Već treću šk. godinu učenici nižih razreda sudjeluju u školskom projektu filmske kulture – Slovo u kadru, u sklopu kojega se provodi i školsko natjecanje.
U petak, 25.2.2016. održan je prvi krug natjecanja u kojemu su svoja znanja o crtanom filmu Pale sam na svijetu pokazali učenici prvih razreda.
Svi su se prvašići borili srčano uz podršku prijatelja koji su gromoglasno navijali. Na ovogodišnjem natjecanju prvo mjesto podijelili su razredi - 1.a učiteljice Ljiljane Studeni i 1.f učiteljice Elizabete Mandić.
Više o projektu možete pročitati pod “opširnije”,
a fotografije s natjecanja pogledajte u foto-galeriji.
Projekt Slovo u kadru se sastoji od dva dijela. Prvi dio svaka učiteljica provede sa svojim učenicima u razredu, i to integracijom sadržaja filmske kulture i ostalih područja, ali i na nastavi hrvatskoga jezika (područja - medijska kultura i lektira).
Nakon gledanja filma, analize, razgovora te brojnih aktivnosti u kojima su zastupljene i brojne međupredmetne teme – komunikacijske vještine, građanski odgoj i obrazovanje, učiti kako učiti i dr., učenici jednog razreda odaberu svoja četiri predstavnika (dvije djevojčice i dva dječaka) koji potom sudjeuju u natjecanju s drugim razrednim odjelima paralelki.
Projekt se provodi od veljače do svibnja počevši od 1. pa sve do 4. razreda (svaki mjesec jedan razred), a u mjesecu lipnju, nakon završetka svih natjecanja, organizira se dodjela priznanja i simboličnih nagrada sudionicima te najuspješnijima.
Filmovi koji su zastupljeni u projektu ekranizacije su lektirnih djela koja se paralelno obrađuju s učenicima.
Cilj projekta je stjecanja i proširivanja znanja, sposobnosti i vještina kroz povezivanje dvaju najzastupljenijih medija – knjige i filma, uočavanja razlika i sličnosti među njima, uočavanja specifičnosti filmskog jezika te razvijanja medijskih kompetencija učenika.
Osim toga, cilj je i razvijati učenikove moralne, društvene i estetske osobine, umne i imaginacijske sposobnosti, aktivirati stvaralačku maštu, njegovati ljubav prema knjizi i filmu, pomoći učenicima da stjecanjem filmske naobrazbe usvajaju svjetonazor po kojemu će se spontano razvijati u kritičku, slobodnu i stvaralačku osobu korisnu sebi i svojoj zajednici.