PROJEKT dolazi od latinske riječi koja znači plan, namjeru, skicu.
Projektna nastava je:
- orijentirana prema učeniku (učenik je u centru pažnje);
- partnerstvo između učitelja i učenika;
- povezana sa stvarnim životom;
- korelacija s drugim predmetima;
- suradničko učenje;
- razvijanje organizacijskih i komunikacijskih vještina;
- upotreba novih nastavnih metoda.
Svaki dobar projekt...
- ...ima cilj i rezultat;
- ... je složen zadatak koji se može podijeliti na jednostavnije dijelove;
- ... je vremenski ograničen;
- ... uključuje najmanje dvoje ljudi;
- ... traži suradnju.
"Reci mi i zaboravit ću.
Pokaži mi i zapamtit ću.
Daj mi da pokušam i razumjet ću."
Projektna nastava daje učeniku mogućnost da postane aktivan sudionik nastavnog procesa i uči ga kako bolje razumjeti ono što ga se poučava.
Ovdje ćete pronaći podatke o svim projektima koji su u pripremi i u koje će biti uključeni naši učenici i/ili učitelji i/ili škola u cjelini.
UNICEF - STOP NASILJU MEĐU DJECOM
Na Učiteljskom vijeću održanom 8. studenog 2010. godine odlučeno je da škola kreće u UNICEF-ov projekt "Stop nasilju među djecom" kakko bi kroz "Sedam koraka do sigurne škole" pokušali dobiti priznanje "Škola bez nasilja" kojemu svi teže.
Čeka nas puno posla - od učitelja i razrednika preko učenika pa sve do njihovih roditelja u narednoj godini.
Koordinator projekta u našoj školi je pedagoginja Miroslava Vaksman, a koordinacijski odbor čine preostala dva stručna suradnika - defektologinja Simona Borko i knjižničarka Marija Tot, učitelji razredne nastave Darinka Kirić i Zvonimir Sabol, učitelji predmetne nastave Sandra Logožar i Lidija Branilović, predstavnik roditelja te lokalne zajednice, koji će biti naknadno i na vrijeme odabrani.
Sedam koraka:
1. Učenici, roditelji, nastavnici i drugi zaposlenici škole svjesni su problema vršnjačkog nasilja.
2. Škola gradi zaštitnu mrežu - definirani elementi zaštitne mreže
3. Zaštitna mreža funkcionira uz jasne mjere i postupke
4. Utvrđen sustav upućivanja složenijih slučajeva prema drugim službama u zajednici, uspostavljena suradnja sa lokalnom zajednicom.
5. Žrtve nasilja traže pomoć od zaštitne mreže
6. Mreža pruža pomoć i žrtvi i počinitelju nasilnog ponašanja, a načini pomaganja poznati su i primjenjivi
7. Učenici, roditelji i učitelji smatraju školu sigurnim mjestom za djecu.
26. siječnja na sjednici Učiteljskog vijeća i u prisutstvu mentorice projekta, predstavljeni su rezultati učeničkih i učiteljskih anketa provedenih tijekom prosinca. Koordinacijski odbor u sastavu: Miroslava Vaksman (predsjednik), Simona Borko i Marija Tot (stručni suradnici), Zvonimir Sabol i Darinka Kirić (razredna nastava) te Sandra Logožar i Lidija Branilović (predmetna nastava) tijekom zimskih praznika su obrađivali podatke koje je predsjednica odbora predstavila svim djelatnicima škole (uključujući romske pomagače i tehničko osoblje). U koordinacijski odbor su uključena i dva roditelja: gosp.David, otac učenika 6.A razreda, te gosp.Oršoš, otac tri kćeri - polaznica 3.A, 5.A i 7.B razreda.
Ožujak je vrijeme kada se projektu pridružuju i ostali ključni članovi - učenici i roditelji. Organizirane su radionice za jedne i druge (zajedno i/ili odvojeno) na kojima će biti donešena razredna pravila, vrijednosti i posljedice te predstavljene ostatku kolektiva, a potom i složene u Školska pravila, vrijednosti i posljedice te izložene u holu škole.
Roditeljima je predstavljeno sudjelovanje u projektu, te očekivanje njihovog angažmana u istome.
23., odnosno 30. svibnja 2011. godine učiteljima predmetne, odnosno razredne nastave održana je radionica "Odgojni stilovi" gdje su prezentirana 4 odgojna stila roditelja, a nakon čega su učitelji i sami prionuli poslu - crtežima i riječima su, nakon rada u ekspertnim grupama, predstavili svoje viđenje stilova. Istu će radionicu svi razrednici odraditi na prvom roditeljskom sastanku iduće školske godine.
Projekt Unicef se i dalje odrađuje jednakim intenzitetom, bez obzira što je školska godina pri kraju, a koordinacijski odbor čeka još sastanak s lokalnom zajednicom, odnosno klubovima, timovima, grupama i udrugama s područja Macinca, Gornjeg Hrašćana, Črečana i Trnovca koji mogu dati svoj doprinos borbi protiv nasilja nad djecom.
25. svibnja 2012. - Većina onoga što je isplanirano, u velikom postotku je i realizirano. Provođenje projekta se bliži kraju. Ostaje nam još samo provesti anketu među učiteljima, roditeljima i učenicima vezanu uz projekt te sumiranje rezultata učinjenog tijekom projekta.
Je li došlo do smanjenja vršnjačkog nasilja? Ne mogu sa sigurnošću tvrditi, ali se o tome puno govorilo na satovima razrednih odjela, na roditeljskim sastancima te u kolektivu među djelatnicima. Postignut je rezultat da se otvoreno govori, da se ukazuje na nasilna ponašanja, da se provede restitucija gdje god i kad god je to moguće.
Ovaj projekt nije proces koji započnemo i završimo, nego on i dalje traje. Ono što je pozitivno jest da je, barem što se tiče pedagoške dokumentacije, značajno smanjen broj kaznenih pedagoških mjera u odnosu na razdoblje prije projekta. Rezultat provedbe projekta je da je ozračje u školi ugodnije i mirnije. Pristup učitelja prema učenicima je promijenjen tijekom projekta u smislu da je manje povišenih tonova, manje kažnjavanja.
Povezanost škole s užom lokalnom zajednicom također je intenzivnija tijekom projekta jer su svi predstavnici aktivno sudjelovali u njegovom provođenju.
Miroslava Vaksman, pedagoginja
Koordinator projekta u školi
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |