« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Grčka - prva mobilnost učenika u projektu "I am being an ecological person"
U periodu od 5. do 11. ožujka 2017. godine, u sklopu Erasmus + KA 2 projekta „I am being an ecological person“ u Grčkoj je boravilo osam učenika osmog razreda zajedno sa svojom učiteljicom i voditeljicom projekta Ivanom Karpov te pedagoginjom Ankicom Gotić, članicom projektnog tima. Sudjelovali su na prvim transnacionalnim aktivnostima učenja, podučavanja i osposobljavanja zajedno sa vršnjacima iz tri partnerske zemlje: Turske, Grčke i Poljske.
Anamaria, Mislav, Ivana, Luka, Antonija, Dario, Gabrijela i Florijan bili su od samog početka jako motivirani projektom. Izvrsno su surađivali s voditeljicom projekta te su sve zadatke koji su prethodili mobilnosti odgovorno i na vrijeme izvršavali.
Cilj mobilnosti bio je povećati ekološku osviještenost, osjetljivost i pismenost u cilju smanjenja Ekološkog otiska; upoznati principe upravljanja otpadom; odjeljivati otpad iz domaćinstva na otpad od hrane i ostali otpad; izrađivati predmete od otpadnih materijala; steći vještinu ponovnog korištenja dobara s različitim namjenama; razumjeti važnost obnovljivih izvora energije za ekološku održivost.
Za vrijeme boravka u Grčkoj učenici su spoznali važnost korištenja obnovljivih izvora energije, proceduru pravilnog upravljanja otpadom, vrijednost ponovnog korištenja materijala i potrebu zaštite prirodnog okoliša. Ova mobilnost učvrstila je gore spomenuto znanje kroz učenje učenika za vrijeme sudjelovanja u aktivnostima. Učenici su osvijestili, usporedili i raspravili primjere najbolje prakse za rješavanje ekoloških problema iz svake zemlje.
Učenici su unaprijedili govorne vještine engleskog jezika prilikom komunikacije s ostalim sudionicima iz drugih zemalja. Obogatili su osobni vokabular vezan uz upravljanje otpadom i obnovljive izvore energije putem govora i slušanja o istim temama. Surađivali su s kolegama u timskom radu, upoznavali su druge kulture i poštivali različitost.
Put je započeo vožnjom autobusom iz Višnjice do Beča, a nastavljen je avionskim letom do Atene. U zračnoj luci Eleftherios Venizelos u Ateni dočekali su nas gostoljubivi domaćini, učenici i učitelji. Po dolasku u Atenu smjestili smo se u hotel te smo se do kraja dana prošetali do obližnjeg trga Monastiraki.
Prvi radni dan započeli smo upoznavanjem djece iz Turske i Poljske, a nastavljen je vožnjom autobusom do mjesta Acharnes gdje se nalazi grčka škola 1o Gymnasio Acharnon i gdje su nam se priključili i grčki učenici. Tijekom jutra stigli smo u mjesto Lavrio gdje smo posjetili ekološko edukacijsko postrojenje i proveli aktivnosti uz ekološko upravljanje otpadom. Učenici iz svih zemalja tada su bili podijeljeni u timove u kojima su radili do kraja mobilnosti. Nakon ručka posjetili smo arheološku lokaciju Posejdonovog hrama u mjestu Sounio.
Drugi radi dan proveli smo u grčkoj školi 1o Gymnasio Acharnon u mjestu Acharnes, koje je svega 12 km udaljeno od centra Atene, ali zbog gustog prometu trebalo nam je više od sat vremena da stignemo. Grčka škola otvorila je svoja vrata, ljubazni i otvoreni domaćini izrazili su dobrodošlicu pjesmom i tradicionalnim grčkim plesom Sirtaki u koji su se na kraju uključili i naši učenici kao i učenici iz drugih zemalja. Učenici su imali priliku vidjeti izradu sapuna od maslinovog ulja, sudjelovati u izradi platnenih torbi od starih majica, sudjelovali su na nastavi engleskog jezika, likovne kulture i informatike, a aktivnosti su završili prijateljskom košarkaškom utakmicom. Prilikom ručka u školi probali smo tradicionalna grčka jela.
Treći radni dan bio je rezerviran za Nacionalni arheološki muzej i uspon na Akropolu. Vodiči su nas upoznali s Partenonom, hramom božice Atene, sagrađenim između 448. i 438. g. pr. Kr. To je najpoznatija građevina u Ateni i na glasu je kao najviše dostignuće grčke arhitekture. Postao je nezamjenjiv simbol drevne Grčke i Atenske demokracije te jednim od najvećih spomenika svjetske kulturne baštine. Nakon što smo se spustili s Akropole učenici su imali zadatak podijeliti stanovnicima Atene označnike u cilju upoznavanja s aktivnostima projekta i podizanja ekološke osviještenosti. Radni dan privodili smo kraju prekrasnom šetnjom atenskim ulicama i ručkom u grčkom restoranu.
Četvrtog dana boravili smo u mjestu Koropi gdje smo posjetili reciklažnu tvornicu i upoznali se sa svim fazama razdvajanja i recikliranja otpada. Poslije smo došli u mjesto Stamata Attica gdje smo posjetili bioklimatsku zgradu u kojoj je komercijalna kompanija. Zgrada ima EU certifikat BREEAM. Zgrada koristi biotermalane i fotonaponske sustave, vjetroelektrane te iskorištava kišnicu. Večer smo proveli s ljubaznim domaćinima i partnerima u grčkom restoranu u kušanju grčkog jela Suovlaki.
Petak je bio zadnji radni dan i proveli smo ga u Ateni u edukacijsko-kulturnom centru „Stavros Niarhos“. Zgrada i okoliš su dizajnirani prema principu održivosti i uklapanja s postojećim eko-sustavima. Imali smo vođeno razgledavanje unutarnjih dijelova zgrade, kao i mediteranskog vrta i sportskih terena. Dio popodneva proveli smo u poznatoj četvrti Plaka, a večer u vožnji podzemnom željeznicom, poznatijom kao „metro“.
Sudjelovanje na ovoj mobilnosti svima nama predstavlja bogato osobno i profesionalno iskustvo. Svi smo imali priliku pričati engleski, ali učiti i druge jezike, upoznati druge kulture i običaje. Učenici su se sprijateljili s vršnjacima iz partnerskih zemalja i doživjeli posebno emotivne trenutke rastanka i obećanja da će ostati u kontaktu i nakon završetka projekta.
Slijede intenzivne pripreme za školu Višnjica jer ćemo krajem svibnja na radnom sastanku ugostiti partnere iz Grčke, Turske i Poljske.
Pripremile: Ivana Karpov i Ankica Gotić
Časopisi |
• Enter |
• Bug |
• Drvo znanja |
• PC chip |
• Meridijani |
Dnevni tisak |
Korisni linkovi |
• eLektira |
• e-Knjižnica |
• Portal za škole |
• Zanimljivi linkovi |
• Učilica |
• Prometna učilica |
• Nacionalni portal za... |
• MVPEI |
• Varaždinska županija... |