LIKOVNI NATJEČAJ "TRADICIJA I SUVREMENOST - NARODNE PRIČE I OBIČAJI"
Autor: LIDIJA BRANILOVIĆ, 19. 3. 2011.
Jedanaestu godinu zaredom, pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa Republike Hrvatske, Udruga hrvatskih učitelja likovne izobrazbe(UHULI) organizira likovni natječaj namijenjen svim osnovnim školama.
Tema ovogodišnjeg natječaja je "Tradicija i suvremenost - narodne priče i običaji", koji završava kao i svake godine velikom izložbom odabranih dječjih likovnih radova. Izložba će biti otvorena od 4. do 12. lipnja 2011. u 12 sati u Muzeju Mimara, Rooseveltov trg 5, Zagreb.
Na natječaju mogu sudjelovati učenici od I. do VIII. razreda osnovne škole.
Naputak učitelju/učiteljici:
Jezik i značenja narodnih priča i običaja omogućava učenicima doživljaje još neobičnijih značenja i povezivanje ovih u suvremena značenja osobnog originalnog likovnog izraza.
Prema namjeni najčešće su vezani uz godišnje ili kalendarske datume. Od ovih obradit će se Poklade, Jurjevo, Ivanjdan, i lokalne tradicije Sinjske alke i Moreške.
Od narodnih priča neka poticaji budu slijedeći: Mala vila, a od bajki Priče iz davnine, a posebno Šuma Striborova.
Izlošci učenika trebali bi pokazati kako suvremeni likovni odgoj i obrazovanje, likovna kultura odražava bogatstvo izraza te tako pomaže u preznačavanju narodnih običaja i priča skrivenih značenja u vizualne, oblikovne vrijednosti.
Cilj natječaja
Ovogodišnji će natječaj i izložba "Tradicija i suvremenost - narodne priče i običaji“ predstaviti jednu od perspektiva likovne kulture u osnovnim školama.
Učitelji likovne kulture trebali bi uz pomoć vizualnih i stručnih literarnih ilustracija poticati različite načine asocijacija u povezivanju vizualnog i auditivnog opažanja, mitskim, bajkovitim i vizualno transformativnim sastavnicama običaja i priča.
Učitelji će usmjeriti učenike da:
•poslušaju odlomak iz opisa običaja, narodne priče ili „Priča iz davnine“ Ivane Brlić Mažuranić,
•otkriju one etnografske sadržaje koji bude udaljene asocijacije i potiču stvaranje neobičnih vizualnih ideja,
•pronađu konkretnu vizualnu, etnografsku i glazbenu ilustraciju i uoče oblikovno izražajne elemente odabranih vizualnih primjera,
•kreativnom vizualizacijom spoje izgled vizualnog elementa s oblikovnim načelom i neobičnim idejama u novu cjelinu. Tako će sadržaji običaja, priče, bajke spojiti s oblikovnim mišljenjem učenica i učenika.
Zadaće izražavanja i kreativnog mišljenja
Učenik treba nacrtati, naslikati, fotografirati, oblikovati u 3-D prostoru koncept svoje ideje tako da:
•izrazi vizualne i psihološke napetosti u crtežu, slici, fotografiji, stripu, reljefu i skulpturi
•izrazi kontraste presijecanjem, kombiniranjem, rekomponiranjem, analogiziranjem sličnih oblika različitih značenja
•usporedi literarne, glazbene i etnografske konkretne ilustracije i njihove odnose
•redefinira vizualne i oblikovne razlike i sličnosti i poveže značenja običaja, priča, bajki na originalni način
•uklopi subjekte običaja i priče u novu situaciju i kontekst postupcima premještanja u drugo, današnje vrijeme
•shvati tehničko izražajne sposobnosti djela: uglatu crtu tušem, tanji ili deblji sloj boje, smjer, izgled figure čovjeka i životinje, pozitivni i negativni prostor plohe s teksturama u jednom, drugom ili kontrastima tekstura u obliku, veličini i smjeru.
Zadaće slikanja i crtanja
Nakon usmjerenog opažanja i raščlambe djela narodne priče učenik treba naslikati ili nacrtati svoj doživljaj odabrane priče ili običaja i odabrane reprodukcije s plakata tako da:
•promijeni lokalne boje predmeta, ili
•zamijeni vrstu kontrasta boja, ili
•zamijeni vrstu nacrtanih ili naslikanih simbola prema vlastitom izboru, ili
•promijeni u uzorku odnos veličina i likove pozitivnog i negativnog odnosa površine i plohe
•promjeni smjer i ritam u odnosu boja, crta, likova, tekstura,volumena.
Likovno - tehnička sredstva:
•tuš i metalno pero
•tuš i drveni štapić
•tuš i kist
•tempera
•akvarel
•uljni pastel
•grafičke tehnike
•glina
Izbor radova
Prijavljene i poslane učeničke radove izabrat će i vrjednovati stručno povjerenstvo. Vrijednosni sud povjerenstva temelji se na osjetilnim, spoznajnim i likovno izražajnim i stvaralačkim mogućnostima učenika određene dobi, a prosudba radova na postignutoj razini izvornosti, izražajnosti i likovno tehničke izvedbe.
Udruga hrvatskih učitelja likovne izobrazbe molimo ravnatelje osnovnih škola da ovaj dopis i plakat natječaja proslijede učiteljima razredne nastave i učiteljima likovne kulture te omoguće provedbu natječaja u svojoj školi kako bi likovni radovi pravodobno stigli na natječaj.
Likovni radovi - opremanje radova
Likovne radove treba staviti između dvije tvrde ljepenke i umotati u papir. Radovi se ne smiju savijati, ni gužvati, jer takvi radovi ne će biti prihvaćeni za izbor. Radove u glini dobro zaštićene slati u kutijama. Prijavljeni se radovi ne vraćaju pošiljatelju.
Škola svojim pečatom na omotnici i na prijavnici koja prati likovne radove ovjerava pošiljku.
Radovi se šalju na adresu Udruga hrvatskih učitelja likovne izobrazbe, Vučetićev prilaz 5, 10 000 Zagreb, za natječaj "Tradicija i suvremenost – narodne priče i običaji".
Rok za podnošenje likovnih radova je 21. travnja 2011. godine.
Za sve dodatne obavijesti moguće se obratiti na broj telefona +385 1 6600 668 ili na mobitela +385 91 537 65 47.
Na internetskim stranicama Udruge hrvatskih učitelja likovne izobrazbe dostupni su brošura i plakat izložbe u elektroničkom obliku, a na tim stranicama će biti predstavljena i ovogodišnja izložba s nagrađenim radovima.
Prijavnica za natječaj treba sadržavati sljedeće podatke:
•tradicija i suvremenost - narodne priče i običaji
•ime i prezime učenika/ce
•razred, škola
•ime i prezime učitelja/ice
•adresa škole, telefon
•grad, županija
« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |