Učenici Oš Jelkovec i Oš Sesvetska sela sudjelovali su 21.3.2017. na Svjetski dan voda u interaktivnom predavanju i radionici u Knjižnici Sesvete, pod vodstvom prof. Marijane Magdić i prof. Mirne Coljak. Učenici Oš grof.J.Drašković imali su također interaktivnu radionicu pod vodstvom prof. Vlatke Husetović.
Više o projektu pročitajte pod "opširnije".
Polazeći od spoznaje da je voda izvor života dogovorili smo projekt o vodi:“ODRAZ“.
Zajedničkim projektom pokušali smo prikazati jedan od mogućih načina obrade teme o vodi.
Izdvojili smo i probleme koji nas zanimaju: voda u prirodi, važnost vode u životu ljudi, fizikalna i kemijska svojstva vode, zaštita vode u prirodi.
Svrha projekta bila je osvijestiti učenike o važnost vode za zdravlje kao i o racionalnom odnosu prema pitkoj vodi. U izradi plana kako doći do odgovora izradili smo nastavne listiće, PPT, didaktičke igre („ekološka razglednica“, domino, memori…), okušali se u izradi stripa.
Upoznali smo ih s utjecajem vode na zdravlje, kao i s udjelom vode u namirnicama.
Traženje rješenja izveli smo na jednostavnim pokusima primjenom metoda koje smo prilagodili uzrastu uključujući učenike na različitim razinama , od trećih do viših razreda osnovne škole uz korelaciju s matematikom i doživljajnom stranom nastavnog procesa uključujući glazbeni, literarni i likovni doživljaj.
Vodili smo računa da se kad su učenici nižih razreda u pitanju, koriste jednostavniji pokusi. Dugoročni cilj ovakvog rada je uvođenje znanstvenog pristupa i metoda rada. Ovakvim načinom rada, pored aktivnog učešća učenika u njihovoj realizaciji, učenik usvaja i etape istraživačkog rada i tako jednostavniji pokusi postaju nezamjenjivi na svim razinama obrazovanja. Aktivnim učešćem i dijalogom učenici otkrivaju suradnički način učenja, vještine važne u široj društvenoj zajednici.
Radom na projektu učenici razvijaju građanske vještine i stavove dokazujući da je uloga pojedinca ključna uloga u izgradnji boljeg svijeta, a tu je početak važnosti obrazovanja za okoliš.
U projektne zadatke uključili smo i učenike s poteškoćama u razvoju. Proveli smo različite oblike prilagođavanja i individualni pristup s ciljem osposobljavanja za samostalan rad i život prema osobnim sposobnostima učenika sukladno obrazovnoj inkluziji.
Fotografije pogledajte OVDJE.