako æe se dogaðati u razvijenim zemljama. Èinjenica je da se veæ danas uz pomoæ tehnologije, kako po pitanju ureðaja tako i po pitanju aplikacija i programa, gotovo svaki sadr¾aj mo¾e prebaciti u digitalnu varijantu. Neke su tvrtke u suradnji sa sveuèilištima u tome otišle prilièno daleko.
Osim razvoja tehnologije, razvijene zemlje unutar EU, u èemu prednjaèi Njemaèka, imaju razvijenu svijest o tome da se okolina u kojoj djeca uèe treba mijenjati i modernizirati. Ono što ¾ele promijeniti je èinjenica da se sva djeca poduèavaju na isti naèin, s istim oèekivanjima, a ne u skladu s njihovim individualnim moguænostima, potrebama i interesima. Kao i na drugim podruèjima i u poduèavanju sve se èešæe spominje personalizacija sadr¾aja i pristupa uèenicima. Mnogi smatraju da upravo moderna tehnologija omoguæava individualniji pristup svakom uèeniku.
Virtualna uèionica veæ je ovdje
U prostoriji nazvanoj "Classroom of the Future" bio je postavljen veliki ekran i košarica s 3D naoèalama. Upravo ova tehnologija omoguæuje uèenicima jedno potpuno novo iskustvo upoznavanja s gradivom, posebno uèinkovito u nastavi prirode, zemljopisa, biologije, fizike, kemije i sliènih predmeta u kojima djeci treba pribli¾iti mnoge apstraktne modele i procese.
Naime, vještine vizualizacije nisu jednako razvijene kod svakog djeteta. Knjige, filmovi i kompjuterski programi raðeni su u dvije dimenzije, a o uèeniku ovisi koliko si neke modele, slike i prikaze mo¾e vjerno vizualizirati. Nova virtualna uèionica trebala bi riješiti taj problem. 3D tehnologija trebala bi biti pomoæ u nastavi u onim predmetima u kojima ona ima smisla. Zasigurno se neæe koristiti u predmetima kao što su likovna, tjelesna ili glazbena kultura (iako bi se i tu našle pojedine lekcije koje bi se djeci mogle trodimenzionalno pribli¾iti).
Metoda uèenja koja se koristi u virtualnim uèionicama poma¾e uèenicima da razumiju trodimenzionalne probleme te im daje poticaj da se aktivnije ukljuèe u samu problematiku. Kompleksne teme i problemi prikazuju se na sveobuhvatan naèin i vrlo interaktivno.
Sam ureðaj za virtualnu nastavu sastoji se od raèunala u kojem je pohranjena grafika (nastavni sadr¾aj), a s njime je spojen veliki 3D ekran i daljinski upravljaè pomoæu kojeg nastavnici upravljaju sadr¾ajem. Sam sadr¾aj potrebno je producirati od nule, a na tome rade in¾enjeri, pedagozi, struènjaci za didaktiku, matematièari, programeri, profesori i uèitelji.
Osnovni cilj je ponuditi svakom uèeniku da gradivu pristupi i uèi neovisno o drugim uèenicima, intuitivno i interaktivno te da mu se olakša razumijevanje pojedinih nastavnih tema: npr. kako funkcionira krvotok, kako izgleda magnetsko polje, kako se spajaju molekule u neki odreðeni spoj, kako dolazi do plime i oseke i slièno. Sada se sve ove pojave mogu razgledati iz svih kuteva, probli¾iti do zadnjeg detalja i urezati djeci u pamæenje u sekundi. 3D vizualizacije znaèe br¾e i kreativnije uèenje te bolje razumijevanje pojava koje inaèe nisu vidljive ljudskom oku (npr. kako zvuk putuje zrakom do našeg uha i što se u našem uhu potom dogaða).
Osim toga, u Visensu ka¾u da ovaj oblik prezentacije gradiva vrlo sna¾no motivira uèenike i dr¾i ih zainteresiranima za gradivo. Djeca i mladi odrasli uz raèunala i mobilne ureðaje sadr¾ajem surfaju gotovo intuitivno, a zahvaljujuæi uroðenoj znati¾elji uvijek ¾ele isporbati nove moguænosti. Na taj naèin uèe, efektivno koriste ponuðene informacije i fokusiraniji su. Uèionica postaje zanimljivije i efikasnije mjesto.
Bye, bye olovka, tipkovnica i miš
Ekrani osjetljivi na dodir više nisu nikakva novost. Uskoro æemo ih viðati u uèionicama, odnosno na svakom stolu. Osim što æe djeca prstiæem pretra¾ivati nastavne sadr¾aje, ekran æe ujedno omoguæavati 3D reprodukciju slike, pa æe svako dijete imati potpuno virtualno, interaktivno iskustvo nastave iz ekrana ispred sebe.
To povlaèi mnoga pitanja i zabrinutost da djeca u buduænosti neæe uopæe koristiti olovku tj. da neæe znati pisati. O ovom fenomenu još nema studija, jer smo prilièno daleko od ovog "katastrofiènog" scenarija, ali sigurno je da tipkovnica i miš lagano idu u ropotarnicu povijesti.
Izvor: klinfo.hr