PROJEKT: Osiguravanje školske prehrane za djecu u riziku od siromaštva (2018/2019.)
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Èe | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Izbijanjem pandemije virusa SARS-CoV-2 uoèena je va¾nost dodatne edukacije uèenika, uèitelja, nastavnika i struènih suradnika o navedenom problemu. Va¾nost promicanja vrijednosti oèuvanja ljudskog zdravlja i prevencije zaraznih bolesti bio je glavni poticaj za pokretanje ovog projekta kako bi se u osnovne i srednje škole u Republici Hrvatskoj uvelo pouèavanje o sadr¾ajima vezanih uz biosigurnost i biozaštitu. Nositelji projekta su: Klinika za infektivne bolesti „Dr. Fran Mihaljeviæ“, Zagreb, Hrvatski zavod za javno zdravstvo, Hrvatsko društvo za biosigurnost i biozaštitu u partnerstvu s OŠ Vijenac, Osijek. I naša se škola ukljuèila u ovaj zanimljivi projekt.
Projekt se provodi u osnovnim i srednjim školama u Republici Hrvatskoj. Namijenjen je kombiniranim skupinama uèenika 5. i 6. razreda i 7. i 8. razreda osnovne škole te trogodišnjim i èetverogodišnjim srednjim školama.
Uèenici zajedno sa svojim uèiteljima, nastavnicima – mentorima, putem digitalne platforme, obraðuju sadr¾aje i svladavaju planirane ishode koji se nalaze u sklopu Kurikuluma Biosigurnost i biozaštita. Planirane ishode uèenici ostvaruju kroz istra¾ivaèki rad, uèenje putem rješavanja problema, praktièni rad, unos, obradu i analizu podataka, izradu plakata, prezentacija, sudjelovanje u raspravama, kreativno izra¾avanje, rješavanje kvizova i sl.
Na kraju nastavne godine planirano je natjecanje uèenika u steèenom znanju i vještinama te prezentacija rezultata istra¾ivaèkih radova u organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje.
Aktivnosti i metode:
- istra¾ivaèka nastava
- uèenje putem rješavanja problema
- uèenje putem video-materijala
- praktièni rad
- unos, obrada i analiza podataka
- online uèenje, rješavanje online kvizova i upitnika
- izrada grafièkih priloga (dijagrama i kartograma)
- fotografiranje svih faza projekta
- izrada plakata, prezentacija i web stranice projekta
- organizacija završne prezentacije rezultata projekta
- sudjelovanje u vrednovanju
- sudjelovanje u edukacijama i radionicama
Ciljevi projekta:
- Upoznati uèenike s va¾nošæu struènog, znanstvenog, globalnog i osobnog pristupa u sprjeèavanju zaraznih bolesti
- Analizirati potencijalne opasnosti biougroze i naèine prevencije
- Upoznati se s opasnim uzroènicima i njihovim naèinom djelovanja
- Razvijati odgovorno ponašanje prema svome i tuðem zdravlju u školi, obiteljskom domu i prirodi
- Osposobiti uèenike za prosuðivanje i vrednovanje informacija u javnom medijskom prostoru
- Popularizirati znanost i istra¾ivanje (STEM podruèje)
- Razvijati interes za znanost i istra¾ivanje u STEM podruèju kroz istra¾ivaèki rad
- Razvijati suradnièki odnos meðu uèenicima, uèenicima i mentorima te uèenicima i roditeljima
- Razvijati i usavršavati digitalne kompetencije kroz izradu digitalnih video i audio materijala, prezentacija,
dijagrama i kvizova
- Poticati i razvijati komunikacijske i prezentacijske vještine
- Razvijati kreativne naèine izra¾avanja
- Struèno usavršavanje uèitelja, nastavnika i struènih suradnika
Oèekivani rezultati:
- oblikovan naèin razmišljanja i ponašanja uèenika kao odgovornih èlanova društva vezanih uz osobno zdravlje i
zdravlje drugih ljudi
- primjena znanja o opasnim uzroènicima, prevenciji i zaštiti od istih
- razvijena ekološka svijest uèenika i interes za ekologiju
- razvijen interes za istra¾ivaèki rad i STEM podruèje
- razvijene digitalne kompetencije vezane uz programiranje, mjerenje, unos, obradu, analizu i prezentaciju podataka
- razvijen suradnièki odnos uèenika, mentora i roditelja
- razvijene komunikacijske i prezentacijske vještine
Ove školske godine projekt provodimo u našoj školi u osmim razredima. Svi uèenici koji su zainteresirani za sudjelovanje u projektu neka se jave nastavnici Renati Bla¾eviæ.
Poveznica na projekt: https://bit.ly/2Y7LLB1