PROJEKT: Osiguravanje školske prehrane za djecu u riziku od siromaštva (2018/2019.)
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Tradicija se nastavlja. Ove godine obilježavali smo Europski dan jezika (26. rujna) ne samo na jedan dan nego u razdoblju od 25.09.-07.10. pod nazivom „Pokaži svoje dvije boje“ (''Show your two colours'').
U obilježavanju je aktivno sudjelovalo 14 razreda: 2.F, 3.F, 4.F (PŠ Vinogradci), 2.E, 4.E, 5.E (PŠ Veliškovci), 3.C, 3.D, 4.C, 5.C, 7.A, 7.B, 7.C, 7.D (OŠ Belišće) sa ukupno 180 učenika i učenica te njihovim nastavnicama Sarom Iličić, Renatom Berečić, Mirjanom Glavaš, Anna Mariom Popović i knjižničarkom Ivom Sopka (pogledajte njezin članak sa poveznicama na web stranici škole na dan 02.10.2020.).
U suradnji sa stručnom službom, osobljem i nastavnicama i nastavnicima škole učenici i učenice mogli su obilježiti Europski dan jezika nošenjem odjevnih predmeta u žutoj i/ili plavoj boji na zajednički datum 30.09. (srijeda). Spomenuti razredi sudjelovali su još u sljedećim aktivnostima:
- proučavanje tematskih panoa te istraživanje i odgovaranje na pitanja vezana uz izabrane riječi, ovaj put: sunce, nebo, zvijezda, more na više Europskih jezika;
- bojanje prigodnih listića i ukrašavanje panoa u učionicama ili hodnika škole (prema mogućnostima uz glazbu Beethovena). Ovim putem zahvale 5.C razredu na izradi više od 100 žutih zvjezdica za potrebe ukrašavanja i nastavnici Lidiji Lovrenčić Hosi na pomoći oko materijala.
- učenici petih i sedmih razreda dodatno su mogli preko Teams razrednih kanala za ''Engleski jezik'' provjeriti sposobnosti razumijevanja slušanjem i poznavanja Europskih jezika u igri pogađanja ''Koji to jezik?''
(link https://edl.ecml.at/Games/Whichlanguageisit/tabid/3202/Default.aspx)
Također, važno je istaknuti osnovne činjenice:
a. koji su odgojno-obrazovni ciljevi učenja i poučavanja predmeta Engleski/Njemački jezik,
b. koji su opći ciljevi Europskog dana jezika,
c. i koji su osnovni ishodi ''Međukulturne komunikacijske kompetencije'' i ''Samostalnosti u ovladavanju jezikom'' održanih aktivnosti;
a. ODGOJNO-OBRAZOVNI CILJEVI UČENJA I POUČAVANJA PREDMETA
''Učenje i poučavanje engleskoga jezika usmjereno je na razvijanje interesa i motiviranje učenika za ovladavanje jezikom što doprinosi njihovu osobnomu i društvenomu razvoju. Učenici postižu razinu jezičnoga umijeća koja im omogućava samostalnu komunikaciju na engleskome jeziku u različitim situacijama i usvajaju vještine potrebne za samostalno učenje kao temelj za cjeloživotno obrazovanje.
Temeljni ciljevi učenja i poučavanja engleskoga jezika jesu osposobiti učenika za:
– samostalnu i točnu upotrebu jezika u govoru i pismu u različitim kontekstima školske, lokalne i šire zajednice, uključujući i digitalno okružje
– razumijevanje i uvažavanje drugih kultura i društvenih normi te sagledavanje vlastite kulture
– samostalnu i kritičku upotrebu različitih izvora znanja i primjenu učinkovitih strategija učenja jezika
– prihvaćanje odgovornosti za osobni razvoj, vlastite postupke i njihove rezultate
– cjeloživotno učenje i rad u globaliziranome društvu.''
Izvor: KURIKULUM NASTAVNOG PREDMETA ENGLESKI JEZIK ZA OSNOVNE ŠKOLE I GIMNAZIJE (Zagreb, 14. siječnja 2019.)
b. Opći ciljevi Europskog dana jezika su:
„ 1. Upozoriti javnost na važnost učenja jezika i raznolikost raspona naučenih jezika kako bi se povećala višejezičnost i međukulturalno razumijevanje;
2. Promicati bogatu jezičnu i kulturnu raznolikost Europe, koje treba njegovati i sačuvati;
3. Poticati cjeloživotno učenj(e) jezika u školi i izvan nje, bilo u svrhe školovanja, za profesionalne potrebe, za potrebe mobilnosti ili užitka i razmjene.“
Izvor: https://edl.ecml.at/Home/Whatisit/tabid/1760/language/hr-HR/Default.aspx
c. Osnovni ishodi održanih aktivnosti (primjeri od nekoliko razreda):
4.razred
OŠ (1) EJ B.4.2. |
Opisuje što je naučio o sebi i o drugima iz međukulturnoga iskustva. |
OŠ (1) EJ B.4.4. |
Prepoznaje i razlikuje nesporazume uzrokovane kulturnim razlikama, razlikuje primjere prihvaćanja i/ili isključivanja drugih i drugačijih u poznatome kontekstu te osvještava važnost učenja stranih jezika. |
OŠ (1) EJ C.4.1. |
Prilagođava najosnovnije kognitivne strategije učenja jezika različitim zadatcima. |
5.razred
OŠ (1) EJ B.5.1.
|
Primjenjuje osnovna znanja o zemljama ciljanoga jezika unutar vlastite kulture. – sudjeluje u obilježavanju i obilježava posebne datume i dane koji nisu uobičajeni za vlastitu kulturu (npr. godišnjice rođenja i smrti značajnih osoba, obljetnice važnih događaja i sl.) – objašnjava važnost posebnih datuma i dana karakterističnih za kulture zemalja ciljnoga jezika |
OŠ (1) EJ B.5.4.
|
Izabire prijateljstvo, suradnju, altruizam, solidarnost i prihvaćanje različitosti i posebnosti u različitim kontekstima međukulturnih iskustava. |
OŠ (1) EJ C.5.1. |
Uočava i koristi se osnovnim kognitivnim strategijama učenja jezika. |
OŠ (1) EJ C.5.4.
|
Izabire i koristi se osnovnim tehnikama kreativnoga izražavanja pri stvaranju različitih kratkih i jednostavnih tekstova poznatih sadržaja. |
7.razred
OŠ (1) EJ B.7.1.
|
Uspoređuje sličnosti i razlike među vlastitom kulturom, kulturama zemalja ciljnoga jezika i drugim kulturama. |
OŠ (1) EJ C.7.1.
|
Izabire i primjenjuje osnovne kognitivne strategije učenja jezika primjerene različitim zadatcima. |
OŠ (1) EJ C.7.3.
|
Izabire i primjenjuje osnovne društveno-afektivne strategije učenja jezika primjerene različitim zadatcima. – razvija svijest o ulozi učenja jezika u jačanju samopouzdanja |
OŠ (1) EJ C.7.5.
|
Povezuje osnovne vještine kritičkoga mišljenja i koristi se njima: objašnjava informacije, tumači i procjenjuje svoja i tuđa mišljenja, stavove i vrijednosti i rješava problemske situacije. |
Izvor: KURIKULUM NASTAVNOG PREDMETA ENGLESKI JEZIK ZA OSNOVNE ŠKOLE I GIMNAZIJE (Zagreb, 14. siječnja 2019.)
Još jednom hvala svima na pomoći oko postavljanja panoa i sudjelovanju.
Budite dobro na svim jezicima!
Vaše nastavnice engleskog i njemačkog jezika!
Organizirala i pripremila: mgr Anna Maria Popović