Terenska nastava
Autor: Matea Rogošić, 10. 5. 2022.
Promet
Učenici 2.c razreda su zajedno s učenicima 2.a i 2.b razreda išli na terensku nastavu u Split i Kaštela.
Budući da na nastavi prirode i društva učimo o prometu, cilj ove terenske nastave bio je utvrditi i praktično primijeniti naučeno gradivo.
Naše malo putovanje započelo je u 8 sati ispred škole. Upoznali smo našu veselu vodičku Ines koja nas je putem do Splita upoznala s pravilima vožnje u autobusu. Razgovarali smo o prometu, vrstama prometa, prometnim vozilim i plovilima, prometnim znakovima... i uskoro stigli na prvo odredište.
TRAJEKTNA LUKA SPLIT

Prvo odredište putovanja je bila Trajektna luka Split. Naučili smo vrste brodova, razliku između trajekta i katamarana, čemu služe oznake vezova, te zašto je jedan dio pristaništa zatvoren ogradom - međunarodni dolasci.

Prošetali smo do blagajne gdje se kupuju karte, proučili vozni red i dobili pohvalu od blagajnica za najpristojniju grupu koja je ikada posjetila njihove prostore.

Imali smo priliku popeti se na trajekt, vidjeti prostor u kojem se prevoze automobili, popeti se u putnički dio broda te proučiti plan broda koji je izuzetno važan.
Kapetan nam je objasnio što je važno znati u slučaju opasnosti na brodu. Vidjeli smo gdje se nalaze prsluci i čamci za spašavanje te nam je pokazao kako ispravno navući prsluk.
Bili smo oduševljeni kad nas je pozvao da dođemo u kabinu iz koje upravlja brodom.

AUTOBUSNI KOLODVOR SPLIT

Nakon obilaska trajektne luke, prošetali smo i do Autobusnog kolodvora Split. Naučili smo da se autobusi zaustavljaju na unaprijed određenim peronima i vidjeli gdje možemo kupiti karte ili provjeriti vozni red.

ŽELJEZNIČKI KOLODVOR SPLIT

U blizini autobusnog kolodvora nalazi se i Željeznički kolodvor Split. Doznali smo da vlakovi mogu biti putnički i teretni, vidjeli gdje i kako možemo kupiti putnu kartu te pratiti vozni red, naučili što su peroni, a što kolosijek.
.jpg)
Dok smo čekali vlak kojim ćemo stići na naše sljedeće odredište malo smo se odmorili i okrijepili.

Vožnja vlakom bila je ugodna i zanimljiva. Putem do Kaštel Starog doznali smo po čemu su Kaštela dobila ime, te kroz koja sve Kaštela moramo proći da bi stigli na naše odredište - Kaštel Stari. Također, putem smo mogli vidjeti i stare teretne vlakove, a većim dijelom puta smo uživali u pogledu na predivnu prirodu.
U vlaku smo bili odgovorni i pristojni, sjedili smo na svojim mjestima i čuvali karte koje smo pokazali kondukteru kada je došao u kontrolu.

Po izlasku iz vlaka prometnik je dao strojovođi znak da može nastaviti put, a on nas je pozdravio zvukom trube baš kao u filmovima.
ZRAČNA LUKA SPLIT

Vozač autobusa odveo nas je i na posljednje odredište našeg malog putovanja - u Zračnu luku Split.

Vodička Ines nam je ispričala sve što moramo znati o zračnom prometu. Doznali smo da zrakoplovi prometuju zrakom, da polijeću iz zrakoplovne luke i u nju slijeću. Zrakoplovnu kartu trebamo kupiti na vrijeme, a dolazak i odlazak zrakoplova možemo pratiti pomoću reda letenja.
Po dolasku na aerodrom, moramo se prijaviti te proći kontrolu.
Avionom upravljaju pilot i kopilot, a za ugodnu vožnju pobrinut će se domaćice ili domaćini zrakoplova.
Važnu ulogu u svakoj zrakoplovnoj luci imaju kontrolori leta čija je odgovornost raspored slijetanja i uzlijetanja zrakoplova.

Imali smo sreću vidjeti avion kako uzlijeće i avion kako polijeće.
Sretni smo se vratili u autobus. Putem kući zahvalili smo vodičkoj Ines i našem vozaču Jozi što su bili s nama, što su nas naučili mnogočemu, ali i što su nas sretne i zadovoljne vratili u našu školu.
S nestrpljenjem iščekujemo sljedeće putovanje u lipnju!
| « Siječanj 2025 » | ||||||
| Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
| 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
| 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
| 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
| 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
| 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |



.jpg)
.png)





