Učenici drugih razreda u Gradu mladih
Učenici drugih razreda proveli su integrirani nastavni dan na otvorenom (u Gradu mladih), na svježem i klimatski zdravom zraku te u okruženju gdje su imali doticaj sa stvarnim izvorima znanja. Edukaciju u pokretu proveo je animator koji je povezao učenička znanja stečena učenjem i stavio ih u kontekst okruženja gdje stvarno boravi ,,izvor znanja“. Time je usmjerio učenike na procese učenja koji dovode do novih spoznaja i zainteresiranosti za usvajanje sveobuhvatnog znanja. Kroz edukativne i sportske sadržaje učenici su poticani i usmjeravani na učenje putem zorne nastave te na stjecanje sportskih vještina i na stvaranje navike za rekreativnim kretanjem.
Učenici su razvrstavali biljke i životinje iz svoga okoliša u skupine prema kriteriju koji ih povezuje i objašnjavali su sličnosti i razlike (pripada/ne pripada skupini po nekome kriteriju, prema obliku lista, boji cvijeta, jestivo-nejestivo, voće i povrće, žitarice, prepoznaje različite načine kretanja u prirodi i sl.). Objašnjavali su važnost organiziranja/razvrstavanja otpadnih tvari u okolišu, razlikovali otpad i smeće te razvrstavali otpad. Smještali su događaje povezane s neposrednim okružjem u prošlost, sadašnjost i budućnost. Prepoznavali su promjene u prirodi unutar godišnjega doba: uspoređivali duljinu dana i noći, početak i kraj određenoga godišnjeg doba, promjene u životu biljaka i životinja i rad ljudi. Pratili su promjene i bilježili ih u kalendar prirode.
Učenje otkrivanjem u neposrednoj životnoj stvarnosti u kojoj se učenici susreću s prirodnom i kulturnom okolinom u zavičaju razvija socijalne kompetencije, znatiželju za otkrivanje pojava u prirodnoj i društvenoj zajednici, osviještava složenost i međusobnu povezanost u čovjekovu okruženju, razvija pozitivan odnos prema prirodi i naviku čuvanja prirode te potiče kulturno ponašanje na javnim mjestima.
Učiteljica Irina Vitez