« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Treća mobilnost: "Kako koristiti IKT, umjetnost, aktivnosti na otvorenom i igre, timski rad, vršnjačko učenje i projektnu metodu u edukaciji na kreativan način"
U okviru Erasmus+ KA1 projekta kojeg naša škola provodi tijekom ove i iduće školske godine provedena je treća po redu Mobilnost u svrhu učenja za pojedince.
Učiteljica likovne kulture, Jadranka Kučar i učiteljica hrvatskog jezika, Petra Špac sudjelovale su od 29. svibnja do 4. lipnja 2022. godine na tečaju pod nazivom „Kako koristiti IKT, umjetnost, aktivnosti na otvorenom i igre, timski rad, vršnjačko učenje i projektnu metodu u edukaciji na kreativan način“ u organizaciji Quarter Mediation. Mobilnost se odvijala u nizozemskom gradu Assenu kamo su otputovale avionom 28. lipnja 2022. a s tečajem započele 29. lipnja 2022. godine.
Prvog dana tečaja započeo je upoznavanjem voditelja te sadržaja i ciljeva tečaja. Na tečaju je ukupno sudjelovalo 24 sudionika i dvoje voditelja. Tečaj su vodili Tim Stefan i Christina Stefan, a sudionici su bili učitelji iz pet različitih europskih zemalja – Portugala, Italije, Hrvatske, Rumunjske i Finske. Voditelji tečaja predstavili su plan i program edukacije i izdvojili najbolje primjere europskog projekta Quarter Mediation, kao što su: Erasmus for Young Enterpreneurs (Erasmus za mlade poduzetnike), Erasmus+.KA2 projekti: VIDA, PLANetB, 8Percent, InterSTEM, SEEDS.
Drugog dana tečaja svaka škola se predstavila kratkom prezentacijom ili videozapisom te općim podacima o školi i mjestu iz kojeg dolaze. Grupu su činili učitelji iz tri talijanske škole, tri hrvatske škole (Bedekovčina, Virovitica, Višnjica), dvije rumunjske škole te po jedna škola iz Finske i Portugala. Učitelji su bili raznih profila – odgojitelji, učitelji osnovnih i srednjih škola te učitelji plesa i glazbe. Nakon toga, voditelji su predstavili nizozemski obrazovni sustav. Slijedio je posjet Arhivu pokrajine Drenthe. Unutar moderno opremljenog arhiva prikazana je igra za djecu na nizozemskom jeziku koju su sudionici u manjim skupinama rješavali pomoću računala, traženja dokumenata i predmeta unutar prostorija arhiva. Cilj igre bio je pokazati da svako dijete uči kako postupno dolazi do rješenja pomoću raznih aktivnosti timskim radom. Slijedio je kratki film koji je prikazivao povijest školstva u Nizozemskoj. Na kraju se na otvorenom odigrala memory igra i igra na mobitelima za koju je trebalo prošetati jednim dijelom mjesta da bi upoznali njegove kulturne znamenitosti.
Treći dan tečaja slijedilo je upoznavanje s metodama učenja uz igru, vezano uz pričanje priče pomoću tzv. kockica pričalica. Nakon toga sudionici su odslušali predavanje na temu ekoloških problema.
Četvrtog dana tečaja sudionici su posjetili Muzej pokrajine Drenthe gdje su sudjelovali u aktivnosti igranja uloga u skupinama. Slijedila je igra Potraga za blagom koju su izvodili na otvorenom prostoru grada. Na kraju su se okušali u kreativnom likovnom izražavanju uz glazbu.
Peti dan tečaja bio je organiziranu u jednoj od tipičnih starih vjetrenjača koja je i dan danas funkcionalna. Unutar vjetrenjače su tri mlina - za brašno, za začine i za laneno ulje. Voditelji mlina su umirovljeni volonteri. Jedan od njih objašnjavao je i pokazivao kako funkcioniraju mlinovi. Uz vjetrenjaču je smješten restoran i muzej starina te je slijedilo razgledavanje.
Šestog dana tečaja sudionici su upoznati s temama vezanima uz ekologiju, InterSTEM edukacijskim igrama, kreativnim metodama mišljenja, umnim mapama, metodom oluje ideja...
Edukacija je završena evaluacijom, izradom i prikazom fotoreportaža te podjelom Certifikata.
Tijekom 42 sata teorijskih i praktičnih predavanja sudionice su stekle znanja i vještine u korištenju neformalnih metoda poučavanja u formalnom obrazovanju, upravljanju projektima, razvijanju iskustvenog učenja kod učenika kroz aktivnosti na otvorenom, razvijanju komunikacijskih, liderskih, poduzetničkih i timskih kompetencija, kvalitetnom osobnom ispunjavanju i razvoju u cjeloživotnom učenju.
Najvažniji cilj je, ipak, da uvođenjem promjena u načinu poučavanja pobuđuju želju učenika i kolega da promijene svoj način rada putem istraživačkih metoda i rješavanja problema. Time učenje postaje kreativno, suradničko i otvoreno.
Petra Špac i Jadranka Kučar
Časopisi |
• Enter |
• Bug |
• Drvo znanja |
• PC chip |
• Meridijani |
Dnevni tisak |
Korisni linkovi |
• eLektira |
• e-Knjižnica |
• Portal za škole |
• Zanimljivi linkovi |
• Učilica |
• Prometna učilica |
• Nacionalni portal za... |
• MVPEI |
• Varaždinska županija... |