IZVJEŠĆE O PROVEDBI AKTIVNOSTI U SKLOPU INICIJATIVE POMOZI MI DA RAZUMIJEM KAKO SE OSJEĆAM
Autor: Andrea Matić, 31. 5. 2022.
U Osnovnoj školi dr. Ivana Novaka Macinec provedena je inicijativa Pomozi mi da razumijem kako se osjećam. Ova inicijativa financirana je od strane REYN – Hrvatska te se provodila s ciljem osiguravanja boljih prilika za razvoj i učenje djece Roma. U inicijativu je bio uključen 51 učenik prvih razreda matične škole pod vodstvom učiteljica razredne nastave Kristine Balent, Darinke Kirić i Željke Jakovljev te stručnih suradnica škole Andree Matić i Ele Okreša Đurić.
Aktivnosti inicijative Pomozi mi da razumijem kako se osjećam provodile su se u tri cjeline – radionice s učenicima, radionice s roditeljima te opremanje Kutka za emocije. U svakom su razredu (1.A, 1.B i 1.C) održane radionice koje osnažuju učenike na području emocionalnih kompetencija pa su tako učenici sudjelovali u radionicama sreće, tuge, ljutnje i iznenađenja. Nakon početne poticajne aktivnosti prepoznavanja emocija uslijedile su aktivnosti u kojima su učenici vježbali govorne vještine opisujući događaje i pojmove koje povezuju s određenom emocijom, a potom su navedene asocijacije pisali na pripremljene listove u boji. Uz izražavanje na hrvatskom jeziku, učiteljice su poticale djecu da ispričaju svoje događaje na romskom jeziku, a za prijevod su bili prisutni Zora Balog i Josip Oršoš, romski pomagači škole. Bio je to poticaj djeci da izraze svoje misli bez obzira na jezičnu barijeru. Učiteljice su pak imale priliku naučiti riječi i izraze kojima djeca opisuju svoje emocije i svakodnevne događaje. Svaka je radionica završavala likovnim prikazom emocije pa su crtežom prikazali ono što nisu mogli riječima. Po završetku svih radionica, stručne suradnice su prikupile materijale te svakom učeniku kreirale knjižicu emocija. Svaka se sastoji od naslovne strane, asocijacija na hrvatskom i romskom te crteža učenika. Knjižice su u tom obliku vraćene učenicima kako bi vidjeli rezultat svog rada.
Roditelji djece prvih razreda bili su pozvani na roditeljski sastanak na kojem su učiteljice razredne nastave održale radionice „Kako pomoći djetetu u pisanju domaće zadaće?“, a prisutne su bile i stručne suradnice. Roditeljski sastanak održavao se u vrijeme kad je još uvijek uvjet za ulazak u školu bilo predočenje Covid potvrde pa je zbog toga odaziv roditelja bio malen, no roditelji su ugodnim druženjem i suradnjom imali priliku unaprijediti svoje vještine roditeljstva i razmjenjivati iskustva i probleme s drugim roditeljima i učiteljicama razredne nastave.
U okvirima ove inicijative te uz pomoć financijskih sredstava doniranih od strane REYN-Hrvatska opremljen je i Kutak za emocije u prostorima škole. Kutak je opremljen namještajem i materijalima koji se odnose na emocije i proces medijacije.
Svi su sudionici inicijative iskazali zadovoljstvo provedenom inicijativom. Učenici su se radovali radionicama i mogućnosti da se izraze na romskom jeziku govoreći o svojim emocijama. Osobito su voljeli događaje prenijeti na papir te se izraziti crtežom. Učiteljice razredne nastave i stručne suradnice smatraju da je inicijativa pozitivno utjecala na njihov odnos s učenicima i roditeljima, no mjesta za unaprjeđenje vide u području suradnje s roditeljima. Zbog tadašnjih epidemioloških mjera koje su bile na snazi odaziv roditelja bio je slab. Usprkos tome, smatramo da je inicijativa izravno djelovala na predviđena područja suradnje s roditeljima te da je osnažila učenike, učiteljice i stručne suradnice za razvoj emocionalnih kompetencija.
Crtice iz knjižica emocija:
- „Auto, vijača, bicikl, torba, igračke, rukavice.“ (F.O., emocija sreće)
- „Moja sestra Sara.“ (M.I., emocija sreće)
- „Kad nema učiteljice.“ (L.D., emocija tuge)
- „Kad sam bolestan.“ (K.L., emocija tuge)
- „Mene ljuti kad mi padne lanac.“ (D.I., emocija ljutnje)
- „Kad mi pukne balon.“ (E.B., emocija ljutnje)
- „Kad nam dođu gosti.“ (E.B., emocija iznenađenja)
- „Kad mi je donio tata psa.“ (D.I., emocija iznenađenja)
« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |