preskoči na sadržaj

Osnovna škola Ivanska

Job shadowing iskustvo u Malagi

Četiri zaposlenice naše škole početkom studenog poletile su za Malagu, Španjolska kako bi prisustvovale aktivnosti mobilnosti promatranja posla ili poznatijeg naziva - job shadowing. Dvije učiteljice razredne nastave - Jelena Haistor i Sanela Laić, socijalna pedagoginja škole Maja Višek Jambrek i učiteljica engleskog jezika Ivana Medved posjetile su dvije škole: San Jose concertado školu i IES El Palo javnu srednju školu.

Obrazovni sustav Španjolske razlikuje se od našega po tome što učenici našeg 6. i 7. razreda pohađaju prva dva razreda srednje škole. 

Cijeli obrazovni sustav je podložan upravi odbora pojednih regija pa je tako Andaluzijski obrazovni odbor nadležan svim školama te regije, tako i Malage.

Škole se pak još dijele na javne, poput IES El Palo i tzv. concertado škole što znači poluprivatan. San Jose concertado školu koju smo posjetile financira Andaluzijski obrazovni odbor no i "kompanija" koja ju je osnovala kroz razne donacije, uplate roditelja npr. za uniforme učenika i sl.

Već kod samog ulaza vidljiva je velika razlika između ta dva tipa. Concertado škola je omeđena visokim zidovima kroz koje ne može svatko ući bez prethodne najave. Fotografiranje učenika je strogo zabranjeno čak i s leđa - znači veliki je naglasak na sigurnosti. Javnu školu omeđuju ograde kroz koje možete vidjeti i učenike i zaposlenike te nigdje nema zabrane fotografiranja.

Tijekom job shadowing aktivnosti četiri sudionice naše škole imale su zasebne ishode, tj. ciljeve koje žele ostvariti tom mobilnošću. Domaćini su se dosta trudili ugostiti nas i pružiti nam zaista širok aspekt obrazovnog sustava i saznanja o njihovim specifičnostima, no o tome ćemo izvijestiti ponaosob kroz naredno razdoblje. 

Za sada je tu jedan kratki pregled kroz fotografije.

Više o svim mobilnostima naše škole možete pogledati na Instagram stranici erasmusosivanska.

 


 

Erasmus+ mobilnost učenika – Prvo međunarodno iskustvo za našu školu

Ovo je prvo Erasmus+ iskustvo za našu školu i njezine učenike, a mobilnost u Sloveniju bila je pravi uspjeh! U sklopu programa, naši su učenici (Gita Tadić, Maja Šalamunec, Karlo Medved, 7.r te Stela Šporčić, Jakov Capan i Lara Blažeković, 6.r) imali priliku posjetiti Zavod Kajžica, montessori školu u Kranju, gdje su se upoznali s Montessori metodom obrazovanja i svakodnevnom primjenom Nenasilne komunikacije (NVC). Sve to odvijalo se pod budnim okom pratiteljica, knjižničarke Tanje Nađ i socijalne pedagoginje Maje Višek-Jambrek.

Erasmus+ program omogućio je našim učenicima da prošire svoje horizonte, steknu nova znanja i vještine te se povežu s vršnjacima iz drugih zemalja. Osim edukativnih aktivnosti, uživali su i u skijanju na slovenskim planinama, što je dodatno obogatilo njihovo iskustvo.

Ovaj program predstavlja važan korak za našu školu, jer pruža učenicima jedinstvenu priliku za osobni i profesionalni rast, te potiče međunarodnu suradnju i međukulturalno razumijevanje. Učenici su kroz Erasmus+ ne samo učili, nego i aktivno sudjelovali u globalnoj zajednici mladih, stvarajući trajne veze koje će oblikovati njihovu budućnost.

 

 


Static HTML

 

Godinu 2023. započinjemo s velikom prekretnicom - Erasmus + postaje dio naše škole. 

 

Što je Erasmus+ ?

Erasmus+ je program Europske unije kojim se podupiru obrazovanje, osposobljavanje, mladi i sport u Europi. Europska komisija osigurava financiranje nacionalnih agencija (AMPEU) koje se koriste financijskim sredstvima za upravljanje "decentraliziranim" aktivnostima u okviru Erasmus+ programa.

 

Odlukom Agencije za mobilnost i programe Europske unije (AMPEU) u okviru Poziva na podnošenje prijedloga za 2022. program Erasmus+, rok 19.10.2022;

OŠ Ivanska dodijeljena je Erasmus akreditacija u području odgoja i općeg obrazovanja. 

 

Što je Erasmus akreditacija?

Erasmus akreditacija organizacijama u području strukovnog obrazovanja i osposobljavanja, odgoja i općeg obrazovanja te obrazovanja odraslih omogućuje da se uključe u prekograničnu razmjenu i suradnju. Dodjelom Erasmus akreditacije potvrđuje se da je prijavitelj izradio plan za provedbu visokokvalitetnih aktivnosti mobilnosti u okviru razvoja svoje organizacije. Taj je plan ključan dio prijave za Erasmus akreditaciju, a naziva se Erasmus plan.

(Više o Erasmus+ programu možete saznati klikom na gornju ikonu Erasmus+.)

 

Što to znači za nas?

 

Učitelji naše škole imat će pristup financijskim sredstvima u razdoblju od 1.6.2023. do 31.12.2027. godine kako bi se usavršavali u 3 područja navedena u Erasmus planu ustanove.

Erasmus plan OŠ Ivanska obuhvaća 3 cilja: 

1. Primijeniti inovativne metode rada u mješovitoj skupini učenika različitih sposobnosti, 

2. Poboljšati međusobnu komunikaciju i razredno ozračje na relaciji učenik - učitelj,

3.  Ponuditi novi izbor izvannastavnih aktivnosti koje zadovoljavaju interese i potrebe učenika.

 

Znanja i iskustva koja će steći na aktivnostima mobilnosti primjenit će u svome svakodnevnom radu s učenicima i radu škole općenito. 

 

Članovi Erasmus tima naše škole koji će polaziti aktivnosti mobilnosti u okviru odobrene akreditacije čine (abecednim redom):

Dubravko Cajner, učitelj geografije,

Sunčica Đuričić Kocijan, ravnateljica,

Jelena Haistor, učiteljica razredne nastave,

Sara Fabičević, pedagoginja

Sanela Laić, učiteljica razredne nastave,

Ivana Medved, učiteljica engleskog jezika (koordinator)

Tanja Nađ, knjižničarka,

Renata Zemčak, učiteljica povijesti.

 

O svim aktivnostima, sadržajima istih, rezultatima naučenog i primjeni u praksi moći ćete pratiti na ovoj stranici.

 

 

 

Stigla je sljedeća školska godina i u tijeku su aktivnosti mobilnosti osoblja škole!

Prva polaznica je naša vrijedna knjižničarka Tanja Nađ na edukaciju s nazivom Design thinking for educators. Klikom na naziv možete pogledati što tečaj uključuje.

U listopadu očekujemo i par fotografija i dojmove s tečaja, kao i kako će se naučeno primjeniti u nastavi.

Prostor Europass Teacher Academy u Berlinu

 

Kratki pregled kroz strukturirani tečaj Design thinking for educators.

Izvještaj naše knjižničarke pročitajte u nastavku:

Design Thinking for Educators 

Prva polaznica mobilnosti u OŠ Ivanska je knjižničarka Tanja Nađ. Ona je sudjelovala na strukturiranom tečaju Design Thinking for Educators u razdoblju 9. – 13. listopada 2023. g. u Berlinu. 

Design Thinking je metoda aktivnog učenja koja služi za stvaranje inovativnih ideja koje zadovoljavaju stvarne potrebe okruženja u kojem se nalazimo. Riječ je o načinu rješavanja problema s pomoću određenog procesa te skupa metoda i tehnika.  

Kroz 5 dana strukturiranog tečaja knjižničarka naše škole naučila je koje alate i tehnike iz područja kreativnosti, društvenih te računalnih znanosti uključuje ova inovativna metoda. 

Prvi dan polaznici su se međusobno upoznali kroz aktivnost ledolomac i Picasso igru. Nakon toga, u suradnji s polaznicima ostala dva tečaja, svatko je predstavio zemlju iz koje dolazi, svoju školu i zanimanje. Tada je voditeljica tečaja Barbara Distefano predstavila školu u Berlinu i tečaj te održala uvodno predavanje o Design Thinking metodi.   

Drugi dan uslijedili su izazovi. Polaznici su dizajnirali proizvode prema zadatku pridržavajući se faza pri izradi: planiranje (izrada skice, odabir materijala, dizajna i označavanje materijala koji će se koristiti na skici), izgradnja prototipa i testiranje. Tijekom aktivnosti uočili su kojih to 7 vještina je potrebno za preživljavanje u 21. stoljeću. Uslijedilo je predavanje o metodologiji i tehnici Design Thinking.  

Treći dan uslijedili su novi izazovi. Polaznici su kroz aktivnost izrade glazbenog instrumenta postali kreativni dizajneri. Nakon što su jedni drugima predstavili svoje proizvode i testirali ih, voditeljica tečaja Barbara Distefano postavila je pred njih pravi problem. Imali su zadatak pročitati članak pod nazivom PowerPoint Is Evil. Zadatak polaznika bio je prepoznati problem, a zatim su uslijedile faze empatije i ideacije. Kroz empatiju, kao proces uživljavanja u tuđe doživljaje, polaznici su imali zadatak staviti se u poziciju korisnika kako bi proživjeli iskustvo uporabe zadanog alata za prezentiranje. Promatrali su korisnike (polaznike drugih tečajeva) i njihova ponašanja, intervjuirali ih kako bi prikupili podatke, gledali ih i slušali. Sljedeći zadatak bio je osmisliti velik broj ideja kako bi mogli kasnije izgraditi prototip i pronaći inovativno rješenje problema za korisnike PowerPoint prezentacija.   

Četvrti dan bio je posvećen izradi prototipa zajedničkih ideja. Olujom ideja voditeljica je potaknula polaznike na kolektivno razmišljanje. Polaznici su predlagali, slušali i gradili ideje. Nakon toga zadatak je bio odabrati ideje koje su zabavne, inovativne, kreativne. Zatim su posvetili vrijeme izradi prototipa ideja. Kako bi ohrabrila svoje polaznike i motivirala ih da dobiju originalne ideje, voditeljica tečaja osigurala je posjet muzeju Futurium. Riječ je o interaktivnim izložbama koje predstavljaju ključne probleme budućnosti poput klime, hrane, tehnologije, stanovanja itd.  

Peti dan, uz pomoć polaznika ostalih tečajeva, prezentirali su proizvod te ga testirali. Uslijedila je dodjela diploma o završenom tečaju uz šampanjac te evaluacija.  

Šesti dan bio je posvećen kulturnim aktivnostima. 

 

Ne čekamo dugo na sljedeću mobilnost!

Učiteljica povijesti Renata Zemčak prošli tjedan prisustvovala je stručnom tečaju Resilience and Wellbeing strengths u predivnoj Barceloni. Tečaj je trajao šest dana a više o njemu možete pogledati klikom na naziv tečaja.

 

Kako se učiteljica provela i što je naučila moći ćete pročitati i pogledati u njenom izvještaju.

Resilience and Well-being Strengths- otpornost i  pozitivno stanje duha omogućava nam balans između uspona i padova u životu, profesionalnih i privatnih. Bitno je znati se nositi sa svakodnevnim izazovima, stresom i opterećenjima koja nam donosi svakodnevnica.

Tijekom 5 dana predavanja i radionica  naglasak je bio na razvijanju, prepoznavanju i usmjeravanju emocija te stvaranju ravnoteže, balansa duha i tijela.

Prvi dan polaznici su se međusobno upoznali , predstavili svoje škole te rekli razloge zbog kojih su se javili na tečaj.. Tada je voditeljica tečaja Marta Mandollini predstavila Europass teacher academy u Barceloni , upoznala nas s kulturološkim mogućnostima istraživanja grada. Nakon uvodnog dijela slijedilo je definiranje pojma Resilience  te predstavljanje SWOT analize učiteljima.

Slika na kojoj se prikazuje u dvorani, zid, odijevanje, osoba

Opis je automatski generiran

Drugi dan definirali smo pojam Well being te odnos između pojma resilience i welbeing. Došli smo do saznanja da je Resilience - aktivnost koja dovodi do stanja- Well being. Definirali smo okidače stresa u svakodnevnom životu te na kreativan način osmislili naš životni moto. Na kraju radnog dana smo planirali nastavnu jedinicu koja se temelji na gore spomenutim pojmovima.

Slika na kojoj se prikazuje tekst, crtež, papirna galanterija, karta

Opis je automatski generiran
Slika na kojoj se prikazuje tekst, Post-it papirić, pismo, papirnati proizvod

Opis je automatski generiran
Slika na kojoj se prikazuje Ljudsko lice, u dvorani, zid, odijevanje

Opis je automatski generiran

Treći dan  učili smo prepoznati otvorene i zatvorene umove ( Growth and fixed mindset). Razmišljanja i stavove ljudi koju su spremni na nove izazove ili stavove ljudi koji ne voli promjene i zadovoljni su postignutim. Drugi dio dana provodili smo nastavu na terenu, u zgradi Sveučilišta . Tamo smo, vezani uz  prirodu u botaničkom vrtu, vježbali metode jačanja osjetila i postizanja unutarnjeg mira. 

Slika na kojoj se prikazuje vanjski, drvo, biljka, ljudi

Opis je automatski generiran
 
Slika na kojoj se prikazuje obuća, odijevanje, traper, vanjski

Opis je automatski generiran
 
 

Četvrti dan smo učili o emocijama, koliko one utječu na našu svakodnevnicu, naše reakcije te posljedice koje slijede nakon ne kontroliranja emocija. Učili smo strategije kako prepoznati, kontrolirati emocije ( PBS- pause, breathe, smile) te na taj način dovesti do primjerene reakcije. Upoznali smo se s pojmom Rumination ( ponovno proživljavanje prošlih događanja i vraćanje na staro, loše stanje duha). Vježbali smo tehnike meditacije te ZEBRA tehniku. Na zabavan način, rekonstruiranjem Danteove slike „ Proljeće“  vježbali smo timski rad.

Slika na kojoj se prikazuje slikanje, umjetničko djelo, mitologija, vizualne umjetnosti

Opis je automatski generiran
 
Slika na kojoj se prikazuje odijevanje, osoba, u dvorani, zid

Opis je automatski generiran
 

Peti, zadnji dan, spominjali smo asertivnu komunikaciju te na kreativan način slali asertivne poruke sudionicima grupe. U grupama smo planirali projekt Creative thinking for schools kojim smo definirali potrebe, metode i načine provedbe tema koje nas okupiraju svakodnevno.

Na kraju dana dobili smo certifikate o uspješno položenom tečaju.
Šesti dan bio je posvećen kulturnim aktivnostima u Barceloni.
 
 
 
U siječnju, točnije 4. siječnja ove godine održane su radionice na Učiteljskom vijeću škole gdje su polaznice prva dva tečaja - knjižničarka Tanja Nađ (Design Thinking for Educators) i učiteljica povijesti Renata Zemčak (Resilience and Wellbeing Strenghts for Teachers) diseminirale naučeno te omogućile svim učiteljima i stručnim suradnicima škole šansu, vidjeti kako naučeno primijeniti u svome radu.
Uz pomoć osmišljenih zadataka, učiteljic koji su prisustvovali razradi su ideju za Dan škole te dobili potrebne alate za pripremu budućih projekata, kao i same nastave. Tehnike kojima su nas poučile bile su one koje su spomenule u svojim izvještajima s mobilnosti.
Same radionice učitelji polaznici ocijenili su visokim ocjenama i zadovoljstvom kako su bile pripremljene, kao i činjenicom da je naučeno primjenjivo u nastavi - što je i krajnji cilj naših mobilnosti: primijeniti što je više moguće u nastavi i radu s učenicima.
 

    

 

Treća mobilnost učitelja naše škole napokon je stigla. Najomiljeniji učitelj škole, učitelj geografije i povijesti Dubravko Cajner, posjetio je Bolognu gdje pohađa tečaj naziva Emotional intelligence and oaching skills for teachers, schools and adult education staff a klikom na sam naziv tečaja možete saznati što točno uključuje. Veselimo se učiteljevom povratku, mogućnosti da pročitamo njegov izvještaj o tečaju, kao i da sami naučimo nešto o tome.


 

Emotional Intelligence and Coaching Skills for Teachers and Educators

U Bologni je, od 11. do 17. veljače 2024. u organizaciji Erasmus Learning Academy održan tečaj pod nazivom Coaching Skills for Teachers, School and Adult Education Staff.  Sudionici tečaja bili su učitelji i učiteljice iz Švedske, Poljske, Belgije, Portugala i Hrvatske.

Pojam coaching nastao je u 19. stoljeću na sveučilištu u Oxfordu, a označavao je pomoć profesora studentima oko pripreme i polaganja ispita. U tom značenju mogao bi se prevesti kao treniranje, savjetovanje ili mentoriranje, a najčešće se izraz niti ne prevodi nego koristi u izvornom obliku.

U kontekstu škole coaching podrazumijeva davanje potpore i motivacije učenicima kako bi osvijestili svoje potencijale te prihvaćali i uspješno rješavali izazove. Coach (trener, mentor) ne mora biti stručnjak za određeno područje nego ima zadatak pojednostaviti proces učenja te usmjeravati i poticati učenika da koristi svoje potencijale kojih možda nije niti svjestan. 

Program je započeo u nedjelju 11. veljače popodne međusobnim upoznavanjem sudionika tečaja, predstavljanjem zemalja i škola iz kojih dolaze te neformalnim druženjem tijekom obilaska grada i zajedničke večere.

Teme koje su obrađivane na radionicama tijekom sljedećih pet dana bile su vezane uz vještine potrebne za coaching. Tako se prvoga dana definiralo i pojasnilo sam pojam coachinga te važnost emocionalne inteligencije (Emotional Intelligence). Drugoga dana tečaja vježbalo se postavljanje ciljeva (Setting SMART - goals) koji će biti specifični, mjerljivi, dostižni, realni i vremenski definirani. Rješavanje sukoba (Conflict Management) te poticanje dijaloga kako bi sukob dao pozitivne rezultate bila je tema trećega dana. Četvrtoga dana radionice su obrađivale temu postavljanja pitanja usmjerenih na učenje (Learning Focused Questions), a posljednjega, petog dana tečaja naglasak je bio na pozitivnoj komunikaciji u razredu i razvijanju otvorenog načina razmišljanja (From Fixed to Growth Mindset). Tečaj je završen malom svečanošću dodjele certifikata.

Uz učenje i stjecanje novih znanja i vještina, upoznavanje novih ljudi i iskustava iz školskih sustava raznih europskih zemalja, ostalo je i dovoljno vremena za upoznavanje povijesnih i kulturnih znamenitosti Bologne, najstarijeg europskog sveučilišnog središta.


 

Na narednu mobilnost pedagoginja škole Sara Fabičević polazit će na Tenerifima od 26.2. do 2.3. Pohađat će tečaj Team building: Fun and play, building educators' communities a više o tečaju možete pročitati klikom na naziv tečaja.


,,TEAM BUILDING FOR SCHOOL: PLAY AND FUN, BUILDING EDUCATORS’ COMMUNITIES“

DAN 1. UVOD I VAŽNOST TEAMBUILDINGA 

Prvi dan tečaja, započeli smo s nekoliko uvodnih igara upoznavanja, a potom je svaki sudionik, kroz igru, imao priliku predstaviti svoju državu, grad, školu te svoj rad u obrazovnom sustavu . Nadalje, pobliže nam je opisan koncept izgradnje timova i njegova važnost u školskom okruženju. Nakon toga, fokusirali smo se na praktične aktivnosti i raspravljali o svrsi i koristima koje Teambuilding može donijeti, ali i problemima s kojima se svakodnevno susrećemo unutar svog kolektiva. Osobito smo istraživali kako organiziranje Teambuldinga može koristiti učenicima, učiteljima i osoblju škole. 

DAN 2. AKTIVNOSTI MINDFULNESSA I POVJERENJA 

Drugi dan bio je posvećen aktivnostima Mindfulnessa i izgradnji povjerenja i komunikacije među sudionicima. Ove aktivnosti proveli smo u parku Anaga, kako bismo se povezali s prirodom i potaknuli osjećaj zajedništva među nama. Kroz različite vježbe i igre, radili smo na jačanju međusobnog povjerenja i otvorenosti za komunikaciju. 

DAN 3. UČINKOVITO RJEŠAVANJE KONFLIKATA I PODRŽAVAJUĆA KOMUNIKACIJA 

Treći dan fokusirali smo se na učinkovito rješavanje konflikata, izgradnju povjerenja i primjenu podržavajuće komunikacije. Prikazani su nam važni modeli za uspješno rješavanje problema. Kroz interaktivne radionice i diskusije, istraživali smo različite tehnike za prevladavanje konflikata i promoviranje zdrave komunikacije među članovima tima. 

DAN 4. NENASILNA KOMUNIKACIJA I RAZUMIJEVANJE KONFLIKATA 

Četvrti dan bio je posvećen radionicama o nenasilnoj komunikaciji i razumijevanju tehnika za rješavanje konflikata. Kroz simulacije i uloge, prakticirali smo primjenu različitih alata za prevladavanje sukoba i promicanje harmoničnih odnosa unutar tima. 

DAN 5. EVALUACIJA I PREGLED STEČENIH KOMPETENCIJA 

Peti dan bio je rezerviran za dijeljenje iskustava, evaluaciju tečaja te pregled stečenih kompetencija. Razmijenili smo povratne informacije i raspravljali o našim doživljajima tečaja. Na kraju, dobili smo potvrdu o pohađanju tečaja kao priznanje za naš trud i angažman. 

 

 


 

 

DAN 6. ORGANIZIRANI IZLET NA NACIONALNI PARK TEIDE 

Posljednji dan tečaja bio je rezerviran za organizirani izlet na Nacionalni Park Teide. Ovaj izlet omogućio nam je dodatno povezivanje i opuštanje nakon intenzivnog tjedna učenja i aktivnosti. Iskoristili smo priliku za istraživanje prirodnih ljepota parka i zajedničko uživanje u slobodnom vremenu prije povratka kući. Ovaj intenzivni tečaj izgradnje timova bio je obogaćujuće iskustvo koje će sigurno ostaviti trajan utjecaj na naš profesionalni i osobni razvoj.


Diseminacija pohađanih tečajeva

Na aktivima predmetne i razredne nastave, pedagoginja škole i učitelj povijesti održali su diseminacijske aktivnosti.

Radionica Team Building for School: Play and Fun, Building Educators' Communities, koju je vodila pedagoginja Sara Fabičević, bila  je usmjerena na prezentaciju modela uspješnosti u izgradnji tima, integrirajući ih kroz raznolike aktivnosti posebno prilagođavajući aktivnostima predmetnoj, tj. razrednoj nastavi i uzrastu djece s kojima učitelji rade.

Učitelj Dubravko Cajner održao je interaktivno predavanje s temom Coaching skills for teachers, school and adult education staff prenoseći znanja stečena tijekom istoimenog Erasmus tečaja. Pojasnio je pojam coachinga i istaknuo važnost emocionalne inteligencije te postavljanja SMART ciljeva. 


 

Još jedna mobilnost slijedi - pohađanje tečaja Brain-based learning: Understanding how students really learn u Dublinu od 18. do 23. ožujka. Klikom na naziv tečaja možete pročitati o više o njemu i koji su planirani ishodi.


Brain-based learning: Understanding how students really learn

Tečaj Brain-based learning je bio intenzivan i pokrivao dosta teorijskog znanja, no nudio i praktične primjere kako naučeno primijeniti u praksi. Kroz šest dana, 5 dana koncentriralo se na stjecanje vještina dok je posljednji dan ostavljen za kulturne aktivnosti, iako ni njih nije manjkalo tijekom tjedna.

Tečaj je započeo uvodom u spoznaje kako mozak učenika svih dobi funkcionira, dok se u večernjim satima održao tzv. Food fair, ili sajam hrane gdje su se sudionici svih tečajeva predstavili okupljenima. Izuzev spomenutog tečaja, kojega je pohađalo 11 sudionika iz zemalja poput Malte, Švedske, Bugarske, Španjolske i Slovenije (i naravno naša učiteljica), još su četiri druga tečaja bila organizirana u isto vrijeme. Sveukupno preko 50 sudionika predstavljalo je svoju zemlju izlažući hranu tipičnu za svoje podneblje, regiju ili zemlju.

    

   

Unutar skupine pak, podijelili smo suvenire koje smo ponijeli kako bi predstavili škole iz kojih dolazimo kako bi omogućili suradnju na budućim projektima.

    

 

U utorak smo se bavili načinom razmišljanja ili poznatijim pod nazivom „mindset“. Tako smo radili vježbe kako od fiksiranog, uvriježenog „fixed“ mindseta sebe, ali i učenike, dovesti do promjenjivog, rastućeg načina razmišljanja ili „growth“ mindset-a i koju ulogu on preuzima u shvaćanju odgovornosti prema učenju kod učenika. Detaljnije smo se bavili kako mozak zapravo funkcionira, što je važno za shvaćanje kako pristupiti učenicima u raznim etapama njihovog razvoja, no i trenutcima ponašanja. U vezi toga dotaknuli smo se najučinkovitijih metoda rada te potrebnih pauza u radu, tzv. brain breaks i njihove važnosti u svakodnevnom radu s učenicima.

Srijeda je bila rezervirana za mindfulness i ulogu emocija u učenju. Susreli smo se s pojmom „flipping the lid“, kada emocije prevladaju – što tada, kako ojačati emocije, povezanost tijela i osjećaja i kako se osnažiti. Na večer je održana radionica tradicionalnog irskog plesa za sve hrabre polaznike svih tečajeva taj tjedan.

   

 

Četvrtak je posvećen temi pažnje, fokusiranja i sposobnosti pamćenja, kao i navikama i stvaranju istih, no i razbijanju loših navika.

Petak je bio zadnji dan tečaja gdje smo se susreli s metodom Šest šešira razmišljanja (Six thinking hats) sažimanju svega naučenog i primjenu u praksi, razlikama između mlađih i starijih učenika te podjelom certifikata o sudjelovanju na usavršavanju. Subota je posvećena posjeti znamenitostima Dublina i okolice.

  


 

Slijede nam dvije mobilnosti u travnju - tečajevi The 4Cs in Education u Firenci u organizaciji Europass Teacher Academy i Effective Classroom Management Strategies u Bologni u organizaciji Erasmus Learning Academy. Više o tečajevima možete pročitati klikom na njihove nazive, a izvještaje polaznica u nastavku.


The 4Cs: Communication, Collaboration, Creativity and Critical Thinking in Schools

Tečaj „4Cs“  je program dizajniran za poticanje razvoja ključnih vještina u području komunikacije, suradnje, kreativnog mišljenja i kreativnosti. Cilj tečaja je osnažiti sudionike da postanu efikasniji u radnom okruženju te da razviju sposobnosti koje su ključne za uspjeh u današnjem dinamičnom  svijetu.

Tečaj je započeo s ciljem stvaranja ugodne atmosfere i upoznavanja sudionika. Kroz interaktivne aktivnosti, poput igrica za upoznavanje i timskih zadataka, sudionici su imali priliku međusobno se upoznati te stvoriti osjećaj pripadnosti i zajedništva. Fokus je bio i na stvaranju pozitivnog školskog okruženja koje potiče učenje i razvoj  uz naglasak na promicanju pozitivnih interakcija među sudionicima. Sudionici su sudjelovali u praktičnim aktivnostima koje su ih poticale na suradnju i timski rad.

Komunikacija kao vještina 21.  st. odnosi se na sposobnost učinkovitog prenošenja informacija, ideja i emocija kroz različite medije poput govornog jezika, pisma, vizualnog predstavljanja i digitalnih platformi. Ne uključuje samo prijenos poruka već i aktivno slušanje, razumijevanje i odgovarajuće reagiranje u različitim kontekstima uključujući interakcije licem u lice, virtualna okruženja i globalne mreže. Sudionici su na tečaju imali priliku naučiti različite tehnike verbalne i neverbalne komunikacije, kao i kako uspješno prezentirati ideje i argumente. Kroz praktične vježbe i simulacije  sudionici su stekli povjerenje u svoje komunikacijske sposobnosti i naučili kako bolje razumjeti potrebe drugih sugovornika.

Suradnja se odnosi na praksu zajedničkog rada prema zajedničkom cilju ili ishodu, ponekad olakšanu tehnologijom i karakteriziranu komunikacijom podijeljenom odgovornošću i uzajamnim poštovanjem među sudionicima. Uključuje pojedinca ili grupu koji kombiniraju svoje različite vještine, znanja i perspektive za stvaranje inovativnih rješenja, donošenje odluka i postizanje zajedničkog uspjeha u različitim kontekstima. Suradnja naglašava prilagodljivost, fleksibilnost i inkluzivnost .

Kreativno mišljenje je bitan element inovacije i rješavanja problema. Tijekom tečaja sudionici su se upoznali s različitim tehnikama kreativnog mišljenja, poput brainstorminga, mind mappinga i dizajn thinkinga. Kroz interaktivne radionice i izazove sudionici su potaknuti da razmišljaju izvan ustaljenih okvira i pronalaze nove i inovativne pristupe problemima.

Kreativnost je ključna za stvaranje vrijednosti i razlikovanje od konkurencije. Sudionici su tijekom tečaja istražili različite aspekte kreativnosti, uključujući kako poticati kreativno okruženje, upravljati kreativnim procesom i poticati inovacije. Kroz inspirativne primjere i praktične vježbe sudionici su razvili svoju kreativnu snalažljivost i spremnost na eksperimentiranje.

Tečaj „4Cs“ pružio je sudionicima vrijedne uvide i alate za razvoj ključnih vještina komunikacije, suradnje, kreativnog mišljenja i kreativnosti. Kroz interaktivne aktivnosti i praktične primjere sudionici su osnaženi da primijene stečena znanja i vještine u svom svakodnevnom radu, što će rezultirati poboljšanjem njihove efikasnosti i produktivnosti u radnom okruženju.

 

Tečaj "4Cs" pružio je sudionicima vrijedne uvide i alate za razvoj ključnih vještina komunikacije, suradnje, kreativnog mišljenja i kreativnosti. Kroz interaktivne aktivnosti i praktične primjere, sudionici su osnaženi da primijene stečena znanja i vještine u svom svakodnevnom radu, što će rezultirati poboljšanjem njihove efikasnosti i produktivnosti u radnom okruženju.


Effective classroom management strategies for teachers and education staff

Ovaj strukturirani tečaj omogućio je sudionicima razvoj njihovih sposobnosti upravljanja razredom koristeći interaktivne, angažirane tehnike s inovativnim metodama kako bi što uspješnije stvorili sigurno i pozitivno ozračje za učenje.

Kroz 5 dana strukturiranog tečaja naučila je kako primijeniti učinkovite metode u praksu poboljšavajući motivaciju i timski rad učenika. Osim toga naučila je razvijati metode osobnog i društvenog razvoja učenika.

Učiteljica navodi:

Prvi dan, u nedjelju, polaznici su stigli i počeli svoje druženje zajedničkim ručkom u obližnjem restoranu te obilaskom Bologne uz pratnju vodiča.

U ponedjeljak je započeo tečaj zajedničkim okupljanjem u holu Camplus hotela. Sudionici su se međusobno upoznali kroz aktivnost svojih očekivanja i strahova vezanih za tečaj. Odabirom slike s Dixit karata smo iznijeli svoje ideje idealnog, podupirućeg i dobro upravljanog razreda.

Treći dan je bio posvećen temi kako uspostaviti okruženje za suradničko učenje.Kroz praktične aktivnosti učili smo razvijati kreativnost u timskom radu kroz učenje po stanicama.

Četvrti dan smo učili razvijati tehnike i igre po Bloomovoj taksonomiji po kojoj smo se zadatci učenika razlikuju i pripremaju prema njihovim sposobnostima.

Peti dan tečaja smo upoznali tehniku obrnute učionice (Flipped classroom) te na koji način je provesti i motivirati učenike za takav način nastave. Upoznali smo različite IKT alate kao što su Bamboozle, Genially, Ziplet, Socrative, Fig Jam, a s nekima i napravili određeni zadatak te naučili kako ih uvrstiti u nastavni proces.

Šestog dana smo učili o važnosti stvaranja zajedničkih razrednih pravila te kako rješavati konfliktne situacije i tražiti rješenja kroz različite praktične aktivnosti.

Nakon toga je uslijedila dodjela certifikata o završenom tečaju te završna evaluacija.


Diseminacija Erasmus akreditacije: Erasmus+ u OŠ Ivanska - Što možete naučiti od nas?

 

Predavanje je obuhvatilo nekoliko ključnih tema, uključujući iskustva pisanja prijave za projekt  Erasmus K1 mobilnosti , tj. Akreditacije te je prožeto konkretnim primjerima, savjetima i smjernicama. Osim toga, podijeljena su i iskustva stečena kroz mobilnosti, što je prisutnima omogućilo dublji uvid u praktične aspekte sudjelovanja u ovim projektima.

Koordinatorica Ivana Medved je detaljno objasnila postupak pisanja projekta za Erasmus Akreditaciju i usporedila prijavu s onom za KA1 projekte. Poseban naglasak stavljen je na važnost temeljitog istraživanja i planiranja te na usklađivanje projektnih ciljeva s prioritetima Erasmus+ programa. Istaknula je ključne elemente koje svaki projektni prijedlog mora sadržavati kako bi bio uspješan.

Pedagoginja Sara Fabičević podijelila je vlastito iskustvo s Erasmus mobilnosti na Tenerifima te je istaknula nekoliko konkretnih primjera uspješno realiziranih projekata i ponudila praktične savjete za izbjegavanje najčešćih pogrešaka prilikom prijave.

Pedagoginja i koordinatorica podijelile su priče o svojim putovanjima, novim znanjima i vještinama koje su stekle te kulturnim razmjenama koje su doživjele.

Naglasile su koliko su ove mobilnosti doprinijele njihovom profesionalnom razvoju, kao i razvoju same škole.

Predavanje je završilo raspravom u kojoj su prisutni postavljali pitanja i dijelili vlastita iskustva s kojima se suočavaju.


Diseminacije pohađanog tečaja Brain - based learning

Polaznica tečaja Brain-based learning: Understanding how students really learn učiteljica Ivana Medved održala je do sada dva interaktivna predavanja učiteljima i stručnim suradicima škole. Prvi dio nazvan Fiksni i razvojni mentalitet održan je 27.4 na Učiteljskom vijeću gdje u prisutni imali priliku vježbati davanje povratne informacije učeniku s umom na razvojni mentalitet.

Drugi dio nazvan Svjesna pažnja i pauze za mozak održao se u 4.7. za sve zainteresirane članove Učiteljskog vijeća. To predavanje je bilo više radioničkog tipa te su polaznici imali priliku upoznati se s tehnikama mindfulnessa, tj. svjesne pažnje i edukinestetičke vježbe koje je moguće provoditi s učenicima razne dobi i najvažnije provježbati ih osobno i unutar skupine.

Posljednji dio diseminacije tečaja planiran je interaktivnim predavanjem naziva Učinkovite tehnike poučavanja/učenja i radionicom izrade digitalnog stripa koje će se održati 4.9.

 


Diseminacija Akreditacije i aktivnosti mobilnosti

Dana 5.7. pedagoginja škole Sara Fabičević i koordinatorica Erasmus projekata Ivana Medved održale su interaktivno predavanje i radionicu Kako do Erasmus akreditacije? sa sudionicima Srednje škole Čazma.

Polaznici su tako imali priliku čuti kako je put do Erasmus akreditacije tekao za OŠ Ivanska, koje uloge su imale predavačice, kako izgledaju mobilnosti sudionika te potom radionicu s članovima UV Srednje škole Čazma koristeći se metodom naučenom od naše prve pozvane stručnjakinje Danice Tajčman, kako bi i oni uspjeli doći do možebitnih ciljeva budućeg Erasmus plana.


Uvod u nenasilnu komunikaciju
Pripreme za početak nove školske godine su u tijeku a ujedno i završavamo 1.godinu unutar Erasmus akreditacije.... 
U četvrtak i petak 22. i 23.8. učitelji naše škole prisustvovali su dvodnevnoj radionici "Uvod u nenasilnu komunikaciju" koju je održao renomirani trener NVC-a Dmitriy Kopina. Dmitriyja smo pozvali kako bi nas uputio u drugačije načine komuniciranja od čega ćemo imati dobrobiti svi, bilo u privatnom ili poslovnom životu, no i najvažnije kako bi radili na postavljenom Erasmus cilju poboljšanja komunikacije na razini učitelj - učenik.
Kao što je naziv i rekao, ovo je tek uvod te možemo očekivati još nekoliko edukacija s Dmitriyjem. Nakon radionica sa sobom odnosimo dosta saznanja, prakse, no i ideja kako primjeniti naučeno u svome radu. 
Dmitriy Kopina certificirani je trener Nonviolent communication metode po modelu Marshalla Rosenberga koji se školovao u SAD-u. On je ujedno i jedini certificirani trener u ovom dijelu Europe. Često surađuje s Centrom za Nenasilnu komunikaciju Hrvatska te je s njime radionicama prisustvovala potpredsjednica Centra, Sanjica Ćaćić.
Nenasilna komunikacija je utemeljena na komunikacijskim vještinama koje mijenjaju način na koji se izražavamo i čujemo druge, te na taj način njeguje kvalitetu odnosa između roditelja i djece, učitelja i učenika, suradnika i partnera.
Njih dvoje vodili su nas kroz jezik, metode i razne vježbe gdje smo imali priliku na stvarnim primjerima iz života provjeriti koliko je takav način komuniciranja zaista učinkovit.
Nakon ta dva dana osjećamo se međusobno povezanijima i zadovoljnima. Nadamo se kako ćemo znanje još produbiti sljedećim planiranim radionicama i veselimo se budućim suradnjama s Centrom za Nenasilnu komunikaciju Hrvatska kao i s Dmitriyjem.
Kako je sve to izgledalo pogledajte u priloženim fotografijama.

E-dnevnik za učenike

 

Logo škole

Priloženi dokumenti:
logotip.png

Kalendar
« Veljača 2025 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Anketa
Kako vam se sviđa novoobnovljena škola?




KORISNI LINKOVI

     

     

     

     

     

     

     

Korisni linkovi
RSS Reader
CMS za škole logo
Osnovna škola Ivanska / Petra Preradovića 2, HR-43231 Ivanska / os-ivanska.skole.hr / ured@os-ivanska.skole.hr
preskoči na navigaciju